با چرخه زندگی لاک پشت ها آشنا شوید

با چرخه زندگی لاک پشت ها آشنا شوید


منبع: آرگا

5

1402/3/5

01:37


برای آشنایی بیش تر با چرخه زندگی لاک پشت این بخش را از دست ندهید و اطلاعاتی که نیاز است را در این زمینه بدست آورید.

لاکپشت ها جزئی از جانوران بسیار خاص با شگفتی های بسیار زیادی می باشند با این حال باید بدانید که این جانداران همانند سایرین دارای چرخه ای خاص در زندگی خود می باشند. در ادامه شما را با چرخه زندگی لاک پشت ها آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار مفید به شما  می دهیم.

شگفتی های لاکپشت

چرخه زندگی لاک پشت

جالب است بدانید که لاکپشت های دریایی داری عمر بسیار زیادی می باشند و بیش تر عمر خود را درون آب ها می گذرانند. این مدل از لاک پشت ها تنها برای تخم گذاری به ساحل می آیند و به صورت معمولی تا ۱۰۰ سال نیز عمر می کنند.

تخم بسیاری از لاکپشت ها مانند سایر خزندگان نرم می باشد و دارای حالت چرمی است و در ساختار و ترکیبات با سایر پرندگان نیز بسیار تفاوت دارد. جالب است بدانید که لاکپشت ها بسته به نوع و محل زندگی که دارند می توانند رژیم غذایی خاصی داشته باشند و بسیاری از این جانداران از گیاهان آبزی و بی مهره ها استفاده می کنند و همچنین بقایای جانداران مرده تغذیه می نمایند. البته هستند لاک پشت های شکارچی که از ماهی ها تغذیه می کنند. از برجسته ترین این مدل از لاکپشت ها لاکپشت های پوزه عقابی می باشند و در سواحل جنوبی ایران در حال زندگی می بشند و باید بدانید که در معرض خطر انقراض قرار دارند. چرخه زندگی لاک پشت ها عبارت است از :

  • مرحله تخم گذاری
  • مرحله خروج از تخم یا هچلیینگ
  • مرحله نوجوانی
  • مرحله بالغ شدن یا همان بزرگسالی

در واقع لاک پشت های ماده برای این که بخواهند تخم گذاری نمایند به ساحلی که در آن متولد شده اند می روند و در آن گودالی حفر می کنند و بعد از تخم ریزی به ساحل می روند. این موضوع بسیار جالبی در این زمینه می باشد و باید بدانید که لاک پشت های ماده با نوزادان خود اصلا دیدار نمی کنند. نوزادان لاک پشت ها بعد از دو ماه در نیمه شب به دنیا می آیند و راه خود را به صورت غریزی پیدا می کنند و به سمت آب می روند. باید بدانید که این نوزادان باید تا قبل از طلوع آفتاب راه خود را پیدا کنند در غیر اینم صورت امکان دارد توسط یک سری از شکارچیان مانند پرنده ها و خرچنگ ها صید می شوند.

بازی با لاکپشت ها

تهدیدات مهم برای این جانداران

باید بدانید که یک سری از تهدیدات مهم برای این جانداران وجود دارد که می تواند منجر به انقراض یک گونه شود. این موارد عبارت اند از :

  • آبسه و انواع عفونت ها در بدن این جاندار
  • اسهال شدن و بیرون روی
  • بی اشتهایی شدید
  • عدم تعادل در شنا کردن
  • عفونت های تنفسی در تغییرات صدا
  • ایجاد زخم هایی شدید پوستی در دست و پای آن ها

شگفتی های این جاندار

این جاندار دارای عمر های متفاوتی می باشد و بستگی به نژاد و شرایط زندگی او دارد و باید بدانید که آن ها ممکن است بر اثر انتخاب خود در خشکی و یا در دریا زندگی نمایند. این جانداران در صورتی که در شرایط محیطی خوب باشند می توانند بیش از ۱۰۰ سال نیز عمر کنند.

لاک پشت ها اکثرا گیاه خوار می باشند و به ندرت امکان دارد بتوانند از حشرات استفاده کنند. باید بدانید که خوردن کاهو را این جانداران بسیار دوست دارند و هیچ چیز به اندازه  کاهو برای آن ها لذت بخش نمی باشد. لاک پشت ها دارای متابولیسم بسیار کمی می باشند. متابولیسم بسیار کم برای این جاندار بسیار خوب می باد و می توانند تا مدت ها بدون غذا و آب زنده بمانند.

زندگی لاکپشت ها

لاک پشت ها مراحل پیری و بیماری را به کندی سپری می کنند و همین مورد می تواند به آن ها کمک کند تا بتوانند در زمان بیش تری زنده بمانند. داشتن متابولیسم کند در این جانور برای بقای آن ها بسیار مفید است.

یکی از قشنگ ترین لاک پشت ها به رنگ قرمز و نارنجی می باشد و در طی زندگی اش این رنگ به مرور تغییر شدیدی می کند و در انتهای زندگی این مدل از لاک پشت ها رنگ لاک آن ها به قرمز پررنگ تبدیل می شود. این مدل از لاک پشت ها گردن کوتاه می باشند و بسیاری از عمر خود را در آب ها می گذرانند. لاک پشت های لاک قرمز به دلایلی خاص مانند پیدا کردن غذا به سمت خشکی می آیند.

لاک پشت ها دارای سرعت بسیار کمی می باشند ولی ممکن است در مسابقه با خرگوش ها پیروز شوند! با این حال شاید این مدل از جانوران دارای آزار کم و ساده باشند ولی باید بدانید که دارای سیستم دفاعی بسیار خوبی بوده و می توانند منجر به ایجاد مشکلاتی برای شما شوند از این رو در حین بازی کردن با آن ها باید محتاط باشید.

چرخه زندگی لاک پشت

جالب است بدانید که لاک پشت ها دارای سیستم خاصی در بدن خود می باشند ولی این سیستم می تواند برای شما مشکل ساز باشد. در ادامه می توانید چرخه زندگی قورباغه و چرخه زندگی عنکبوت را نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو