مراقبت از پوست در سفر: در تعطیلات امسال از سلامت پوست غافل نشوید

منبع: خبرنما

4

1402/3/13

12:53


احتمال این که در هنگام سفر کوچک ترین توجهی به پوستتان نداشته باشید، وجود دارد. احتمالا وقتی از همه کارها فارغ شوید، یاد پوست‌تان می‌افتید. اما لازم نیست نگران بردن محصولات پوستی فراوان باشید، روتین مراقبت از پوست در سفر شما نباید آنقدر پیچیده و وقت گیر باشد که شما را از انجام آن منصرف کند. برای همین ما به شما نکات مهمی را یادآوری می‌کنیم که حفظ سلامت پوستتان در طول سفر مثل آب خوردن شود…

مراقبت از پوست در سفر: در تعطیلات امسال از سلامت پوست غافل نشوید

احتمال این که در هنگام سفر کوچک ترین توجهی به پوستتان نداشته باشید، وجود دارد. احتمالا وقتی از همه کارها فارغ شوید، یاد پوست‌تان می‌افتید. اما لازم نیست نگران بردن محصولات پوستی فراوان باشید، روتین مراقبت از پوست در سفر شما نباید آنقدر پیچیده و وقت گیر باشد که شما را از انجام آن منصرف کند. برای همین ما به شما نکات مهمی را یادآوری می‌کنیم که حفظ سلامت پوستتان در طول سفر مثل آب خوردن شود.

تاثیر مسافرت روی پوست

این که در سفر هستید یا خانه، باید یادآوری کنیم که رعایت روتین پوستی خیلی مهم است. به خصوص اگر در طول سفر هستید حتما باید این کار را انجام دهید، زیرا شما در معرض شرایط مختلف آب و هوایی و محیطی (از جمله سطح آلودگی) قرار می‌گیرید و غذاهای متنوعی (از جمله غذاهای ناسالم) خواهید خورد. همه این عوامل روی پوست شما در طول سفر تاثیر می‌گذارد.

تغییرات مداوم آب و هوا

فراموش نکنید وقتی پوست رطوبت کافی نداشته باشد، خشک شده و شادابی‌اش را از دست می‌دهد. فرقی نمی‌کند سوار هواپیما که هوای خشکی دارد هستید یا در مکانی که آب و هوای خشک دارد، تغییرات آب و هوایی به خصوص هوای خشک روی پوست تاثیر زیادی دارد. علاوه بر این، اغلب افراد هنگام سفر فراموش می‌کنند که باید آب کافی بنوشند. در حالی که برای هیدراته نگهداشتن پوست شما نیاز دارید تا آب کافی بنوشید.

همچنین آب و هوای مکانی که به آن سفر می‌کنید را نیز باید بررسی کنید. اگر آب و هوا سرد باشد، هوا خشک است و پوست نیز در چنین آب و هوایی به سرعت خشک می‌شود. اگر جای گرمی باشد، پوست نیز مرطوب خواهد بود و سبوم بیشتری ترشح می‌کند که مستعد ایجاد کومدون (انسداد منافذ) می‌شود.

تغییر در روتین مراقبت از پوست روزانه

زمانی که به سفر می‌روید، پیروی از روتین مراقبت از پوست همیشگی‌تان امکان پذیر نیست. مثلا ممکن است هنگام استفاده از محصولات همیشگی یا در هواپیما باشید، یا قطار شاید هم در جاده. شما در طول سفر حتی زمان کافی برای شستن صحیح صورتتان نیز نخواهید داشت. بنابراین هنگامی که پوست تمیز نباشد، ‌های مرده پوست روی سطح آن جمع شده و منجر به ایجاد جوش و آکنه می‌شود. که در چنین مواقعی باید به نکات مهم مراقبت از پوست در سفر توجه کنید.

تغییرات در استفاده از محصولات مراقبت از پوست

زمانی که وارد هتل می‌شوید، درست وقتی که قصد دوش گرفتن دارید، محصولات مراقبت از پوست (که معمولاً شامل لوسیون‌های صورت و بدن، پاک کننده‌های صورت، شامپو و صابون هستند) را می‌بینید که جزء خدمات هتل ارائه می‌شوند. باید به خاطر داشته باشید که این محصولات مشکلات پوستی شما را برطرف نمی‌کنند، حتی متناسب با نوع پوست شما نیز طراحی نشده‌اند. بلکه استفاده از آن‌ها تنها منجر به ایجاد جوش و بروز سایر مشکلات پوستی می‌شود.

در طول سفر، چرخه خواب و بیداری شما نامنظم می‌شود. از این رو، ممکن است نتوانید روتین معمول مراقبت از پوست‌تان را که در خانه انجام می‌دهید، دنبال کنید. اما خبر خوب این است که برای این چالش راه حل خوبی وجود دارد. اگر جای زیادی برای بردن محصولات پوستی‌تان ندارید، نیاز نیست دوباره خرید کنید، بلکه فقط محصولات ضروری را به همراه داشته باشید. ما در ادامه به شما خواهیم گفت که چه محصولاتی را باید با خود داشته باشید تا از سلامت پوستتان مطمئن شوید.

داشتن دستمال مرطوب یا حوله

اگر نمی‌‌خواهید پاک‌کننده صورت‌تان را ببرید یا از شوینده‌ای که در هتل دارید استفاده کنید، دستمال مرطوب صورت یا دستمال پاک ‌کننده آرایش بهترین جایگزین است. یک بسته از این دستمال‌ها را درون کیف دستی تان قرار دهید و هر موقعی که به آن نیاز داشتید، استفاده کنید. فراموش نکنید چه در هواپیما، اتوبوس یا ماشین باشید چه لب ساحل، حتما به دستمال مرطوب نیاز خواهید داشت. پس دستمال مرطوب را فراموش نکنید.

اسپری مه پاش صورت

این اسپری برای همه ضروری است! چه برای تعطیلات آخر هفته رفته باشید، یا تعطیلات تابستانی چند ماهه، هرگز فراموش نکنید که یک اسپری مه پاش صورت با خود ببرید. همانطور که می‌دانید آبرسانی پوست خیلی مهم است، به خصوص وقتی در طول روزهای گرم تابستان همیشه بیرون هستید.

اگر می‌خواهید طراوت پوستتان را حفظ کنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید و به مناطقی با آب و هوای سرد سفر می‌کنید، حتما پوستتان را هیدارته نگهدارید. یکی از روش‌های آن نیز استفاده از این اسپری است.

پاک کننده صورت‌تان را فراموش نکنید

پاک کننده صورت مهم‌تر از سرم و کرم‌های زیر چشم است. استفاده از یک پاک کننده در طول روز باعث پاک کردن هر گونه آلودگی و کثیفی از روی پوست می‌شود. بنابراین سعی کنید یک بار صبح بعد از بیدار شدن و یک بار شب قبل از خواب از پاک کننده های ملایم صورت استفاده کنید.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

یک مرطوب کننده خوب صورت برای حفظ سلامت پوست الزامی است. زیرا به هیدراته نگه داشتن پوست شما کمک کرده و از ایجاد جوش و مشکلات پوستی ناشی از خشکی بیش از حد آن جلوگیری می‌کند. به یاد داشته باشید که قبل از سوار شدن به هواپیما، پوست‌تان را مرطوب کنید. هوای داخل هواپیما خشک است و می‌تواند به پوست شما آسیب برساند.

استفاده از ضد آفتاب خیلی مهم است

کرم ضد آفتاب نقش زیادی در مراقبت از پوست و حفظ ظاهر شاداب آن دارد. اگر می‌خواهید پوست درخشانی داشته باشید، باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

چند ماسک ورقه‌ای با خود بردارید

ماسک‌های ورقه‌ای پوست را سالم نگه می‌دارند. این ماسک‌های درمانی می‌توانند جایگزین عالی برای سرم‌ها و کرم‌هایی باشند که دائم از آن استفاده می‌کنید اما نمی‌توانید در طول سفر با خود ببرید.

از لمس مکرر صورت‌تان خودداری کنید

به صورت دست نزنید تا جوش‌های آن کاهش یابد. حتما در طول سفر این قانون را رعایت کنید. زیرا آلودگی‌های روی دست می‌توانند صورت را نیز آلوده کنند. دست‌های تان را تا حد امکان با یک شوینده ضد باکتری یا ضدعفونی کننده تمیز کنید و بعد به پوست صورتتان دست بزنید.

آرایش نکنید

چه در هواپیما باشید یا در حال بازدید از مناظر زیبای شهر، پیشنهاد ما به شما این است که از آرایش کردن صرف نظر کنید. اکثر خانم‌ها ترجیح می‌دهند در طول سفر از مرطوب کننده‌های رنگی استفاده کنند، اما اگر از یک کرم ضد آفتاب با کیفیت و یک کرم مرطوب کننده ساده استفاده کنید، کمک بیشتری به سلامت پوستتان خواهید کرد. زیرا تغییر شرایط آب و هوایی و جوی باعث پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. پس بهتر است آرایش را ببوسید و کنار بگذارید.

داشتن کرم دور چشم ضروری است

برای جلوگیری از پف چشم و از بین بردن آن کرم زیر چشم‌تان را با خود ببرید. بنا به هر دلیلی اگر نمی‌توانید کرم چشمتان را ببرید، تکه‌ای یخ درون یک پارچه بپیچید و آن را روی پف چشمتان قرار دهید. خیلی زود از شر پف زیر چشم‌ها خلاص می‌شوید.

به کیفیت خوابتان توجه کنید و به اندازه کافی بخوابید

نداشتن خواب کافی در طول سفر، باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود. بنابراین سعی کنید حتی هنگام سفر نیز به اندازه کافی بخوابید. آن وقت عکس‌های زیباتری نیز خواهید داشت.

نکته: یکی از بهترین راه حل‌ها که به شما در طول سفر کمک می‌کند تا با جوش‌ و آکنه مقابله کنید، استفاده از ماست یونانی ساده به عنوان ماسک صورت است. وقتی می‌خواهید بخوابید، پس از شستن صورتتان مقداری ماست یونانی را روی صورتتان بمالید و 15 دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت صورتتان را شسته و با خیال راحت بخوابید.

کلام پایانی

حفظ روتین مراقبت از پوست حتی وقتی به مسافرت می‌روید نیز مهم است. این نکات مراقبت از پوست به شما کمک می‌کند تا در طول سفر نیز پوست سالم و شادابی داشته باشید. روتین پوستی‌تان را همیشه رعایت کنید. اگر برای بردن محصولات پوستی جای زیادی ندارید، حداقل پاک کننده، مرطوب کننده و ضد آفتاب با خود داشته باشید. استفاده از این سه محصول به اندازه غذاخوردن‌تان مهم است.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو