معرفی فیلم The Flash از دنیای سینمایی دی‌سی

منبع: فوت و فن

7

1402/3/18

18:44


شخصیت فلش یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دی‌سی به شمار می‌رود و فیلم فلش (The Flash) نیز اولین فیلم مستقل از این شخصیت در دنیای سینما است.

معرفی فیلم The Flash از دنیای سینمایی دی‌سی

شخصیت فلش یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای دی‌سی به شمار می‌رود و فیلم فلش (The Flash) نیز اولین فیلم مستقل از این شخصیت در دنیای سینما است. بری آلن برای نزدیک به یک دهه است که در دنیای سریال به تصویر کشیده شده و گرنت گاستین این نقش را در سریال «فلش» بازی کرده است. حالا در دنیای سینما، این نقش را ازرا میلر بازی خواهد کرد.

با این حال، جنجال‌های بسیار زیادی حول پروژه فیلم «فلش» وجود داشته است. این فیلم چهار کارگردان عوض کرده و چندین نویسنده مشغول نگارش و بازنویسی فیلم‌نامه آن شدند. این در حالی بود که ستاره فیلم نیز در سال گذشته با جنجال‌های زیادی روبه‌رو شد. با این حال، این فیلم قرار است در تابستان امسال روی پرده سینماها اکران شود. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر آشنا شوید.

عوامل سازنده فیلم The Flash

سکان کارگردانی فیلم «فلش» را اندی موسکیتی در دست دارد. او چهارمین کارگردانی است که به این پروژه پیوسته و تا پایان آن نیز روی صندلی کارگردانی باقی مانده است. فیل لرد و کریس میلر و ست گراهام اسمیت، ریک فاموییوا و جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین همگی کسانی که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ قرار بود روی صندلی کارگردانی این اثر بنشینند. فیلم‌نامه فیلم «فلش» را نیز کریستینا هادسون و جوبی هارولد قلم زده‌اند.

داستان فیلم The Flash

در فیلم «فلش» بری آلن در زمان سفر می‌کند تا جلوی قتل مادرش را بگیرد اما ناخواسته تغییراتی را ایجاد می‌کند که باعث شکل‌گیری مولتی‌ورس می‌شود. این فیلم بر اساس رویداد نمادین فلش‌پوینت از کمیک‌های دی‌سی ساخته شده و در آنجا، فلش با نسخه‌های جدیدی از بتمن و سوپرمن آشنا می‌شود و به دنبال آن است تا جلوی فروپاشی مولتی‌ورس را بگیرد. خلاصه داستانی رسمی منتشر شده برای فیلم «فلش» به شرح زیر است:

«ازرا میلر در فیلم «فلش» بار دیگر نقشش به‌عنوان بری آلن را بازآفرینی می‌کند، فیلمی که اولین فیلم مستقل این شخصیت به شمار می‌رود. در این فیلم، زمانی که بری از قدرت‌هایش برای سفر به گذشته برای تغییر دادن رویدادهای گذشته استفاده می‌کند، جهان‌ها به سمت فروپاشی پیش می‎‌روند. اما تلاش او برای نجات خانواده‌اش ناخواسته آینده را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا بری درون واقعیتی گرفتار شود که در آن، ژنرال زاد به زمین حمله‌ور می‌شود و این در حالی است که هیچ ابرقهرمانی در این جهان وجود ندارد. مگر اینکه بری یک نسخه متفاوت از بتمن که بازنشسته شده را قانع کند تا به او کمک کند. علاوه بر این، او باید یک فرد کریپتونی اسیر شده را نیز نجات بدهد اما این فرد سوپرمن نیست بلکه سوپرگرل است.»

بازیگران فیلم The Flash

همان‌طور که در بالا گفته شده بود، ازرا میلر در فیلم «فلش» بار دیگر نقش بری آلن را ایفا خواهد کرد. این بازیگر نقشش را برای سومین مرتبه در دنیای سینمایی دی‌سی بازی خواهد کرد و این اولین فیلم مستقل این شخصیت به شمار می‌رود. این در حالی است که این بازیگر با اتهامات ضرب و شتم و همچنین تخلف روبه‌رو شده بود.

از جمله دیگر بازیگرانی که در فیلم «فلش» نقش‌آفرینی می‌کنند می‌توان به کیرسی کلمونز در نقش آیریس وست، بن افلک در نقش بروس وین یا بتمن، ساشا کلی در نقش سوپرگرل، تموئرا موریسون در نقش تام کوری، مایکل کیتون در نقش بروس وین یا بتمن، ران لیوینگستون در نقش هنری آلن، ماریبل وردو در نقش نورا آلن، مایکل شنون در نقش ژنرال زاد و آنتیه ترائو در نقش فائورا یوآی اشاره کرد.

تاریخ اکران فیلم The Flash

فیلم «فلش» پس از فیلم شزم! خشم خدایان (Shazam: Fury of the Gods) دومین فیلم از دنیای سینمایی دی‌سی در سال ۲۰۲۳ به شمار می‌رود که روی پرده سینماها اکران می‌شود. این فیلم در تاریخ ۱۶ ژوئن سال ۲۰۲۳ میلادی (جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲) به روی پرده سینماها خواهد آمد. پس از آن نیز فیلم بلو بیتل (Blue Beetle) و همچنین فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and The Lost Kingdom) اکران خواهند شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو