بهترین سریال های بر اساس بازی ؛ معرفی 8 عنوان برتر

بهترین سریال های بر اساس بازی ؛ معرفی 8 عنوان برتر


منبع: تکراتو

4

1402/3/23

10:33


سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند طرفداران زیادی دارند و از جمله پربیننده‌ترین سریال‌ها به شمار می‌روند. اگر به‌دنیای هیجان‌انگیز بازی و سریال علاقه دارید، بدون شک از تماشای بهترین سریال های بر اساس بازی لذت می‌برید.

بهترین سریال های بر اساس بازی ؛ معرفی 8 عنوان برتر

سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند طرفداران زیادی دارند و از جمله پربیننده‌ترین سریال‌ها به شمار می‌روند. اگر به‌دنیای هیجان‌انگیز بازی و سریال علاقه دارید، بدون شک از تماشای بهترین سریال های بر اساس بازی لذت می‌برید.

طی چند سال اخیر، سریال‌ها و فیلم‌‌هایی بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شدند که خط داستانی و روایت‌های جذابی دارند. برخی از کارگردان‌ها و فیلم‌سازان مشهور توانستند ماجراهای جذاب بازی‌های ویدیویی را برای مخاطبان سینما هم جذاب کنند و به این ترتیب، شاهد هستیم که قصه‌ی برخی از بهترین فیلم و سریال‌ها، الهام گرفته از بازی‌هاست. اگر به این ژانر علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم فهرست بهترین سریال های بر اساس بازی را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های اکشن

بهترین سریال های 2022

بهترین سریال های بر اساس بازی

یکی از جدیدترین سریال‌هایی که از روی بازی ساخته شده، مجموعه انیمیشنی The Cuphead Show است که در مدت زمان کوتاهی توانست توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بازی ویدیویی Cuphead از کارتون‌های دهه 1930 الهام گرفته شده است.

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های بر اساس بازی

به غیر از سریال جذاب کاپ‌هد، سریال‌های معروف و پربیننده دیگری هم در لیست بهترین سریال بر اساس بازی ویدیویی قرار دارند که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم. اما اگر به ژانرهای مختلف سینما علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های 2023 را از دست ندهید. امسال در ژانر اکشن و ماجراجویی نیز فیلم‌های جذابی اکران می‌شود که در لیست بهترین فیلم های مارول 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023، ترسناک ترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023، بهترین فیلم های کره ای 2023 و بهترین فیلم های دیزنی 2023 می‌توانید آنها را پیدا کنید. علاوه‌براین، با تماشای بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023 و بهترین فیلم های تاریخی 2023 هم می‌توانید لحظه‌های شادی را برای خودتان رقم بزنید.

علاوه‌براین، می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در لیست بهترین سریال های 2023، بهترین سریال های کره ای 2023، بهترین سریال های عاشقانه 2023، بهترین سریال های نتفلیکس 2023 و بهترین سریال های ترکی 2023 نیز پیدا کنید.

ویچر – The Witcher

بهترین سریال های بر اساس بازی

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، درام
  • کارگردان: لورن اشمیت هیسریچ
  • ستارگان: هنری کویل، آنیا چالوتر، فریا آلن، جوئی بیتی، می‌آنا ورینگ، ایمون فارن، رویس پیرسون

یکی از بهترین سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند و طرفداران بسیار زیادی هم دارد، سریال ویچر است. زمانی که اولین بار نتفلیکس بازیگر اصلی این سریال، یعنی هنری کویل را با موهای سفید در سال 2018 به نمایش گذاشت، نگرانی‌هایی درباره این سریال به وجود آمد؛ آیا واقعا قرار بود در این سریال، بازی خوبی از هنری کویل ببینیم یا او نمی‌تواند موفق شود؟

پس از انتشار سریال مشخص شد که ویچر یکی از بهترین سریال های بر اساس بازی است که علاوه بر فیلم‌نامه فوق‌العاده، ستارگان مشهوری نیز در آن ایفای نقش می‌کنند. این سریال کاملا واقعی به نظر می‌رسد و شاید خیلی از افراد با نگاه کردن به آن فکر کنند که بازیگران در حال زندگی در این سریال هستند. وقتی در سریال ویچر تماشا می‌کنیم که گرالت هیولای بسیار بزرگی را می‌کشد، واقعا احساس می‌کنیم که در حال بازی کردن هستیم.

بد نیست بدانید که از فصل دوم این سریال به بعد، دیگر از رمان خاصی الهام گرفته نشد.

آرکین – Arcane

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند
  • ژانر: فانتزی، علمی تخیلی، ماجراجویی، اکشن
  • کارگردان: کریستین لینکه و الکس یی
  • ستارگان: هیلی استاینفلد، الا پورنل، کوین آلخاندرو، کیتی لیانگ، جیسون اسپیساک، شهره آغداشلو، توکس اولاگوندویه، جی‌بی بلانک، هری لوید و میا سینکلر جنس

یکی دیگر از بهترین سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند و در ژانر فانتزی و علمی تخیلی طرفداران بسیار زیادی دارد، انیمیشن آرکین است. برای ساخت این انیمیشن سریالی فوق‌العاده، استودیوی انیمیشن فرانسوی به نام فورتیج برای چندین سال با Riot Games همکاری کرد و توانست داستان فوق‌العاده این سریال را بسازد.

این انیمیشن از ترکیبی منحصربه‌فرد از انیمیشن‌های کامپیوتری و پس‌زمینه‌های مصور ساخته شده است که از نظر بصری، جذابیت بسیار زیادی برای مخاطبان در هر سنی دارد. در عین حال، اجرای خلاقانه و بسیار ظریفی را نیز در این سریال تماشا می‌کنید که حتی از خیلی از سریال‌های انیمیشن CGI هم فراتر می‌روند.

فاکتور دیگری که باعث شده سریال انیمیشنی آرکین، یکی از بهترین سریال های بر اساس بازی شمرده شود، صداپیشگان فوق‌العاده آن هستند. در این مجموعه انیمیشنی، صداپیشگان درجه یکی مانند هیلی استاینفلد، الا پورنل، کوین آلخاندرو و جیسون اسپیساک فعالیت کردند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سری اول این انیمیشن توانسته 9 جایزه به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2023

بهترین سریال های مارول 2023

آخرین بازمانده از ما – The Last of Us

بهترین سریال های بر اساس بازی

  • ژانر: پسا آخرالزمانی، دلهره‌آور، درام
  • کارگردان: کریگ مازن و نیل دراکمن
  • ستارگان: پدرو پاسکال، بلا رمزی، گابریل لونا، نیکو پارکر، مرل داندریج، آنا تورو، جفری پیرس، ماری بارتلت، استورم رید، نیک آفرمن، گراهام گرین، الین مایلز، روتینا وسلی، لامار جانسون، کیوان وودوارد، اشلی جانسون و تروی بیکر

بدون شک می‌توان گفت که بهترین سریال بر اساس بازی ویدیویی که به تازگی منتشر شده، سریال آخرین بازمانده از ما است که به کارگردانی کریگ مازن و نیل دراکمن ساخته شده و توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این سریال بر اساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است. این بازی از سال 2013 به وسیله ناتی داگ ساخته شد و تاکنون توانسته در فهرست بهترین بازی‌ها قرار بگیرد.

داستان این فیلم درباره وقایع 20 سال بعد از نابودی تمدن بشریت است که داستان دختری 14 ساله به نام الی را روایت می‌کند. الی برای رفتن به یک ماموریت خشونت‌آمیز و متاثرکننده مأمور می‌شود. در این شرایط، الی باید تمام ایالات متحده را زیر پا بگذارد و به دنبال روشی برای بقا باشد. در همین حین، فردی برای محافظت از الی مأمور می‌شود که باید تا پایان سفر همراه او باشد.

اگر بازی Last of Us را امتحان کرده باشید و سریال آن را هم دیده باشید، شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا دقیقا این سریال مشابه بازی است؟ در پاسخ باید بگویم که طبیعتا سازندگان این سریال تغییراتی را در آن به وجود آورده‌اند و نمی‌توان گفت که این سریال دقیقا مشابه بازی آن است. بااین‌حال، باز هم ویژگی‌های مشابه بسیار زیادی در آنها دیده می‌شود که باعث شده خیلی از افراد با دیدن این سریال، به یاد بازی ویدیویی آن بیفتند.

هیلو – Halo

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال بر اساس بازی ویدیویی
  • ژانر: اکشن، درام، علمی تخیلی
  • کارگردان: دیوید وینر
  • ستارگان: پابلو شرایبر، جن تیلور، ناتاشا مک الهون، بوکیم وودبین، یرین‌ها، شبانه اعظمی، بنتلی کالو، ناتاشا کولزاک، دنی ساپانی، الیو گری، چارلی مورفی، کیت کندی، جوزف مورگان و کریستینا رودلو

سریال فوق‌العاده هیلو را نیز می‌توان به عنوان بهترین سریال بر اساس بازی ویدیویی در نظر گرفت که طرفداران بسیار زیادی دارد. این سریال درباره داستان‌های حماسی، احساسی، ماجراجویی، اکشن و چشم‌اندازی از آینده است که داستان‌هایی از قرن 26 را به نمایش می‌گذارد؛ داستان‌هایی که بشریت در آن با یک مشکل بسیار بزرگ به نام کاوننت مواجه می‌شود.

البته باید بدانید که داستان این سریال ارتباط چندانی با بازی ویدیویی Halo ندارد. اگرچه سریال هیلو توانست طرفداران بسیار زیادی را به سمت کمپانی پارامونت پلاس جذب کند، اما تغییرات بسیار زیادش نسبت به بازی اصلی موجب شد که طرفداران این بازی انتقادات زیادی از این سریال داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های مشابه see

سونیک پرایم – Sonic Prime

بهترین سریال های بر اساس بازی

  • ژانر: فانتزی
  • کارگردان: جاستین پنیستون، دانکن رولئو و عمر سپاهی
  • ستارگان: دوان کریستین مک، اشلی بال، آدام نورادا، رایان دراموند، شنون چان کنت، ایان‌هانلین، کازومی ایوانز و وینسنت تانگ

اگر از گیمرهای قدیمی باشید، به احتمال خیلی زیاد بازی ویدیویی سونیک را می‌شناسید و با آن خاطره دارید. حالا خوب است بدانید که سریال جدیدی بر اساس همین بازی ساخته شده و از تاریخ 24 آذر 1401 منتشر شده است.

مسئولیت پخش این انیمیشن فوق‌العاده برعهده نتفیلیکس بود که توانست یک دنیای جدید از داستان سونیک را به نمایش بگذارد. در این داستان، تماشا می‌کنیم که سونیک توانست خودش را بهتر درک و پیدا کند و در نتیجه این امر، به رستگاری نزدیک‌تر شود.

در این سریال، سونیک به صورت اتفاقی سفری به مولتی ورس خواهد داشت و به یک دنیای متفاوت قدم می‌گذارد که مجبور می‌شود برای رسیدن به هدف خود، با دکتر اگمن همکاری داشته باشد. فیلم‌نامه فوق‌العاده و صداگذاری منحصربه‌فرد این انیمیشن باعث شده که آن را یکی از بهترین سریال های بر اساس بازی به شمار بیاوریم.

نیئا: اتوماتا – Nier: Automata

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های بر اساس بازی
  • ژانر: فانتزی، علمی تخیلی، اکشن
  • کارگردان: ریوجی ماسویاما
  • ستارگان: یوئی ایشیکاوا، ناتسوکی‌هانا، هیروکی یاتسوموتو و کاورو آکیاما

یکی دیگر از سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند و طرفداران بسیار زیادی هم دارد، انیمه اتوماتا است. اولین قسمت این انیمه در تاریخ 8 ژانویه 2023 از شبکه توکیو ام ایکس منتشر شد و توانست توجه خیلی از علاقه‌مندان به انیمه را به سمت خود جلب کند.

این انیمه بر اساس بازی NieR: Automata ساخته شده است که بعد از سال 2017 که مورد تحسین قرار گرفت و خیلی از منتقدان از گیم پلی و داستان بازی تعریف کردند، تارو یوکو و ماسویاما از داستان جذاب آن برای ساخت سریال استفاده کردند.

داستان این انیمه جذاب درباره یک جنگ بزرگ در آینده نه چندان دور است که بین اندروید‌های خلق شده به دست انسان و گونه جدیدی از ماشین‌های زنده‌ای شکل می‌گیرد که توسط بیگانگان خلق شده‌اند. اگر به انیمه‌های اکشن و فانتزی علاقه زیادی دارید، مطمئن باشید که این انیمه می‌تواند توجه شما را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ژاپنی

بهترین سریال های چینی تاریخی

توم ریدر – Tomb Raider

بهترین سریال های بر اساس بازی

  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی
  • کارگردان: تاشا هوو
  • ستارگان: هایلی اتول، الن مالدونادو و ارل بایلون

انیمه فوق‌العاده توم ریدر بر اساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است که توانسته توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این بازی را به سریال آن جلب کند. برای اولین بار، بازی ویدیویی این سریال در سال 1996 منتشر شد که شخصیت اصلی آن هم یک زن بود.

این بازی ویدیویی در سال 2006 به عنوان رکورددار بهترین و محبوب‌ترین بازی ویدیویی در کتاب گینس هم ثبت شد. در این کتاب، از این بازی ویدیویی به عنوان موفق‌ترین قهرمان بازی‌های مجازی بشر یاد شد.

بر همین اساس، خیلی از افراد اعتقاد دارند که انیمه توم ریدر که بر اساس همین بازی ویدیویی ساخته شده هم می‌تواند از این نظر فوق‌العاده باشد. ستارگان این انیمه فوق‌العاده، افرادی مانند هایلی اتول، الن مالدونادو و ارل بایلون هستند.

در این سریال، شاهد ماجراجویی‌های فوق‌العاده لارا کرافت هستیم که بعد از حوادث سه گانه ریبوت به نمایش گذاشته می‌شود. بعد از این‌که نتفلیکس در ساخت انیمه Castlevania و Blood of Zeus با پاورهاوس همکاری کرد و به موفقیت رسید، تصمیم گرفت برای ساخت انیمیشن توم ریدر هم با این کمپانی همکاری داشته باشد.

آلن ویک – Alan Wake

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی، علمی تخیلی
  • کارگردان: نامشخص
  • ستارگان: نامشخص

آخرین عنوانی که در فهرست بهترین سریال های بر اساس بازی به شما معرفی می‌کنیم، سریال آلن ویک است. البته این سریال منتشر نشده و هنوز نمی‌دانیم که دقیقا در چه تاریخی منتشر خواهد شد. بااین‌حال، در سال 2018 اعلام شد که مذاکراتی برای ساخت سریال و لایو اکشن آلن ویک انجام شده است.

این سریال بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده و به همین دلیل هم افرادی که به این بازی‌ها علاقه دارند، می‌توانند مطمئن باشند که با تماشای سریال آلن ویک، از تماشای آن لذت خواهند برد. مسئولیت منتشر کردن این سریال بر عهده شبکه AMC است که سریال‌های موفق و بزرگ دیگری مانند Breaking Bad و Mad Men را نیز منتشر کرده است.

سوالات متداول

بهترین سریال های بر اساس بازی کدامند؟

از جمله بهترین سریال های بر اساس بازی می‌توان به ویچر، Last of Us، توم ریدر و هیلو اشاره کرد.

جدیدترین و بهترین سریال بر اساس بازی ویدیویی کدام است؟

یکی از بهترین و جدیدترین سریال‌هایی که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌، سریال آخرین بازمانده از ما است که در سال 2023 منتشر شد و توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سریال هایی که از روی بازی ساخته شدند چیست؟ آیا سریال دیگری هم باید در این فهرست قرار می‌گرفت که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو