بهترین مینی سریال های 2023 ؛ معرفی 11 عنوان برتر

بهترین مینی سریال های 2023 ؛ معرفی 11 عنوان برتر


منبع: تکراتو

3

1402/4/3

20:30


مینی‌سریال‌ها جزء محبوب‌ترین سرویس‌های تلویزیونی و استریم هستند که علاقه‌مندان بسیاری نیز دارند. اگر دیدن مینی سریال برای شما نیز جذاب است، معرفی بهترین مینی سریال های 2023 را از دست ندهید.

بهترین مینی سریال های 2023 ؛ معرفی 11 عنوان برتر

مینی‌سریال‌ها جزء محبوب‌ترین سرویس‌های تلویزیونی و استریم هستند که علاقه‌مندان بسیاری نیز دارند. اگر دیدن مینی سریال برای شما نیز جذاب است، معرفی بهترین مینی سریال های 2023 را از دست ندهید.

برای بسیاری از کسانی که به فیلم و سریال علاقه دارند، تماشای چند داستان مختلف که بازیگران و مضامین متفاوت داشته باشد بسیار جذاب‌تر از دیدن چند فصل از یک داستان است. این موضوع باعث شده علاقه‌مندان به مینی سریال های جدید روزبه‌روز افزایش یابند.

مینی‌سریال، در واقع یک مجموعه یا سریالی کوتاه است که در گذشته 2 تا 5 قسمت داشتند؛ اما اکنون به سریال‌هایی که زیر 10 قسمت دارند مینی سریال گفته می‌شود. مینی‌سریال‌های اولیه حدود دهه ۱۹۶۰ میلادی شکل گرفتند.

اگر به دیدن انواع فیلم و سریال علاقه دارید، پس احتمالا مینی سریال‌ها را نیز دنبال می‌کنید. بهترین مینی سریال های جدید 2023 و برخی عناوین قدیمی‌تر در ادامه معرفی شده‌اند و شما می‌توانید از بین آنها بهترین را برای تماشا کردن انتخاب کرده و از دیدن آن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های بر اساس بازی

بهترین سریال های اکشن

بهترین مینی سریال های 2023

در مینی سریال‌ها، داستان به صورت مختصر و کوتاه تعریف می‌شود. سازنده‌ها درواقع سعی می‌کنند از طولانی شدن بیهوده داستان جلوگیری کنند. از نظر شما کدام‌‌یک از مینی سریال های جدید ارزش تماشا کردن را دارند؟ اگر سریال‌های کوتاه برای شما هم جذاب هستند و ترجیح می‌دهید سریالی را انتخاب کنید که به‌سرعت بتوانید تمام قسمت‌های آن را تماشا کنید، با معرفی بهترین مینی سریال 2023 همراه ما باشید.

البته، اگر به ژانرهای مختلف سینما علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین فیلم های 2023 را از دست ندهید. امسال در ژانر اکشن و ماجراجویی نیز فیلم‌های جذابی اکران می‌شود که در لیست بهترین فیلم های مارول 2023، بهترین فیلم های DC در سال 2023، ترسناک ترین فیلم های 2023، بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023، بهترین فیلم های کره ای 2023 و بهترین فیلم های دیزنی 2023 می‌توانید آنها را پیدا کنید. علاوه‌براین، با تماشای بهترین فیلم های اکشن 2023، بهترین فیلم های کمدی عاشقانه 2023 و بهترین فیلم های تاریخی 2023 هم می‌توانید لحظه‌های شادی را برای خودتان رقم بزنید.

علاوه‌براین، می‌توانید عنوان مورد نظر خود را در لیست بهترین سریال های 2023، بهترین سریال های کره ای 2023، بهترین سریال های عاشقانه 2023، بهترین سریال های نتفلیکس 2023 و بهترین سریال های ترکی 2023 نیز پیدا کنید.

آرزوهای بزرگ – Great Expectations

بهترین مینی سریال های 2023

بهترین مینی سریال های 2023
  • تاریخ انتشار: 2023
  • ژانر: تاریخی، درام
  • کارگردانان: بردی هود، سمیرا رادسی
  • بازیگران: اولیویا کولمن، فیون وایتهد، شالوم برون-فانکلین

مینی سریال جذاب آرزوهای بزرگ داستان پسربچه‌ی یتیمی بنام پیپ را روایت می‌کند که پدر و مادرش را از دست داده است. پیپ مجبور است با خواهر بداخلاق و شوهر خواهرش، جو زندگی کند.

جو به شغل آهنگری مشغول است و از پیپ خوشش می‌آید و او را مانند پسر خود دوست دارد. پیپ از بدخلقی‌های خواهرش راضی نیست؛ اما احساس خوبی دارد و از زندگی خود لذت می‌برد.

پیپ نیز جو را دوست دارد و همیشه آرزو دارد که وقتی بزرگ شد بتواند مانند جو به یک آهنگر ماهر و موفق تبدیل شود و به راحتی امرار معاش کند.

این مینی سریال که از بهترین مینی سریال های 2023 است براساس یکی از رمان‌های چارلز دیکنز، توسط استیون نایت توسعه داده شده است. اگر با نوشته‌های دیکنز آشنا باشید متوجه خواهید شد که این اثر نیز به بیان اختلاف طبقات اجتماعی پرداخته و داستان پیپ که پرپیچ و خم است را بازگو می‌کند.

چیزهای تیز – Sharp Objects

 

بهترین مینی سریال های 2023

  • تاریخ انتشار: 2018
  • ژانر: جنایی، درام
  • بازیگران: ایمی آدامز، پاتریشا کلارکسون، کریس مسینا، الیزا اسکانلن
  • کارگردان: مارتی نوکسون

مینی سریال چیزهای تیز از بهترین مینی سریال های HBO است که هشت قسمت دارد. داستان جذاب و بازی زیبای بازیگران باعث شده این مینی سریال بسیار پرطرفدار باشد. بازی زیبای امی آدامز بینندگان را با واقعیتی تلخ از جامعه روبه‌رو می‌کند.

در این مینی سریال، کمیل یک نویسنده است که به تازگی از بیمارستان روانی بعد از سال‌ها خودآزاری مرخص شده است. وی از الکلیسم رنج می‌برد. کمیل بر‌خلاف میل خود به دستور سردبیر باید به شهری برود که سال‌ها آنجا زندگی کرده است.

ورود کمیل به این شهر باعث یادآوری خاطرات گذشته و شرایط دشوار خانواده و جامعه‌ی کودکی او می‌شود. رفته رفته حقایق عجیب و ترسناکی از این شهر آشکار می‌شود که رابطه‌ای پیچیده با آنچه در کودکی کمیل اتفاق افتاده، دارد.

شوک واقعی در قسمت پایانی این مینی سریال رخ می‌دهد که باعث می‌شود بیننده میخکوب شود. برای اینکه با داستان این مینی سریال که از بهترین مینی سریال های 2023 است به خوبی آشنا شوید، بهتر است به تماشای آن بنشینید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های HBO در سال 2023

بهترین سریال های مارول 2023

آن شب – The Night Of

بهترین مینی سریال های 2023

بهترین مینی سریال های HBO
  • تاریخ انتشار: 2016
  • ژانر: جنایی
  • بازیگران: جان تورتورو، ریز احمد، مایکل کی ویلیامز، بیل کمپ، پیمان معادی
  • کارگردان: ریچارد پرایس، استیون زایلیان

مینی سریال آن شب که پیمان معادی در آن به ایفای نقش پرداخته، یکی دیگر از بهترین مینی سریال های HBO است. این مینی سریال جذاب 8 اپیزود دارد که سرنوشت جوانی پاکستانی را به نمایش گذاشته است. این جوان در شبی به جرم قتل دستگیر می‌شود و به زندان می‌افتد.

این جوان آمریکایی پاکستانی،‌ نصیر نام دارد که اتفاقی، با زنی به نام آندریا آشنا می‌شود. اما این آشنایی باعث دردسر نصیر می‌شود؛ زیرا نصیر به جرم قتل آندریا، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و به زندان می‌افتد. داستان چنان نشان داده می‌شود که نصیر قاتل است، زیرا شواهد بر علیه اوست. اما نصیر این موضوع را قبول ندارد و زیر بار قتل آندریا نمی‌رود.

در این مینی سریال سیستم قضایی ‌آمریکا مورد نقد قرار گرفته و از فضای فاسدی که بر زندان‌ها حاکم است انتقاد شده است. در این مینی سریال که از بهترین مینی سریال های 2023 است، قتلی مشکوک اتفاق افتاده و مردی که به جرم این قتل محکوم شده، چیزی به یاد نمی‌آورد.

چرنوبیل – Chernobyl

 

بهترین مینی سریال های 2023

  • تاریخ انتشار: 2019
  • ژانر: درام، تاریخی
  • بازیگران: جرد هریس، استلان اسکاشگورد، امیلی واتسون
  • کارگردان: کریگ مازن

مینی سریال چرنوبیل از پرمخاطب‌ترین و بهترین مینی سریال های HBO است که در این لیست قرار دارد. این مینی سریال داستان تلخ و هولناک چرنوبیل را که مربوط به سال 1986 بود، بیان می‌کند. این مینی سریال در 5 قسمت ساخته شده و تصاویر و سکانس‌های آن وقایعی ناخوشایند را نشان می‌دهد.

صحنه‌هایی دلخراش از حادثه‌ی رادیواکتیو چرنوبیل در این مینی سریال به تصویر کشیده شده است و نشان می‌دهد که تا سال‌ها انسان‌های بسیاری از عواقب آن رنج برده‌اند.

مینی سریال چرنوبیل که از بهترین مینی سریال های 2023 است، موفق شد در هفتاد و هفتمین دوره جایزه گلدن گلوب نیز برنده بهترین مینی سریال شود. اسکاشگورد نیز جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به دست آورد.

مینی سریال چرنوبیل کاملا بر اساس وقایع تاریخی و با تحقیقات جامع و گسترده ساخته شده است.

عاشق اینم که ازت متنفر باشم – Love to Hate You

بهترین مینی سریال های 2023

بهترین مینی سریال های جدید 2023
  • تاریخ انتشار: 2023
  • ژانر: کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: کیم اوک وین، یو تئو، کیم جی هون
  • کارگردان: کیم جونگ کوان، چوی سو یونگ

مینی سریال عاشق اینم که ازت متنفر باشم، از بهترین مینی سریال های جدید 2023 و یک انتخاب فوق‌العاده برای علاقه مندان به فیلم‌های کره‌ای است. این سریال که از بهترین مینی سریال های کره ای است، ژانری کمدی و عاشقانه دارد که در سال 2023 پخش شد.

این مینی سریال کره‌ای در مورد دعوای بین یک زن و مرد است که در ادامه می‌بینیم عاشق هم شده‌اند. این زن یک خانم وکیل است که به‌خاطر لجبازی زیاد، از اینکه به آقایان ببازد متنفر است. در طرف دیگر، مردی قرار دارد که یک بازیگر مشهور کره است و به نظر می‌رسد که به هیچ زنی اعتماد ندارد.

تا اینجا به نظر می‌رسد عاشق شدن این دو غیرممکن باشد، اما در ادامه سریال مشخص می‌شود که بعد از قرار گذاشتن با یکدیگر، شرایط به‌ طورکلی تغییر می‌کند و آنها به هم دل می‌بندند. شما می‌توانید در کنار خانواده و دوستان این مینی سریال جذاب را که از بهترین مینی سریال های 2023 است، مشاهده کنید و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کمدی خارجی

بهترین سریال های مشابه see

وظیفه بعد از مدرسه – Duty After School

 

بهترین مینی سریال های 2023

  • تاریخ انتشار: 2023
  • ژانر: بلوغ، علمی تخیلی ارتشی، اکشن، مهیج
  • کارگردان: سونگ یونگ ایل
  • بازیگران: شین هیون سو، لی سون وون، ایم سه می، کوان ایون بین، کیم کی هه

از بهترین مینی سریال های کره ای که در ادامه به آن می‌پردازیم، مینی سریال وظیفه بعد از مدرسه است. این مینی سریال براساس یک رمان اینترنتی با همین نام ساخته شده است که البته بعدها به یک وبتون تبدیل شد.

این مینی سریال جذاب که از بهترین مینی سریال های جدید 2023 محسوب می‌شود، در دو بخش تهیه و منتشر شده است. بخش اول آن در 6 قسمت و در مارس 2023 منتشر شد و بخش دوم آن در 4 قسمت یک ماه بعد منتشر می‌شود.

داستان این مینی سریال کره‌ای جذاب، در مورد دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان سونجینگ است که قصد دارند با موجود عجیب و مرموزی که در آسمان است، مقابله کنند. این موضوع باعث می‌شود که آنها یک جنگ واقعی را آغاز کنند.

جوخه لی چون هو و گروهبان یکم کیم وون، دانش‌آموزان را برای مقابله با این موجودات آموزش می‌دهند. یکی از معلمان مدرسه نیز که پارک یون یانگ نام دارد در کنار دانش‌آموزان است تا اینکه یک اتفاق ناگوار باعث می‌شود یک جنگ طولانی آغاز شود.

در این سریال که از بهترین مینی سریال های 2023 است، می‌بینید که جهان کم کم به پایان خود نزدیک می‌شود و دانش‌آموزان به جای اینکه به تحصیل بپردازند و در دنیای علم و دانش قدم بردارند، در بدترین شرایط ممکن به جنگ تاریکی می‌روند.

آسوکا – Ahsoka

 

بهترین مینی سریال های 2023

بهترین مینی سریال های جدید 2023
  • کارگردان: جان فاورو، دیو فیلونی
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: 2023
  • بازیگران: روساریو داوسون، ناتاشا لیو بوردیزو، هایدن کریستنسن، ایمان اسفندی

یکی دیگر از بهترین مینی سریال های 2023 مینی سریال آسوکا است که مخاطبان خاص خود را دارد. اگر فیلم جنگ ستارگان و سایر فیلم‌هایی از این سبک را دیده باشید بدون شک مینی سریال آسوکا هم برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

مینی سریال آسوکا به کارگردانی جان فاورو و دیو فیلونی تهیه شده و روساریو داوسون، ناتاشا لیو بوردیزو، هایدن کریستنسن و ایمان اسفندی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. ژانر مینی سریال آسوکا اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی است که باعث شده بسیار جذاب و دیدنی باشد.

مینی سریال آسوکا از Disney+  پخش خواهد شد. این اثر در واقع بخشی از فرنچایز جنگ ستارگان و اسپین آف سریال مندلورین خواهد بود. داستان این اثر درباره آسوکا تانو یکی از شخصیت‌های سریال مندلورین است. آسوکا پس از سقوط امپراتوری در حال بررسی یک تهدید در حال ظهور برای کهکشان است. در این بررسی همراه آسوکا شوید.

تسویه حساب -Payback

بهترین مینی سریال های 2023

  • تاریخ انتشار: 2023
  • ژانر: مهیج، حقوقی، اکشن، جنایی
  • کارگردان: لی وون ته
  • بازیگران: لی سان کیون، مون چه وون، کانگ یو سوک، پارک هون

مینی سریال تسویه حساب از بهترین مینی سریال های کره ای 2023 است که بسیار جذاب و دیدنی است. عده‌ای زیادی از افراد به دیدن فیلم‌های کره‌ای علاقه دارند و این فیلم نیز می‌تواند برای آنها بسیار جذاب و دیدنی باشد.

این مینی سریال جذاب، داستان یک انتقام گروهی را روایت می‌کند. افرادی که در برابر بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنند در پی انتقام هستند. آنها می‌خواهند عدالت وجود داشته باشد و اگر بتوانند آن را برقرار کنند.

این افراد حاضرند برای مقابله با یک باند خلافکاری بسیار بزرگ و همچنین خطرناک، هر کاری که می‌توانند انجام دهند. آن‌ها در ادامه به شیوه‌ی خود، مشتاقانه به میدان نبرد می‌روند.

یکی از این افراد، تاجری به نام یون یانگ (با بازی لی سون کیون) است که در برابر مقامات فاسد سکوت نمی‌کند و با کارتلی که از قانون سوءاستفاده می‌کند، به شیوه خود مبارزه می‌کند. تماشای این سریال که از بهترین مینی سریال های 2023 است را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ژاپنی

بهترین سریال های چینی تاریخی

گامبی وزیر – The Queen’s Gambit

بهترین مینی سریال های 2023

بهترین مینی سریال های نتفلیکس
  • کارگردان: اسکات فرانک، آلن اسکات
  • ژانر: درام
  • تاریخ انتشار: 2022
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، بیل کمپ، موزس اینگرام، ایسلا جانستون و …

ممکن است برای بسیاری از افراد شطرنج موضوع جالبی برای یک مینی سریال نباشد، اما در صورتی که بتوان آن را به شیوه‌ای متفاوت بیان کرد حتما جذاب خواهد بود. سریال گامبی وزیر نمونه‌ای از این دست است که عملکرد بسیار موفقی داشت. کسانی که این سریال را تماشا کرده‌اند آرزو داشتند که ای کاش مینی سریال نبود.

مینی سریال گامبی وزیر که بهترین مینی سریال 2023 است، سبکی قدیمی دارد و داستان یک زن خبره در شطرنج را روایت می‌کند که توانایی فوق‌العاده‌ای دارد. این زن خبره موفق در شطرنج، در دوران کودکی داروهای آرامش بخش مصرف کرده که آزاد شدن ذهن وی را باعث شده‌اند.

با وجود اینکه بث با مشکلات روانی گریبانگیر است، اما یک نابغه در شطرنج نیز به حساب می‌آید. آنیا تیلور جوی که در نقش بث هارمون بازی می‌کند از طرف علاقه مندان و منتقدان بسیار تحسین شده است. گامبی وزیر از بهترین مینی سریال های نتفلیکس به‌شمار می‌رود.

کلایدسکوپ -Kaleidoscope

بهترین مینی سریال های 2023

  • کارگردان: اریک گارسیا
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • تاریخ انتشار: 2023
  • بازیگران: جانکارلو اسپوزیتو، روفس سوئل، جی کورتنی، تاتی گابریل و…

کلایدسکوپ یکی دیگر از بهترین مینی سریال های نتفلیکس است که بسیار جذاب ساخته شده و طرفداران بسیاری نیز دارد. داستان این مینی سریال درباره گروهی از دزدان حرفه‌ای است که قصد دارند یک دزدی بزرگ 7 میلیارد دلاری را ترتیب دهند.

ریاست این گروه برعهده فردی به نام لئو پاپ بوده که خود دزدی سابقه‌دار است. این دزدی بزرگ به دلیل خیانت، طمع و احساسات به سرانجام نمی‎رسد. روایت بسیار جذاب این سریال آن را پرطرفدار کرده است و در هر قسمت از آن، داستان از زاویه‌های مختلف نشان داده می‌شود.

این مینی سریال پرطرفدار، داستان جذاب و هیجان‌انگیزی از دزدی، خیانت و وفاداری را به تصویر می‌کشد و همین باعث شده در لیست بهترین مینی سریال های نتفلیکس قرار گیرد.

باورنکردنی – Unbelievable

بهترین مینی سریال های 2023

  • کارگردان: سوزانا گرانت
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام
  • تاریخ انتشار: 2019
  • بازیگران: تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دیور و …

یکی دیگر از بهترین مینی سریال های نتفلیکس که شما را شگفت زده می‌کند، مینی سریال باورنکردنی است. اگر به دیدن داستان‌های جنایی و عجیب علاقه دارید، از سریال Unbelievable هم لذت خواهید برد.

مینی سریال باورنکردنی با شخصیت ماری آدلر (با بازی مریت ویور) آغاز می‌شود؛ دختری شانزده ساله واشینگتنی که در اتاق شخصی خودش مورد تجاوز و آزار قرار گرفته است. وی برای پلیس توضیح می‌دهد که چه اتفاقاتی افتاده و چه بر وی گذشته است.

در ادامه، داستان به شیوه دیگری تغییر می‌کند، به گونه‌ای که انگار جایگاه قربانی عوض شده  و ماری به‌جای دادخواهی برای حق و حقوق طبیعی خود باید ابهامات پلیس را برطرف کند. این موضوع فشارهایی را بر این دختر 16 ساله وارد می‌کند و وی تصمیم می‌گیرد شکایت خود را پس بگیرد و همه چیز را انکار کند.

بعد از مدتی حادثه‌ای مشابه برای یک دختر دیگر اتفاق می‌افتد و این موضوع باعث می‌شود پرونده ماری نیز دوباره باز شود و به جریان بیفتد. این مینی سریال جذاب که از بهترین مینی سریال های 2023 است، در سال ۲۰۱۹ توسط شبکه نتفلیکس به‌نمایش در آمد.

جمع‌بندی

در این مقاله، علاوه‌بر مینی سریال های جدید 2023 به معرفی بهترین مینی سریال های HBO ، نتفلیکس و کره‌ای نیز پرداختیم که برخی از آنها در سال 2023 منتشر شدند و برخی دیگر، هنوز هم جزء عناوین برتر امسال قرار می‌گیرند. با خواندن خلاصه هر سریال می‌توانید با داستان آن آشنا شده و در صورت تمایل به تماشای آن بنشینید.

سوالات متداول

بهترین مینی سریال 2023 کدام است؟

مینی سریال‌ها موضوعات و ژانرهای متفاوتی دارند؛ به همین دلیل، افراد علاقه‌مند به فیلم و سریال نیز ممکن است فقط تعدادی از ژانرها برای‌شان جذاب باشد. تمامی مینی سریال‌هایی که در اینجا معرفی شدند همگی از بهترین‌ها هستند و هر فردی می‌تواند با توجه به ژانر مورد علاقه خود مینی سریالی را برای تماشا کردن انتخاب کند. اما در صورتی که بخواهیم از بین بهترین مینی سریال های 2023 سریالی را به عنوان برترین انتخاب کنیم، باورنکردنی (Unbelievable) می‌تواند مینی سریالی جذاب باشد.

جذاب‌ترین مینی سریال های کره ای کدام‌ها هستند؟

تسویه حساب یکی از بهترین مینی سریال های کره ای 2023 است که توانسته نظر بینندگان را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بهترین مینی سریال های 2023 چیست؟ لطفا نظرات خود را در مورد مینی سریال‌های جذاب در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو