بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو (ابتدای تیر ۱۴۰۲)

منبع: روزیاتو

5

1402/4/1

13:00


بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو (ابتدای تیر ۱۴۰۲)

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو (ابتدای تیر ۱۴۰۲)

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

لپ‌تاپ‌ها در مدل‌ها و انواع مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین انواع آن، لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. برای کسانی که عاشق بازی‌های کامپوتری هستند، مدل‌های Gaming بهترین انتخاب ممکن خواهند بود. برندهای مختلف انواع این لپ‌تاپ‌ها را عرضه می‌کنند که یکی از این برندها لنوو است و محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب تولید می‌کند. در این مطلب ابتدا درباره لپ‌تاپ‌های گیمینگ توضیحاتی را ارائه کرده و سپس به معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو می‌پردازیم.

ویژگی های لپ تاپ های گیمینگ Lenovo

لپ‌تاپ‌های گیمینگ باید ویژگی‌های متفاوتی داشته باشند تا بتوانند بازی‌های مختلف را بدون مشکل اجرا کرده و همچنین در اثر استفاده مداوم مشکلی ایجاد نشود. در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره کرده‌ایم:

پردازنده مرکزی

پردازنده مرکزی (CPU) در لپ‌تاپ‌های گیمینگ اهمیت زیادی دارد. برای انجام بازی‌های مختلف بهتر است CPU لپ‌تاپ شما Core i7  Intel یا سری  AMD Ryzen 7باشد.

پردازنده گرافیکی

مهم‌ترین بخش در لپ‌تاپ‌های گیمینگ، پردازنده گرافیکی (GPU) آن‌ها است. لپ‌تاپ‌هایی را انتخاب کنید که GPU اختصاصی همراه با رم مستقل موسوم به  vRAMداشته باشند. برای مدل‌های گیمینگ در بهترین حالت vRAM ۶ تا ۸ گیگابایت ظرفیت دارد.

حافظه RAM

در زمان خرید لپ‌تاپ گیمینگ به ظرفیت RAM نیز دقت کنید. در بهترین حالت رم باید ظرفیت ۱۶ گیگابایت داشته و در غیر این صورت حداقل باید ۸ گیگابایت باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های گیمینگ رزولوشن بالایی دارند تا از بازی کردن لذت ببرید. این لپ‌تاپ‌ها معمولا دارای نمایشگرهای مبتنی بر نرخ نوسازی (refresh rate) ۱۲۰ هرتز هستند اما در برخی مدل‌های گران‌تر صفحه نمایش با نرخ نوسازی ۱۴۴، ۲۴۰ و ۳۶۰ نیز یافت می‌شود.

حافظه داخلی

با توجه به اینکه برخی بازی‌های کامپیوتری به فضای زیادی نیاز دارند، در هنگام خرید آن‌ها به ظرفیت حافظه داخلی نیز توجه کنید. نوع حافظه داخلی در لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا SSD است و یا اینکه در کنار حافظهHDD ، بخش SSD نیز وجود دارد.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو

در ادامه قصد داریم تا برخی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو را بررسی کنیم تا شما در هنگام خرید لپ تاپ لنوو انتخاب آسان‌تری داشته باشید. لیست قیمت روز لپ تاپ های لنوو را می‌توانید آنلاین ببنید و نیازی به حضور در بازار نیست.

لپ تاپ لنوو ۱۵.۶ اینچی مدل LOQ Gaming i7 13620 16GB 512GB 6GB 4050

اگر می خواهید جدیدترین گزینه را از بین گیمینگ های لنوو انتخاب کنید سری LOQ Gaming قرار است با سخت افزارهای جدید یعنی پردازنده های سری ۱۳ اینتل و RTX های سری ۴۰ پیشتازی کند. این مدل که به تازگی در بازار ایران موجود شده دارای پردازنده Core i7 13620، رم ۱۶ گیگابایت DDR5 و گرافیک جدید GeForce RTX4050‌ با ۶ گیگابایت حافظه DDR6 است. حافظه SSD این لپ تاپ احتمالا برای یک گیمر خیلی کافی نیست و احتمالا باید بعد از مدتی به ارتقای حافظه ۵۱۲ گیگابایت اس اس دی این دستگاه فکر کنید.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 I7 16G 512G 6G RTX 3060

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو (ابتدای تیر 1402)

برای طرفداران بازی‌های کامپیوتری این مدل انتخاب مناسبی است که پردازنده مرکزی Core i7 با حافظه کش ۲۴ مگابایت دارد. حافظه RAM از نوع DDR4 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت است. مهم‌ترین بخش این لپ‌تاپ یعنی پردازنده گرافیکی آن NVIDIA و از نوع مجزا است که ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

در این لپ‌تاپ نوع حافظه داخلی SSD است که آن را برای بازی‌های کامپیوتری مناسب کرده و دارای ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت است. در این مدل ظرفیت باتری ۶۰ وات ساعت بوده و بین ۲ الی ۴ ساعت شارژدهی دارد. صفحه نمایش۱۵.۶  اینچ این لپ‌تاپ لنوو، Full HD با ۱۲۰ هرتز نرخ نوسازی است. اگر یک مدل ارزان قیمت گیمینگ نیاز دارید، سری گیمینگ ۳ لپ تاپ لنوو را کاملا ارزیابی کنید.

لپ تاپ ۱۶ اینچی لنوو مدل Legion 5 Pro 16IAH7H

این مدل از سری لپ تاپ  legion 5یکی از بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو است که نیاز کاربران را رفع می‌کند. این مدل در سال ۲۰۲۲ رونمایی شد و دارای صفحه نمایش ۱۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است. در این لپ‌تاپ پردازنده مرکزی، سری Core i7 با حافظه کش ۲۴ مگابایت خواهد بود.

حافظه RAM این مدل از لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو از نوع DDR5 با ظرفیت ۳۲ گیگابایت بوده و آن را به انتخابی مناسب برای بازی‌های کامپیوتری تبدیل می‌کند. پردازنده گرافیکی مجزا با حافظه اختصاصی ۶ گیگابایت از دیگر ویژگی‌های مهم این مدل است. حافظه داخلی نیز از نوع SSD و با ظرفیت یک ترابایت بوده و رضایت کاربران را جلب کرده است.

لپ تاپ لنوو ۱۵.۶ اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 15IAH7 12650H i7 32GB 512GB SSD

از بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو می‌توان به سری Ideapad Gaming 3 اشاره کرد. در مدل معرفی شده از این سری، پردازنده مرکزی Core i7 با حافظه کش ۲۴ مگابایت و ۱۴ هسته‌ای را شاهد هستیم. حافظه RAM این مدل با ظرفیت ۳۲ گیگابایت، فاقد قابلیت ارتقا است اما به سبب ظرفیت بالا برای بازی‌های کامپیوتری بهترین انتخاب خواهد بود.

ابعاد صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ بوده و دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است؛ این صفحه نمایش با وضوح Full HD دارای پوشش مات بوده تا در هنگام تابش خورشید دچار مشکل نشوید. حافظه داخلی این لپ‌تاپ از نوع SSD است که ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت دارد، که البته قابل ارتقا خواهد بود.

لپ تاپ ۱۵.۶ اینچی لنوو Legion 5 15IAH7H i7 12700H-16GB-1TB SSD-6GB 3060

این مدل از لپ تاپ  legion 5نیز از مدل‌های محبوب در لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو بوده که دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است. اگر در فکر خرید لپ تاپ لنوو هستید، ما این مدل را به شما پیشنهاد می‌کنیم، زیرا پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ Core i7 بوده و ۲۴ مگابایت حافظه کش دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل، RAM از نوع DDR5 با ظرفیت ۱۶ گیگابایت است که حتی می‌توان آن را ارتقا داد.

در این لپ‌تاپ پردازنده گرافیکی، آن را به بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو تبدیل کرده و از نوع مجزا با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است. حافظه داخلی SSD با ظرفیت یک ترابایت کار را تمام کرده و این مدل را به یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای خرید لپ تاپ لنوو گیمینگ بدل می‌کند.

لپ تاپ لنوو ۱۵.۶ اینچی Ideapad Gaming 3 Ryzen7 5800H 32GB 1TB SSD

باز هم یک نمونه دیگر از سری Ideapad Gaming 3 لنوو که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای بازی‌های کامپیوتری باشد. سازنده پردازنده مرکزی این لپ‌تاپ AMD و سری Ryzen 7 است که برای بازی مناسب خواهد بود؛ پردازنده از نوع ۸ هسته‌ای و دارای حافظه کش ۱۶ مگابایت است.

صفحه نمایش۱۵.۶  اینچی با وضوح Full HD دارای نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز است که این نرخ نوسازی در بسیاری از دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ کمتر خواهد بود. حافظه RAM با ظرفیت ۳۲ گیگابایت و پردازنده گرافیکی NVIDIA و ۴ گیگابایتی دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ گیمینگ لنوو است.

لپ تاپ لنوو ۱۶ اینچی مدل Legion 5 Pro 16ITH6 i7 11800H 16GB 512GB SSD

بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو (ابتدای تیر 1402)

این نوع از لپ تاپ  legion 5برای گیمینگ مناسب است، تا آنجا که می‌توان این مدل را بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو دانست، زیرا دارای ویژگی‌هایی همچون پردازنده Core i7 با حافظه کش ۲۴ مگابایت است. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ NVIDIA با حافظه اختصاصی ۴ گیگابایت خواهد بود. نوع حافظه داخلی تنها SSD است و ۵۱۲ گیگابایت ظرفیت دارد.

در این مدل RAM از نوع DDR4 بوده و فضایی برابر ۱۶ گیگابایت ارائه می‌دهد. صفحه نمایش ۱۶ اینچی این مدل با  وضوح QHD برابر با ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل است و دارای پوشش مات خواهد بود. باتری این لپ تاپ legion 5 چهار سلولی با ظرفیت ۸۰ وات ساعت است که شارژدهی آن ۲ الی ۴ ساعت را پوشش می‌دهد.

خرید لپ تاپ لنوو

برند لنوو مدل‌های متنوعی از انواع لپ‌تاپ را عرضه می‌کند که با وجود کیفیت بالا، در مقایسه با برندهای دیگر قیمت مناسب‌تری دارند. این ویژگی موجب شده است تا بسیاری از کاربران از این لپ‌تاپ‌ها استفاده کنند. در این مطلب انواع بهترین لپ تاپ گیمینگ لنوو را معرفی کردیم تا در هنگام خرید لپ تاپ لنوو کار راحت‌تری داشته باشد. البته لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ لنوو تنوع بیشتری دارد؛ شما کدام مدل دیگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ لنوو را ترجیح می‌دهید؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو