ارتودنسی دندان با اقساط بلند مدت در تابستان ۱۴۰۲

منبع: روزیاتو

6

1402/4/7

19:04


ارتودنسی دندان با اقساط بلند مدت در تابستان ۱۴۰۲

ارتودنسی دندان با اقساط بلند مدت در تابستان ۱۴۰۲

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اهمیت ارتودنسی دندان چیزی فراتر از ظاهر شماست، هرچند ظاهر دندان‌ها نیز نقش مهمی در روابط اجتماعی و عزت نفس افراد دارند. اما هزینه ارتودنسی دندان بالاست و دغدغه‌ی افراد قیمت ارتودنسی دندان است. ارتودنسی اقساطی یکی از بهترین روش‌ها برای پرداخت هزینه این درمان است. اما کدام مرکز معتبر است و کدام شرایط ارتودنسی اقساطی بهتر است؟

اگر به‌دنبال کسب اطلاعات پیرامون بهترین هزینه انواع ارتودنسی و یک مرجع معتبر برای ارتودنسی اقساطی هستید، حتما این مطلب را بخوانید.

ارتودنسی دندان چیست و چه انواعی دارد؟

خدمات ارتودنسی ازیک سو درمانی برای مرتب‌سازی دندان‌ها و رفع ناهماهنگی بین آن‌ها است و از طرف دیگر سبب اصلاح انحراف غیرطبیعی فک می‌شود. متخصص ارتودنسی پس از معاینه دندان و فک بیمار، متناسب با شرایط از ارتودنسی ثابت یا متحرک استفاده می‌کند.

از طرفی مدت زمان لازم برای ارتودنسی، تابعی از وضعیت دهان و دندان بیمار است که بنا برصلاح‌دید متخصص ارتودنسی می‌تواند متفاوت باشد. آنچه که اهمیت دارد این است که دوره درمان ارتودنسی طولانی‌تر از روش‌های دیگر است زیرا علاوه‌بر اصلاح وضعیت دندان‌ها به بهبود شرایط فک هم کمک می‌کند.

در گذشته تنها راه ارتودنسی دندان استفاده از سیم‌ها و بریس‌های کاملا مشخص بر روی دندان‌ها بود. با توجه به این‌که این روش بر روی زیبایی و ظاهر افراد تاثیر می‌گذارد، تمایل بیماران به انجام ارتودنسی به این روش کم است. اما با پیشرفت تکنولوژی روش‌های نوینی برای ارتودنسی دندان ایجاد شده است که می‌توانند با کمترین تاثیر بر ظاهر، مشکلات دندانی مختلف را برطرف کنند. برخی از این درمان‌ها نامرئی هستند و برخی دیگر به راحتی از دهان بیرون می‌آیند.

امروزه انواع ارتودنسی دندان از روش‌های درمانی محبوبی است که توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی برای رفع ناهنجاری‌ها دندانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش درمانی از ابزارهای مختلفی مثل بریس (پایه اتصال به دندان)، براکت (پایه‌های نگهدارنده و تنظیم‌کننده) و… استفاده می‌شود و با نصب آنها، فرایند جابه‌جایی دندان به‌آرامی انجام خواهد شد. انواع ارتودنسی کمک می‌کند تا دندان‌ها به‌مرور زمان در جای مناسب خود قرار بگیرد و هرگونه کجی، فاصله زیاد و سایر ناهنجاری‌ها بر طرف شود.

انواع ارتودنسی دندان در حال حاضر به دو دسته تقسیم می‌شود.

ارتودنسی دندان با اقساط بلند مدت در تابستان 1402

۱.                       ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت برای افرادی که نیاز به تغییرات زیادی در ساختار دندان‌های خود دارند مناسب است. تجهیزاتی که در این روش بر روی دندان‌ها کار گذاشته می‌شوند، قابل جداکردن توسط بیمار نیستند و به مدت یک تا دو سال روی دندان‌ها باقی می‌مانند.

ارتودنسی سیمی، که همه ما با آن آشنا هستیم، از جمله روش‌های ارتودنسی ثابت محسوب می‌شود. اما برخی از تکنولوژی‌های جدید تا حد زیادی به پنهان‌سازی سیم‌ها و بریک‌های ارتودنسی کمک کرده‌اند تا یک ظاهر طبیعی را برای فرد حفظ کنند. برای مثال ارتودنسی ثابت رنگ دندان و لینگوال، دو روش جایگزین و نامرئی هستند.

ارتودنسی ثابت رنگ دندان

در این روش بریک‌هایی که بر روی دندان‌ها نصب می‌شوند فلزی نیستند، بلکه از جنس سرامیک و کاملا همرنگ دندان‌ها هستند. همچنین سیم‌هایی که بین دندان‌ها قرار می‌گیرند بی‌رنگ بوده و کمتر دیده می‌شوند. کش‌هایی که در روش‌های سنتی برای ارتودنسی دندان استفاده می‌شدند، در روش نوین وجود ندارند؛ بنابراین ظاهر دهان تا حد زیادی طبیعی و زیبا باقی می‌ماند. 

ارتودنسی لینگوال

در ارتودنسی دندان به روش لینگوال، سیم‌ها و بریک‌ها پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند؛ بنابراین در معرض دید نیستند. این روش به خوبی روش‌های سنتی عمل می‌کند، اما ممکن است قدری بیشتر طول بکشد.

۲.                       ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک برای مشکلات دندانی خفیف‌تر و مخصوصا در کودکان کاربرد دارد. در این روش تجهیزاتی که داخل دهان کارگذاشته می‌شوند، قابل بیرون‌آوردن هستند. فرد می‌تواند برای غذاخوردن، مسواک‌زدن و شرکت در مهمانی‌ها آنها را بیرون بیاورد و بعد دوباره داخل دهان بگذارد. البته انواع نامرئی ارتودنسی متحرک نیز ابداع شده‌اند که از تاثیر ناخوشایند بریس‌ها بر ظاهر افراد می‌کاهد. ارتودنسی متحرک به روش‌های زیر انجام می‌شود.

پلاک‌های نامرئی

پلاک‌های نامرئی، یکی ار محبوب‌ترین و جدیدترین روش‌های ارتودنسی متحرک هستند. آنها قالب‌های پلاستیکی شفافی هستند که روی دندان‌ها قرار می‌گیرند تا به مرور جای آنها را تغییر دهند. این پلاک‌ها هفته‌ای یک بار با انواع نو جایگزین می‌شوند تا فرآیند جابجایی دندان‌ها در جهت مورد نظر پزشک ادامه یابد.

پلاک متحرک فانکشنال

این پلاک‌ها برای افرادی که فک بالا یا پایین آنها جلو و یا عقب است کاربرد دارد و به مرور فک را به‌جای اول خود برمی‌گرداند.

پلاک z شکل متحرک

این پلاک‌ها بسیار ساده و کوچک هستند و برای جلوآوردن دندان‌های قدامی که به عقب رفته‌اند کاربرد دارند.

گسترش‌دهنده‌های کامی

این نوع ارتودنسی دندان برای کودکانی که کام کوچکی دارند استفاده می‌شود و کمک می‌کند در طول زمان کام آنها برای جا دادن دندان‌های اصلی به اندازه کافی بزرگ شود.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

هزینه ارتودنسی دندان برای مشکلات مختلف دندانی متفاوت است. اما معمولا انواع متحرک ارتودنسی، هزینه کمتری دارند. ممکن است انتخاب انواع نامرئی تا حدودی هزینه را افزایش دهد. با توجه به تاثیرات مشکلات فک و دندان بر سلامتی، ارتودنسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؛ اما ممکن است بیمه‌ای که تحت پوشش آن هستند مراکز خاصی را برای ارتودنسی پیشنهاد دهد. همچنین ممکن است هزینه بیشتری که برای درمان‌ها مرئی پرداخت می‌کنید، تحت پوشش بیمه قرار نگیرد. 

به طور کل هزینه ارتودنسی تحت تاثیر موارد زیر قرار می‌گیرد:

  • نوع درمان مورد نیاز
  • طول درمان
  • سن بیمار
  • میزان ناهنجاری
  • کیفیت تهجیزات مورد استفاده
  • تخصص پزشک
  • کیفیت خدمات کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید
  • هزینه‌های جانبی مانند قالب‌گیری، عکس‌برداری و…

ارتودنسی دندان با اقساط بلند مدت در تابستان 1402

هزینه‌ای که برای ارتودنسی دندان پرداخت می‌کنید، هزینه‌ای است که برای سلامتی جسم و روان خود می‌پردازید. به تاخیر انداختن ارتودنسی و یا عدم انجام آن، می‌تواند در بلندمدت هزینه‌های بیشتری را بر شما تحمیل کند. اهمیت درمان سریع و به موقع در کودکان بیشتر است. انتخاب یک پزشک با مهارت‌ و تجربه زیاد، به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.  

هزینه ارتودنسی دندان (https://bia2safa.net/goto/web/url/3404010) در شبکه دندانپزشکی میخک در جدول زیر آمده است.

قیمت(تومان)ارتودنسی ثابت
۲۴,۰۰۰,۰۰۰ارتودنسی ثابت دو فک فلزی (گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ )
۲۷,۰۰۰,۰۰۰ارتودنسی ثابت دو فک فلزی (گروه سنی ۱۸ به بالا)
۴۰,۰۰۰,۰۰۰ارتودنسی ثابت دو فک – براکت سرامیکی

برای هزینه ارتودنسی دندان، می‌توان به صورت اقساطی و نقد پرداخت کرد. که در ادامه طرح پرداخت ارتودنسی اقساطی میخک را برای شما توضیح می‌دهیم.

ارتودنسی اقساطی در دندانپزشکی میخک

در طرح ویژه ارتودنسی اقساطی میخک سعی شده تا حداکثر میزان انعطاف در پرداخت هزینه ارتودنسی دندان برای مراجعین اعمال شود و بیماران عزیز بتوانند متناسب با شرایط اقتصادی خود، هزینه ارتودنسی را بپردازند و از دندانپزشکی با اقساط بلند مدت بهره‌مند شوند.

در  ارتودنسی اقساطی میخک، هزینه‌های درمان خود یا خانواده را به‌صورت اقساطی و بدون ضامن پرداخت کنید.

  • پیش پرداخت حداقل ۳۵ درصد
  • تسویه در طول درمان به صورت ماهانه
  •  بدون ضامن و تنها با چک صیادی
  • تا ۳ ماه بدون بهره 
  • سقف نامحدود اعتبار
  • قابل تجمیع برای کل اعضای خانواده 
  • تعرفه یکسان در تمامی مراکز

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون طرح ارتودنسی اقساطی میخک و همچنین هزینه انواع ارتودنسی  دندان وارد وبسایت دندانپزشکی میخک (www.mikhakdental.com) شوید.

کلام آخر:

در این مطلب به ضرورت ارتودنسی دندان برای اصلاح ناهنجاری‌های دندانپرداختیم و سپس انواع ارتودنسی را توضیح دادیم در ادامه هزینه ارتودنسی و عوامل موثر بر آن را بررسی کردیم و در نهایت یکی از بهترین راه‌های موجود برای پرداخت هزینه این درمان، یعنی ارتودنسی اقساطی میخک را معرفی کردیم. فراموش نکنید رسیدگی به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو