بهترین نوع پیراهن برای چاپ سابلیمیشن

منبع: روزیاتو

5

1402/4/12

14:26


بهترین نوع پیراهن برای چاپ سابلیمیشن

بهترین نوع پیراهن برای چاپ سابلیمیشن

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آیا به دنبال تجربه چاپ سابلیمیشن روی پیراهن خود هستید؟ به این مقاله رجوع کنید تا بهترین نوع پیراهن مناسب سابلیمیشن را انتخاب کنید!  پس از انتخاب نوع تیشرت جهت چاپ تیشرت با مجموعه “پی بی چاپ” تماس بگگیرید و سفارش خود را برای دریافت خدمات حرفه ای چاپ ثبت کنید.

سابلیمیشن چیست؟

سابلیمیشن (تصعید) عبارتی غیرتخصصی است که به نوعی از تغییر حالت فیزیکی در ماده گفته می‌شود. در علم، تصعید همان تبدیل مستقیم ماده از حالت جامد به گاز عنوان می‌شود. ماده در این شرایط از حالت مایع عبور نکرده و این اتفاق تنها در دماها و فشارهای خاصی رخ می‌دهد.

چاپ سابلیمیشن، روشی به منظور انتقال رنگ‌ها به یک کاغذ انتقال با استفاده از یک نوع خاص رنگ (رنگ سابلیمیشن) است. سپس در این فرآیند، جوهر توسط گرما به ماده‌ی مناسبی انتقال می‌یابد به نحوی که جوهر سابلیمیشن کاملاً به خورد ماده رفته و در بافت ماده کاملاً بنشیند تا این دو باهم یکی شوند. به طور دقیق، گرما حفرات بافت پارچه را باز نموده، جوهر را به گاز تبدیل کرده و نهایتاً پس از نشستن روی بافت پارچه، جوهر را مجدداً به حالت جامد بازمی‌گرداند.

از سوی دیگر، فرآیند چاپ تیشرت به روش سابلیمیشن نسبت به روش‌های دیگر، پر هزینه تر است، هرچند که دوام بیشتری نیز داشته و سبب شکستن یا پوست پوست شدن طرح نمی‌شود. همان گونه که پیش‌تر ذکر کردیم، سابلیمیشن یک طرح چاپی نازک و تمام رنگ را تولید می‌کند که تا سال‌ها قوام خود را حفظ می‌نماید. با این حال، در صورت انتخاب تیشرت نامناسب، ممکن است به شرایط دشواری دچار شوید. در این مقاله، همه توضیحات مورد نیاز برای انتخاب بهترین پیراهن برای سابلیمیشن ارائه شده است.

بهترین جنس لباس برای چاپ سابلیمیشن

بهترین نوع پیراهن برای چاپ سابلیمیشن

در تیشرت ها، هزاران نوع جنس مختلف موجود هستند، اما تنها برخی از این مواد برای سابلیمیشن مناسب می‌باشند. در زیر، مناسب بودن رایج‌ترین پارچه‌ها در بازار برای چاپ سابلیمیشن ارزیابی می‌شوند.

پلی استر

از نظر ما، پلی استر انتخاب ایده آل برای چاپ سابلیمیشن لباس است. هرچند پلی استر انتخاب مناسبی به منظور چاپ مستقیم روی لباس نیست، بهترین پارچه برای چاپ سابلیمیشن به شمار می‌رود.

این پارچه دست ساز، مقاوم، محکم، با توانایی خشک شوندگی سریع، سبک و راحت است. پلی استر یکی از رایج‌ترین انواع پارچه‌های مورد استفاده در صنعت مد است. به طور مشابه، در مورد پارچه‌های ترکیبی، هرچه درصد پلی استر آن بیشتر باشد، طرح سابلیمیشن چاپ شده روی آن زنده‌تر و واضح‌تر می‌شود. ما ضمانت می‌کنیم تیشرت های پلی استری، طرح‌های شما را بسیار شفاف و واضح نشان داده و عمر بسیار بالایی دارند.

پنبه

پنبه یکی از رایج‌ترین مواد مورد استفاده در تیشرت ها به حساب می‌آید، هرچند که لباس‌های ۱۰۰% پنبه‌ای انتخاب مناسبی برای چاپ سابلیمیشن نمی‌باشند.

در واقع، این نوع چاپ روی بافت پنبه‌ای به خوبی جواب می‌دهد. مشکل اینجاست که مقاوم بودن طرح و دوام آن روی تیشرت، بالا نیست. پس از اولین شستشو، طرح چاپ شده سابلیمیشن روی لباس‌های پنبه‌ای تا حدی محو می‌شود.

ترکیب پلی استر- پنبه

پلی استر بهترین نوع پارچه برای چاپ سابلیمیشن به حساب می‌آید، اما از طرفی پنبه نیز از نظر بافت و تار و پود، مزایایی در خود دارد. به منظور جمع کردن همه این مزایا، ترکیب پلی استر و پنبه انتخابی عالی برای چاپ طرح سابلیمیشن روی لباس است. در واقع، انتخاب جنس پارچه تا حد زیادی به نتیجه دلخواه شما بستگی دارد. اگر به دنبال طرحی واضح و زنده هستید، پارچه‌های با درصد بالای پلی استر بهترین انتخاب هستند. با انتخاب ماده‌ای با درصد کمتر پلی استر، تیشرتی با طرح محو و کلاسیک‌تر خواهید داشت.

ترکیبات سه گانه

پارچه‌های سه گانه عمدتاً ترکیبی از سه نوع پارچه متفاوت، عمدتاً پلی استر، پنبه و ابریشم مصنوعی هستند. این لباس‌ها بسیار نرم بوده و تا حدی کشی هستند. با اینکه ترکیب سه گانه بهترین انتخاب برای چاپ سابلیمیشن به شمار نمی‌رود، چاپ طرح به خوبی روی آن انجام شده و نسبتاً گزینه به صرفه تری نیز هستند.

آیا چاپ سابلیمیشن روی لباس‌های تیره نیز امکان پذیر است؟

هنگام انجام فرآیند چاپ سابلیمیشن روی لباس، باید علاوه بر جنس لباس، به رنگ آن نیز دقت کرد. متأسفانه، چاپ سابلیمیشن روی لباس تیره رنگ خوب درنمی‌آید. جوهر سابلیمیشن روی پیراهن، تیره‌تر می‌شود، لذا طرح آن به سختی قابل مشاهده است. اگر طرح چاپی شما آبی رنگ است، این طرح روی پیراهن سیاه به رنگ آبی تیره درمی‌آید.

می‌توان از برگه‌های کاغذ انتقال تیره رنگ به عنوان جایگزینی مناسب برای چاپ سابلیمیشن روی لباس‌های تیره‌تر بهره برد. با این وجود، این کاغذها وارد بافت لباس نشده و حس یک لایه ضخیم وینیل روی لباستان ایجاد می‌شود. هم چنین، این جایگزین‌ها دفعات زیادی نیز قابلیت مقاومت در برابر شستن را ندارند.

آیا می‌توان طرح سابلیمیشن سفید رنگ روی لباس چاپ کرد؟

بهترین نوع پیراهن برای چاپ سابلیمیشن

سابلیمیشن در فرآیند چاپ، از هیچ نوع ترکیب پایه برای تولید رنگ سفید استفاده نمی‌کند. می‌توانید روی لباس‌های سفید یا روشن هر طرحی چاپ کنید، اما در صورتی که طرح شما دارای رنگ سفید باشد، چاپ سابلیمیشن کارآمد نخواهد بود.

بهترین جنس پارچه برای چاپ طرح‌های سابلیمیشن چیست؟

پیراهن‌های مدنظر برای چاپ سابلیمیشن باید حداقل ۵۰% پلی استر باشند. هرچه درصد پلی استر بالاتر باشد، کیفیت چاپ بهتر می‌شود، زیرا جوهر تنها به بافت پلی استر نفوذ نمی‌کند. به طور معمول، بهترین ترکیب برای چاپ سابلیمیشن، پارچه ۶۵% پلی استر است. برای افرادی که طرح‌های واضح و زننده دوست دارند، پارچه‌های ۱۰۰% پلی استر بهترین گزینه می‌باشند. علاوه بر لباس‌های پلی استر- پنبه، مدل‌های دیگری نیز مانند ترکیب سه گانه قابل استفاده هستند.

شرکت پی بی چاپ ارائه دهنده انواع خدمات چاپ پارچه، تیشرت، روتختی، پرده و پارچه رومبلی است که با دستگاه های بروز و جدید این خدمات را ارائه می دهد.

آدرس وب سایت: www.pbchap.com

شماره تماس: ۰۲۱۵۶۵۷۲۷۷۸

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو