رنگ لباس بر اساس رنگ پوست + راهنمای تشخیص رنگ پوست

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست + راهنمای تشخیص رنگ پوست


منبع: خبرنما

3

1402/4/22

19:29


اگر می‌خواهید کمد لباس‌تان را مرتب کنید و از نو بچینید اما نمی‌دانید رنگ‌ها را بر اساس چه چیزی انتخاب کنید، بهتر است ببینید که کدام رنگ‌ها شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد. برای این که بدانید کدام رنگ‌ها بیشتر به شما می‌آید باید رنگ پوستتان را بشناسید. دانستن رنگ پوست به شما در انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست کمک می‌کند…

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست + راهنمای تشخیص رنگ پوست

اگر می‌خواهید کمد لباس‌تان را مرتب کنید و از نو بچینید اما نمی‌دانید رنگ‌ها را بر اساس چه چیزی انتخاب کنید، بهتر است ببینید که کدام رنگ‌ها شما را جذاب‌تر نشان می‌دهد. برای این که بدانید کدام رنگ‌ها بیشتر به شما می‌آید باید رنگ پوستتان را بشناسید. دانستن رنگ پوست به شما در انتخاب رنگ لباس بر اساس رنگ پوست کمک می‌کند.

در واقع این که بدانید رنگ پوست شما چیست باعث می‌شود راحت تر رنگ لباستان را انتخاب کنید. رنگ لباس مطابق با رنگ پوست نه تنها کمک می‌کند تا ظاهرتان فوق العاده به نظر بیاید، بلکه باعث می‌شود کمد مرتبی داشته باشید، و پول زیادی را صرف خرید لباس با رنگ‌های اشتباه نکنید.

تعیین رنگ پوست

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

اگر به دنبال چینش رنگ‌ها در کمد لباس‌تان هستید تا رنگ‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ پوستتان بیاید، پس ابتدا باید بدانید که رنگ پوست شما چیست. وقتی لباس‌هایتان را بر اساس رنگ پوست‌تان انتخاب می‌کنید در واقع به دنبال ته رنگ پوستتان هستید، نه رنگ سطح پوستتان. دقت کنید ته رنگ پوست با رنگ سطح پوست فرق می‌کند، بنابراین رنگی انتخاب کنید که مکمل ته رنگ پوست شما باشد.

هرچند افراد دارای رنگ پوست متنوعی هستند، اما در واقع ما سه رنگ اصلی برای پوست داریم:

  • گرم
  • سرد
  • خنثی

باید گفت که:

  • پوست گرم ته رنگ زرد دارد
  • پوست سرد ته رنگ صورتی دارد
  • و رنگ پوست خنثی هم از ترکیب ته رنگ‌های گرم و سرد تشکیل شده‌ است

اگرچه ممکن است رنگ سطح پوست شما بسته به میزان برنزه شدن‌تان تغییر رنگ دهد، اما ته رنگ پوست شما هیچ وقت تغییر نخواهد کرد. اگر نمی‌دانید ته رنگ پوستتان چیست یا چگونه می‌توانید تشخیص دهید که دارای رنگ پوست گرم هستید یا سرد، بهتر است از روش های زیر استفاده کنید:

برای تشخیص رنگ پوست به رگ‌های دست نگاه کنید

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

برای تشخیص رنگ پوست‌تان، به رنگ رگ‌های‌تان توجه کنید. رگ‌های خونی روی آرنج‌ها، شقیقه‌ها و مچ دست‌ها به دلیل نازک‌تر بودن پوست اغلب به سطح پوست نزدیک‌تر هستند. اگر رنگ پوست روشنی دارید، می‌توانید به راحتی رنگ آن‌ها را تشخیص دهید.

همانطور که به رگ‌های تان نگاه می‌کنید، ببینید آیا رگ‌های شما آبی است یا سبز. رگ‌های آبی نشان دهنده رنگ پوست سرد است، در حالی که رگ‌های سبز رنگ نشان دهنده رنگ پوست گرم است. اما اگر نمی‌توانید تشخیص دهید که رگ‌های شما سبز است یا آبی، پس احتمالا دارای رنگ پوست خنثی هستید.

استفاده از کاغذ برای تعیین رنگ پوست

اگر حتی با انجام روش بالا همچنان مطمئن نیستید که رنگ پوستتان چیست، پس بیایید از کاغذ برای تعیین رنگ پوست استفاده کنیم. یک تکه کاغذ سفید بردارید و روی پوستتان قرار دهید، سپس به پوستتان نگاه کنید، کدام رنگ بیشتر به چشمتان می‌آید.

برای این که احتمال اشتباه شما در تشخیص رنگ پوست کمتر باشد، بهتر است کاغذ را نزدیک پوست گردن یا سینه‌تان قرار دهید، زیرا ممکن است رنگ صورت به دلایل مختلفی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ قرمز را نشان دهد اما بدن شما چنین نیست.

بنابراین، یک تکه کاغذ سفید را روی سینه یا گردن‌تان نگه دارید و با دقت به پوستتان نگاه کنید، کدام رنگ روی پوستتان در مقابل رنگ سفید کاغذ پررنگ تر است؟

  • اگر رنگ‌های صورتی و آبی را مشاهده کردید، رنگ پوست شما سرد است
  • اگر رنگ‌های طلایی و سبز پررنگ تر بود، رنگ پوست شما گرم است
  • همجنین رنگ پوست خنثی بسته به میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید و فصل سال، احتمالاً دارای نوسان خواهد بود

به واکنش پوست‌تان در برابر خورشید فکر کنید

اگر آفتاب سوختگی در هر فصل سال به خصوص در ماه های تابستان رهایتان نمی‌کند، احتمالا دارای رنگ پوست سرد هستید. در مقابل، کسانی که دارای رنگ پوست گرم هستند، اغلب به جای آفتاب سوختگی بیشتر برنزه می‌شوند.

علاوه بر این، اگر به ندرت دچار آفتاب سوختگی می‌شوید، و هیچ وقت هم برنزه نمی‌شوید، دارای رنگ پوست خنثی هستید. یکی دیگر از نشانه های رنگ خنثی این است که آیا آفتاب سوختگی شما به سرعت بهبود می‌یابد و به رنگ برنزه تبدیل می‌شود یا خیر. اگر چنین باشد، مطمئنا دارای رنگ پوست خنثی هستید.

برای آزمایش این موضوع، به واکنش پوستتان در مقابل آفتاب توجه کنید.

رنگ پوست فصلی

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

امروزه در مد، بسیاری از مردم دوست دارند بین افرادی که پوستشان دارای ته رنگ گرم و سرد است تمایز بیشتری قائل شوند. در واقع، دو زیرمجموعه زیر هر دو رنگ پوست گرم و سرد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا لباس متناسب با رنگ پوست‌تان بپوشید و ته رنگ خود را برجسته کنید. این زیرمجموعه ها اغلب افراد را در چهار فصل مختلف قرار می دهند تا تفاوت ها را نشان دهند. در زیر می توانید تفاوت بین چهار نوع اصلی رنگ پوست را بیابید:

فصل های تن رنگ سرد

تابستان و زمستان هر دو فصل دارای تن رنگ سرد هستند، و شباهت‌های زیادی با هم دارند. با این حال، اگر اهل مد هستید، تفاوت‌های این دو رنگ فصل را به خوبی درک می‌کنید:

تابستان: هنگام انجام تست کاغذ سفید، متوجه خواهید شد که این رنگ پوست دارای ته رنگ صورتی، قرمز یا آبی است. کسانی که رنگ پوست تابستانی دارند، رنگ مو و چشم‌شان با رنگ پوست‌شان تضاد جالبی ایجاد می‌کند.

زمستان: برای کسانی که رنگ پوست زمستانی دارند، آزمایش کاغذ سفید همان ته رنگ صورتی، قرمز یا آبی را نشان می‌دهد. با این حال، افرادی که رنگ پوست زمستانی دارند، رنگ چشم و موهایشان کاملاً در تضاد با پوستشان قرار دارد. به عنوان مثال، فردی با موهای سیاه اما پوست رنگ پریده، رنگ پوست زمستانی دارد.

فصل های تن رنگ گرم

هرچند بهار و پاییز دارای ته رنگ گرم هستند، اما این دلیل نمی‌شود، هر دو یک رنگ باشند، بلکه رنگ پوست بر اساس فصل بهار و پاییز هم از همدیگر متفاوت هستند:

بهاره: رنگ پوست بهاره دارای رنگ‌های هلویی، کرم و طلایی است که می‌توانید در تست کاغذ سفید آن‌ها را به راحتی مشاهده کنید. افراد دارای این رنگ پوست، معمولا موهایی به رنگ قرمز توت فرنگی یا حصیری، همراه با کک و مک، چشمان آبی یا سبز و گونه‌های گلگون دارند.

پاییز: برای کسانی که رنگ پوست پاییزی دارند، آزمایش کاغذ سفید رنگ های طلایی یا زرد را نشان می‌دهد. افراد با رنگ پوست پاییزی معمولا در مقایسه با افرادی که رنگ پوست بهاری دارند، موها و چشم‌های تیره‌تری دارند.

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست سرد

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

بهترین رنگ‌ها برای رنگ پوست سرد در انتهای طیف رنگی سرد قرار دارند. اگر رنگ پوست سرد دارید، پس بهتر است از رنگ‌هایی مثل زمردی، بنفش تیره، اسطوخودوس، صورتی، آبی یخی و آبی روشن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از رنگ‌های گرم تری هم در ترکیب رنگ لباس‌هایتان استفاده کنید، بهترین گزینه‌ها رنگ‌های زرد، قرمز رز و یاقوتی هستند. برای رنگ‌های خنثی‌تر هم از سفید روشن، خاکستری و سرمه‌ای استفاده کنید.

دلیل انتخاب این رنگ‌ها هم ایجاد تضاد جذاب با پوست روشن شما است. از آنجایی که رنگ پوست سرد اغلب رنگ پریده نشان‌تان می‌دهد یا خیلی بی روح به نظر می‌رسید، پس بهتر است از رنگ‌های تیره در ترکیب لباس‌هایتان استفاده کنید. بهترین رنگ لباس‌ها برای رنگ پوست سرد، رنگ‌هایی مانند سبز زمردی، سرمه‌ای و سایه‌های پررنگ آبی هستند.

اکسسوری

اگر عاشق اکسسوری‌ها هستید، سعی کنید از فلزات به رنگ سرد مثل پلاتین یا نقره به جای طلا و مس استفاده کنید. همچنین باید از پوشیدن رنگ های نارنجی، زرد روشن و قرمز گوجه ای خودداری کنید. این رنگ ها با پوست شما در تضاد هستند و زیبایی ظاهری‌تان را از بین می‌برند.

همچنین فراموش نکنید که شما می‌توانید رنگ های لباستان را مطابق فصل هم انتخاب کنید. ما اینجا رنگ لباس بر اساس فصل را هم به شما معرفی می‌کنیم تا در طول فصل تابستان و زمستان امسال از آن‌ها استفاده کنید:

تابستان: فصل تابستان بهتر است از رنگ‌های ملایم تر استفاده کنید. برخی از رنگ‌های خاص که می‌توانید در این فصل در ترکیب لباس‌هایتان امتحان کنید عبارتند از آبی کم‌رنگ و یاسی، همراه با سایه‌های خنثی و ملایم‌تر که دارای ته رنگ زرد هستند. سایه های پاستلی نیز اغلب برای فصل تابستان جذاب به نظر می رسند.

زمستان: در طول فصل زمستان لباس‌هایی انتخاب کنید که ته رنگ‌های کلاسیک صورتی و آبی دارند. همچنین اگر رنگ‌هایی مثل آبی سرمه‌ای، سفید یا مشکی بپوشید هم خیره کننده به نظر خواهید رسید.

لباس متناسب با رنگ پوست: رنگ مناسب رنگ پوست گرم

رنگ مو برای پوست زیتونی
رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

اگر به این فکر می‌کنید که چه رنگ‌هایی به رنگ پوست گرم شما می‌آید، پس بهتر است رنگ‌هایی مانند سبز، قهوه‌ای، خردلی و قرمز را انتخاب کنید. همچنین از رنگ‌های سردتر مانند هلویی، مرجانی، کهربایی و طلایی غافل نشوید. از طرفی برای پوست گرم می‌توانید از رنگ‌های گرم‌تر مانند زیتونی، ارکیده، بنفش-قرمز و خزه‌ای هم استفاده کنید.

البته فقط قرار نیست با چنین رنگ‌های سر و کله بزنید، بلکه می‌توانید از رنگ های خنثی هم استفاده کنید. رنگ‌های خنثی مثل رنگ‌های ملایم‌تری مانند کرم، بژ، قهوه‌ای، خاکستری قارچی و کاپوچینو همگی می‌توانند به خوبی با رنگ پوست گرم شما سازگاری داشته باشند. معمولا رنگ‌های طبیعی و گرم همیشه با رنگ پوست گرم ترکیب خوبی می‌شوند.

اکسسوری مناسب رنگ پوست گرم

برای ساعت و سایر جواهرات مردانه، به جای نقره یا پلاتین، فلزات گرم مانند طلا و مس را انتخاب کنید. هرچند این بدان معنا نیست که شما هیچ وقت نمی‌توانید نقره یا پلاتین استفاده کنید، اما اگر طلا یا مس انتخاب کنید، ظاهر جذاب‌تری خواهید داشت. علاوه بر این، سعی کنید از رنگ‌هایی مثل آبی یخی استفاده نکنید، زیرا این رنگ‌ها پوست شما را بی روح نشان خواهند داد.

برای جذابیت و شیک بودن در هر فصل سال، می‌توانید از رنگ های متناسب با فصل هم استفاده کنید. ما اینجا رنگ‌های اصلی فصل بهار یا پاییز را به شما معرفی می‌کنیم. هرچند فصل بهار گذشته اما پاییز در راه است، به زودی می‌توانید از این ترکیب رنگ‌ها استفاده کنید:

بهار: رنگ های زرد، نارنجی، هلویی، مرجانی و اخرایی بی نظیر هستند، همچنین برای جواهرات هم از طلا استفاده کنید.

پاییز: پاییز با لباس هایی به رنگ هایی مانند کاراملی، سبز، بژ، قرمز گوجه ای و قهوه جذاب‌تر است. همچنین مانند بهار، در پاییز امسال هم می‌تواند از اکسسوری‌های طلا استفاده کند، اما خوب مس و برنز هم انتخاب های خوبی به نظر می‌رسند.

رنگ‌های مناسب رنگ پوست خنثی

رنگ لباس بر اساس رنگ پوست

اگر رنگ پوست گرم یا سرد روشن ندارید، می‌توانید کمدی پر از لباس های رنگارنگ داشته باشید، زیرا همه رنگ هایی که افراد با رنگ پوست سرد یا گرم می‌توانند بپوشند، مناسب شما هم هستند. با انتخاب هر رنگ از طیف رنگی می‌توانید ظاهر جذابی داشته باشید.

علی‌رغم اینکه بیشتر رنگ‌ها برای افرادی با رنگ پوست خنثی مناسب است، اما برای پوست‌های تیره تر بهتر است از طیف رنگ‌هایی چون سبز یشمی یا صورتی روشن استفاده شود.

با این حال در ترکیب رنگ‌ها هنگام پوشیدن لباس دقت کنید، سعی کنید رنگ لباس‌هایتان را با رنگ مکمل ست کنید، مثلا با رنگ‌های پررنگی مانند آبی کبالتی شروع کنید و آن را با رنگ های مکمل و ملایم این رنگ ترکیب کنید.

شاید فکر کنید رنگ‌های قهوه‌ای با رنگ پوست خنثی شما همخوانی بیشتری دارد، اما بهتر است از این رنگ استفاده نکنید، زیرا رنگ پوست خنثی معمولا تیره است و با پوشیدن لباسی به رنگ قهوه‌ای جذابیت ظاهری‌تان را از بین خواهید برد. همچنین بهتر است از رنگ های مشکی و سرمه‌ای هم استفاده نکنید.

مردها بیشتر به رنگ سورمه ای و مشکی علاقه دارند، اما اگر می‌خواهید نسبت به دیگر مردان ظاهر متفاوت‌تری داشته باشید، بهتر است استفاده از این دو رنگ را به حداقل برسانید.

رنگهایی که می‌توانید بدون در نظر گرفتن رنگ پوستتان بپوشید

با وجود اینکه تناسب رنگ پوست و لباس اهمیت زیادی دارد، حتی بدون توجه به نوع پوست‌تان هم می‌توانید صورتی کم رنگ، قرمز روشن، آبی و بنفش تیره را بدون هیچ نگرانی بپوشید، زیرا این رنگ‌ها مناسب هر رنگ پوست هستند.

همچنین فراموش نکنید که هرچند این رنگ ها فوق العاده هستند، اما دلیل نمی‌شود هر چهار رنگ را با هم ترکیب کنید و یکجا استفاده کنید، بلکه بهتر است هر رنگ را با ترکیب یک رنگ دیگر و اکسسوری مناسب ست کنید. آن وقت ظاهر زیبا، خیره کننده و بدون نقصی خواهید داشت.

سعی کنید چند لباس جدید به کمد لباس‌هایتان اضافه کنید

اکنون که می‌دانید رنگ پوستتان چیست و چطور باید مناسب با آن رنگ لباس‌هایتان را انتخاب کنید، پس وقت اضافه کردن چند لباس جدید به کمد لباس‌هایتان رسیده است. حتی ممکن است مجبور شوید چند دست لباستان را از کمد حذف کنید و به سمت یک خرید فوق العاده بروید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو