سنگ تولد ماه؛ معرفی سنگ ماه‌های دوازده گانه و معنای آنها

سنگ تولد ماه؛ معرفی سنگ ماه‌های دوازده گانه و معنای آنها


منبع: خبرنما

5

1402/4/23

17:32


ایده سنگ ماه تولد، یعنی سنگ قیمتی که مطابق با ماه تولد آدم‌هاست، یک خلاقیت نسبتا مدرن است. با این حال، منشأ آن به کتاب مقدس باز می‌گردد. مورخان معتقدند که دوازده سنگ قیمتی سینه بند هارون در اصل مربوط به دوازده قبیله اسرائیل بودند…

سنگ تولد ماه؛ معرفی سنگ ماه‌های دوازده گانه و معنای آنها

ایده سنگ ماه تولد، یعنی سنگ قیمتی که مطابق با ماه تولد آدم‌هاست، یک خلاقیت نسبتا مدرن است. با این حال، منشأ آن به کتاب مقدس باز می‌گردد. مورخان معتقدند که دوازده سنگ قیمتی سینه بند هارون در اصل مربوط به دوازده قبیله اسرائیل بودند.

با این حال، ژوزفوس و سنت جرومی به ترتیب در قرن اول و پنجم پس از میلاد کم کم ارتباط دادن این جواهرات را با علائم زودیاک شروع کردند. درست یا غلط، اعتقاد بر این بود که سنگ‌ها به متولدین هر ماه قدرت‌های ویژه‌ای می‌دهند.

از این رو مردم سعی می‌کردند هر دوازده سنگ را در طول سال به عنوان طلسم یا برای فواید درمانی جمع آوری کرده و به عنوان زیورآلات استفاده کنند. تعریف مدرن یک سنگ برای هر ماه، و استفاده از سنگ‌ها بین قرن‌های 16 و 18 پدید آمد.

صرف نظر از اینکه آیا این سنگ‌ها واقعا قدرتی به فرد می‌دهند یا نه، به هر حال سنگ‌ها زیبایی خاصی دارند و استفاده از آن‌ها به عنوان زیورآلات طرفداران زیادی بین جوانان دارد.

آیا شما می‌دانید سنگ ماه تولدتان چیست؟ اگر نه این مطلب به دردتان خواهد خورد! با خبرنامه همراه باشید!

سنگ تولد خوش شانسی می‌آورد!

اعتقاد بر این است که استفاده از سنگ ماه تولد به صورت گردن بند یا دست بند، باعث خوش شانسی، سلامتی و دوری از مشکلات می‌شود. اخترشناسان مدت‌ها پیش قدرت‌های ماوراء طبیعه را به برخی از سنگ‌های قیمتی نسبت می‌دادند. اگر شما هم چنین باوری دارید، بد نیست سنگ تولدتان را بشناسید. حتی اگر تاثیری روی‌تان نداشته باشند، می‌توانید از جنبه زیبایی بی‌نظیر آنها بهره‌مند شوید.

فهرست سنگ ماه تولد برای ۱۲ ماه سال

سنگ هر ماه را در زیر می‌بینید:

دی – گارنت

تصور می‌شود سنگ ماه تولد دی، گارنت، فرد را در طول سفر ایمن نگه می‌دارد. کلمه “گارنت” از اصطلاحی به معنای “دانه” گرفته شده است، زیرا این سنگ شبیه به دانه انار است هم به لحاظ رنگ و هم به لحاظ شکل.

بهمن – آمیتیست

گفته می‌شود که سنگ ماه تولد بهمن ‌ماهی‌ها، آمیتیست، روابط را تقویت می‌کند و به دارنده آن شجاعت می‌بخشد. زمانی فقط خانواده سلطنتی می‌توانستند این سنگ را داشته باشند. یونانیان باستان فکر می‌کردند که آمتیست در برابر مسمومیت از فرد محافظت می‌کند. در واقع، “آمیتیست” از  amethystosگرفته شده است، یک کلمه یونانی به معنای “هوشمند”.

اسفند – آکوامارین و سنگ خون

سابقا تصور می‌شد سنگ ماه تولد اسفند، آکوامارین، بیماری‌های قلبی، کبدی و معده را درمان می‌کند؛ تنها کاری که باید انجام بدهید نوشیدن آبی است که این سنگ در آن خیس خورده بود. دریانوردان اولیه بر این باور بودند که طلسم‌های آکوامارین از آنها در برابر خطرات اقیانوسی محافظت می‌کند.

یکی دیگر از سنگ‌های تولد ماه اسفند، سنگ خون است که به رنگ سبز تیره با لکه‌های قرمز است.

فروردین – الماس

سنگ ماه تولد فروردین، الماس، علاوه بر اینکه نمادی از عشق ابدی است، زمانی تصور می‌شد که شجاعت برای دارنده آن به ارمغان می‌آورد. در سانسکریت به الماس واجرا می‌گویند که به معنای رعد و برق هم است. در اساطیر هندو، واجرا سلاح ایندرا، پادشاه خدایان بود.

اردیبهشت – زمرد

سنگ تولد ماه اردیبهشت، زمرد، یکی از جواهرات مورد علاقه کلئوپاترا بود. این سنگ از دیرباز با باروری، تولد دوباره و عشق همراه بوده است. امروزه تصور می‌شود که زمرد نشان دهنده خرد، رشد و شکیبایی است.

خرداد – مروارید

سنگ ماه خرداد، مروارید، از دیرباز نماد خلوص بوده است. یونانیان باستان بر این باور بودند که مروارید اشک‌های شادی آفرودیت، الهه عشق هستند.

تیر – یاقوت سرخ

سنگ ماه تولد تیر، یاقوت سرخ، توسط هندوهای باستان به عنوان “پادشاه جواهرات” در نظر گرفته می‌شد. اعتقاد بر این بود که دارنده این سنگ خود را از هرگونه شر محافظت می‌کند. امروزه رنگ قرمز تیره یاقوت سرخ نشان دهنده عشق و علاقه است.

مرداد – پریدوت یا زبرجد

سنگ ماه مرداد، پریدوت، نماد قدرت است. گاهی اوقات به دلیل رنگ سبز روشن به آن “زمرد عصرگاهی” می‌گویند. زمانی اعتقاد بر این بود که بلورهای سبز رنگ پریدوت موجود در خاکستر آتشفشانی، قطره‌های اشک الهه آتشفشان هستند. گفته می‌شود زمانی که این سنگ با طلا سِت شود، از صاحبش در برابر کابوس محافظت می‌کند.

شهریور – یاقوت کبود

زمانی تصور می‌شد که سنگ ماه تولد شهریور، یاقوت کبود، دارنده را از شر و مسمومیت محافظت می‌کند. تا حدی که اعتقاد بر این بود که اگر مار سمی را در ظرفی از یاقوت کبود قرار دهند می‌میرد. یاقوت کبود که به طور سنتی سنگ مورد علاقه کاهنان و پادشاهان است، نماد پاکی و خرد تلقی می‌شود.

مهر – اپال

سنگ ماه تولد اکتبر، اپال، نماد وفاداری و اعتماد به نفس است. این کلمه از کلمه لاتین opalus به معنای “جواهر گرانبها” گرفته شده است. سابقا گردنبندهایی با اپال برای دفع شر و محافظت از قوه بینایی استفاده می‌شد.

آبان – توپاز

سنگ ماه تولد آبان، توپاز، نماد عشق و محبت است. اعتقاد بر این است که دارنده این سنگ از قدرت و هوش بیشتری برخوردار خواهد شد.

آذر – فیروزه

سنگ ماه تولد آذر، فیروزه، به عنوان طلسم عشق در نظر گرفته می‌شود. این سنگ در عین حال، نمادی از خوش شانسی و موفقیت است و اعتقاد بر این است که ذهن را آرام می‌کند و از دارنده در برابر آسیب محافظت می‌کند. حلقه‌های فیروزه، به ویژه، تصور می‌شود که ارواح شیطانی را از آدم‌ها دور می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب سنگ متولد هر ماه و معنای آن‌ها را به طور خلاصه دیدیم. در صورتی که به سنگ‌ها علاقه دارید، چه بهتر که سنگ ماه خودتان را به صورت زیورآلات استفاده کنید. به این ترتیب هم ظاهر متمایزی خواهید داشت و هم حس جالبی را تجربه خواهید کرد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو