طرز تهیه چیز کیک آلبالو

منبع: زرین بانو

3

1402/5/13

18:19


در این پست طرز تهیه چیز کیک آلبالو که یکی از خوشمزه ترین چیز کیک هاست، به صورت قدم به قدم آموزش داده شده است. دعوت می کنیم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

به نام خدا، دوستان و همراهان همیشگی مجله خانوادگی زرین بانو سلام ، امیدوارم حالتون عالی باشه. در بخش آموزش کیک و شیرینی آشپزخانه زرین بانو با ” چیزکیک آلبالو”  در خدمتتونم.

 

اگر شما هم علاقمندید این چیز کیک بسیار خوشمزه رو درست کنید؛ دعوت می کنم در ادامه با زرین بانو همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک آلبالو

تخم مرغ 2 عدد
شکر 2/3 پیمانه
وانیل نوک قاشق چای خوری
روغن مایع نصف پیمانه
شیر 1/3 پیمانه
آرد قنادی 1 پیمانه
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
قالب 20 سانت

مواد لایه پنیری

پنیر ماسکارپونه 350 گرم
خامه صبحانه 300 گرم
شربت یا پوره آلبالو نصف لیوان ( اگر پوره استفاده می کنید، 4 قاشق پودر قند هم اضافه کنید)
پودر ژلاتین 2 قاشق غذاخوری
آب سرد 5 قاشق غذاخوری
شیر 4 قاشق غذاخوری
شیر عسلی 1 قاشق غذاخوری ( به جاش از 2-3 قاشق پودر قند می تونید استفاده کنید)
وانیل کمی

طرز تهیه چیز کیک آلبالو

مرحله اول :

برای درست کردن این چیز کیک خوشمزه ابتدا لایه کیک رو آماده می کنیم. تخم مرغ ها رو داخل کاسه ای می شکنیم. وانیل و شکر رو اضافه می کنیم و با همزن برقی 5-6 دقیقه می زنیم تا کرم رنگ و کشدار و حجیم بشه. موقع همزدن ظرف رو دورگیری می کنیم. در ادامه شیر و روغن مایع رو اضافه و یک دقیقه دیگه می زنیم.

مرحله دوم :

آرد قنادی ، بکینگ پودر و پودر کاکائو رو باهم مخلوط و یک مرتبه الک می کنیم و بعد در چند مرحله به مواد کیک اضافه کرده و با دور کند همزن برقی می زنیم.

مرحله سوم :

کف قالب رو کاغذ روغنی می ندازیم و کف و دیواره ها رو چرب می کنیم. مواد کیک رو داخل قالب می ریزیم و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 40-45 دقیقه می زاریم تا بپزه. اواخر پخت یک سیخ چوبی وسط کیک فرو می بریم. اگر چیزی به سیخ نچسبید یعنی کیک پخته. از فر خارج می کنیم و کنار می زاریم تا از داغی بیوفته و بعد روی توری برمی گردونیم و کاغذ روغنی پشتش رو جدا می کنیم .

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش چیز کیک توت فرنگی روی لینک مقابل کلیک کنید : طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی

 مرحله چهارم :

بعد از اینکه کاملا خنک شد کیک رو با چاقو اره ای  به دو لایه برش می زنیم. روی یکی از لایه ها یک کاسه رو برمی گردونیم و دور تا دورشو جدا می کنیم تا کمی کوچک تر از لایه اول بشه.حالا لایه بزرگ تر رو روی دیس مورد نظر می زاریم و دورتا دورش رو طلق می گیریم و با چسب محکم فیکس می کنیم.

البته اگر رینگ یا قالب کمربندی دارید می تونید ازش استفاده کنید.

مرحله پنجم :

برای درست کردن لایه ی پنیری، پودر ژلاتین رو به آب سرد اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کنار می زاریم تا اسفنجی بشه. در ادامه داخل کاسه ی بزرگی پنیر خامه ای ، خامه صبحانه ، شربت آلبالو ، وانیل و شیر عسلی یا پودر قند  رو می ریزیم و با همزن برقی هم می زنیم تا یکدست بشه.

مرحله ششم :

بعد از اینکه ژلاتین اسفنجی شد، روی بخاری کتری می زاریم تا ذوب بشه و بعد کنار می زاریم تا از داغی بیوفته. در ادامه ژلاتین شفاف سرد شده رو اضافه و با همزن دستی می زنیم و در نهایت شیر رو اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم :

با کمک ملاقه تقریبا نصف مواد پنیری رو روی کیک می ریزیم و داخل یخچال می زاریم تا ببنده. بعد از اینکه بست ، کیک کوچیک تر رو وسطش می زاریم و روش مابقی مواد پنیری رو می ریزیم و صاف می کنیم.

مرحله هشتم :

چند قطره شربت آلبالو روی لایه کرم پنیری می ریزیم و با خلال چوبی روش طرح ابرو بادی می زنیم و به مدت 5 ساعت داخل یخچال می زاریم تا سفت بشه.

مرحله نهم :

بعد از چند ساعت با یک کارد دور تا دور چیز کیک رو از طلق جدا می کنیم و به آرامی طلق رو باز می کنیم. برای تزیین روش هم کمی مربای آلبالو روش قرار می دیم. به همین راحتی چیز کیک آلبالوی خوشمزه ی ما آماده میشه.

نوش جونتون

زمان آماده سازی : 45 دقیقه

زمان پخت : 40-45 دقیقه

زمان انتظار : 5 ساعت

چیز کیک آلبالو رو می تونید در مهمانی ها و دورهمی ها برای پذیرایی از مهمانانتون آماده کنید.

امیدوارم درست کنید و در کنار خانواده و عزیزان از خوردنش کلی لذت ببرید.

بیشتر بخوانیم : برای مشاهده آموزش چیز کیک شاتوت روی لینک مقابل کلیک کنید. طرز تهیه چیز کیک شاتوت

لحظاتتون به کام

حق یارتون

# مجله خانوادگی زرین بانو

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو