ساعت پخش سریال بوعلی سینا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال بوعلی سینا [+خلاصه داستان]


منبع: تکراتو

7

1402/5/23

14:16


سریال خاطره انگیز «بوعلی سینا» به‌دلیل هفته بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک بزودی روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از ساعت پخش سریال بوعلی سینا با ما همراه شوید.

ساعت پخش سریال بوعلی سینا [+خلاصه داستان]

سریال خاطره انگیز «بوعلی سینا» به‌دلیل هفته بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک بزودی روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از ساعت پخش سریال بوعلی سینا با ما همراه شوید.

سریال درام و تاریخی «بوعلی سینا» به نویسندگی و کارگردانی کیهان رهگذار در سال ۶۳ ساخته شد و نخستین بار در سال ۶۴ از شبکه دوم سیما روی آنتن رفت.

یکم شهریور ماه هر سال، هم‌زمان با زادروز حکیم بوعلی سینا، به پاس تالیفات و خدمات ارزشمند ایشان به علوم پزشکی و فعالیت او در این رشته، و نیز تقدیر و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام‌گذاری شده‌ است. به همین مناسبت ۲۶ مرداد تا ۶ شهریور ماه سریال «بوعلی سینا» هر شب از شبکه سلامت پخش خواهد شد.

اگر از طرفداران سریال‌های قدیمی و تاریخی هستید، می‌توانید این مجموعه را از شبکه سلامت تماشا کنید. در ادامه ساعت پخش سریال بوعلی سینا ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال گاندو 2 از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال بیگانه ای با من است از شبکه تماشا

ساعت پخش سریال بوعلی سینا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه سلامت، زمان پخش سریال بوعلی سینا هر شب ساعت 20:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 00:00 که زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت

ساعت پخش سریال بوعلی سینا

سریال بوعلی سینا یکی پربیینده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی دهه 60 بوده که به تهیه‌کنندگی صدا و سیما تولید شد. این سریال در شهرستان اردستان و مسجد جامع تاریخی آن ساخته شده است. زنده‌یاد امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی از بازیگران اصلی این مجموعه بودند.

زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت

محمد ابهری، فاضل اجبوری، سعید اویسی، محسن زهتاب، عنایت‌الله بخشی، عزت‌الله مقبلی، عطاءالله زاهد، محمد ساربان، اصغر محبی، عبدالله اسفندیاری، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، نسرین قاسم‌زاده، شهرزاد کمالی، رزیتا عامری، عباس حاتمی، فرهاد خان‌محمدی، هادی مقدم، آیت نجفی، صالح نجفی، عباس ناظری، ملیحه نیکجومند، سهیلا شاهمرادی و مهری ودادیان، از دیگر بازیگران سریال بوعلی سینا هستند.

خلاصه داستان سریال بوعلی سینا

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت، سراغ قصه این مجموعه تاریخی و زندگینامه‌ای می‌رویم که درباره‌ی زندگی ابوعلی سینا دانشمند و فیلسوف بزرگ ایرانی است.

زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت

زمان تکرار سریال بوعلی سینا از شبکه سلامت

«بوعلی نوجوان در بخارا، امیر نوح بن منصور سامانی را مداوا می‌کند. سه پسر امیر با مسموم کردن غذای پدر قصد کشتن او را داشتند. بوعلی ماجرا را روشن می‌کند و امیر زادگان از او کینه می‌گیرند. سلطان محمود غزنوی دو پیک به خانه بوعلی می‌فرستد و او را به دربار خود دعوت می‌کند. به پیک‌ها اطلاع می‌دهند که بوعلی در دربار سامانیان است. بوعلی بنا به وصیت پدر تعهد کرده ‌است که با ترکان غزنوی محشور نباشد. پادشاه سامانی درصدد است بوعلی را به سلطان غزنه پیشکش کند، اما پیش از اجرای تصمیمش به دست سه فرزند خود کشته می‌شود. بوعلی نیز از فرصت استفاده می‌کند و از دربار می‌گریزد.»

کارگردان سریال بوعلی سینا

کیهان رهگذار در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود. وی فعالیت هنری‌اش را در تلویزیون به عنوان فیلم‌نامه‌نویس آغاز کرد.

کیهان رهگذار فیلمنامه سریال شهر من، شیراز را قبل از انقلاب نوشته بود. او با نگارش سریال تلویزیونی «سربداران» گام نخست را در سریال سازی در اوایل دهه ۱۳۶۰ برداشت. ایشان با کارگردانی و نویسندگی سریال «بوعلی سینا» گامی جدی‌تر را در این زمینه برداشت.

کیهان رهگذار کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوین‌گر ایرانی، اواسط اردیبهشت ۱۳۷۲ در 46 سالگی بر اثر سکته قلبی در دانمارک درگذشت.

برخی عوامل تولید سریال بوعلی سینا

  • نویسنده و کارگردان: کیهان رهگذار
  • دستیار کارگردان: حیدر عمرانی
  • منشی صحنه: شهرزاد کمالی
  • نور: احمد ابراهیمی
  • دستیار فیلمبردار: بهمن مجیدی
  • برنامه ریزی: نورالدین گودرزی
  • مدیر صحنه: قاسم میرفصیحی
  • عکس: بهرام جلالی
  • مدیر دوبلاژ: عزت الله مقبلی
  • ضبط موسیقی: گشتاسب آریانا
  • موسیقی: فرهاد فخرالدینی
  • طراح دکور، لباس و صحنه: فرهاد فارسی
  • گریم: امیر اسکندری
  • تدوین: مسعود قائم
  • مدیر فیلمبرداری: فرخ مجیدی
  • مدیر تولید: منوچهر محمدی
  • سرپرست تدارکات: اسدالله فلاحتی نژاد

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال بوعلی سینا نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه، زنده‌یاد امین تارخ، فیروز بهجت‌محمدی، جمشید لایق، اسماعیل محرابی، چنگیز وثوقی، سرور نجات‌الهی، محمد ابهری، فاضل اجبوری، سعید اویسی، محسن زهتاب، عنایت‌الله بخشی، عزت‌الله مقبلی، عطاءالله زاهد، محمد ساربان، اصغر محبی، عبدالله اسفندیاری، زنده‌یاد حسین محب‌اهری، نسرین قاسم‌زاده، شهرزاد کمالی، رزیتا عامری، عباس حاتمی، فرهاد خان‌محمدی، هادی مقدم، آیت نجفی، صالح نجفی، عباس ناظری، ملیحه نیکجومند، سهیلا شاهمرادی و مهری ودادیان نقش‌آفرینی کردند.

سریال سریال بوعلی سینا چند قسمتی است؟

این سریال 12 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی کیهان رهگذار ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال بوعلی سینا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو