ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک [+خلاصه داستان]


منبع: تکراتو

4

1402/5/24

17:17


عاشورا عنوان نسخه سریالی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است که به‌زودی از شبکه یک روی آنتن می‌رود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال عاشورا می‌پردازیم.

ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک [+خلاصه داستان]

عاشورا عنوان نسخه سریالی فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی‌فر است که به‌زودی از شبکه یک روی آنتن می‌رود. در این مطلب به خلاصه داستان و ساعت پخش سریال عاشورا می‌پردازیم.

مینی سریال ۷ قسمتی «عاشورا» زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری را به تصویر کشیده و یاد حماسه‌سازان لشکر ۳۱ عاشورا را زنده می‌کند. نسخه سینمایی سریال «عاشورا» که «موقعیت مهدی» نام دارد، در چهلمین جشنواره فجر با دریافت پنج جایزه بهترین فیلم جشنواره شد.

اگر از طرفداران سریال‌های مربوط به دوران دفاع مقدس هستید، می‌توانید این مجموعه را از شبکه یک تماشا کنید. در ادامه ساعت پخش سریال عاشورا ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید:

ساعت پخش سریال بوعلی سینا [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال گاندو 2 از شبکه آی فیلم [+خلاصه داستان]

ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه یک، زمان پخش سریال عاشورا جمعه شب‌ها ساعت 22:15 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعت 15:15 روز بعد که زمان تکرار سریال عاشورا از شبکه یک است، می‌توانید آن را دنبال کنید. معاون سیما گفت: این سریال جایگزین مجموعه سوران می‌شود و جمعه‌ها به صورت هفتگی تا هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.

 ساعت پخش سریال عاشورا

ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک

فیلم موقعیت مهدی (سریال عاشورا) به قلم هادی حجازی‌فر به نگارش درآمده و به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد و سجاد نصرالهی نسب ساخته شده است.

در این فیلم موفق بازیگرانی مطرح از جمله حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور، پدرام ولایتی مقدم و روح‌الله زمانی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

موقعیت مهدی نخستین‌بار در هجدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ در چهلمین جشنواره‌ی فیلم فجر و در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. این فیلم در جشنواره در ۱۴ بخش نامزد جایزه سیمرغ بلورین شد که در نهایت، پنج جایزه از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم را دریافت کرد.

مسعود فراستی از منتقدان مطرح، فیلم موقعیت مهدی را «افتخار سینمای ایران و بهترین فیلم سینمای ایران حداقل در ۱۰–۱۵ سال اخیر» نامید و گفت که این فیلم «از لحاظ فیلم‌های قابل دفاع، یک سر و گردن بالاتر از جشنواره‌های دیگر می‌ایستد.»

خلاصه داستان سریال عاشورا

 ساعت پخش سریال عاشورا

زمان تکرار سریال عاشورا از شبکه یک

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال عاشورا از شبکه یک، سراغ قصه این مجموعه تاریخی، درام و زندگینامه‌ای می‌رویم که روایتگر زندگی سردار شهید مهدی باکری، فرمانده لشگر عاشورا است.

مهدی باکری، فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه او می‌شود. حالا پس از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد، این داستان واقعی در 6 پرده به تصویر کشیده شده‌ و از ترک مدیریت شهرداری توسط مهدی باکری، تا شهادت ایشان در قامت فرمانده لشگر عاشورا در عملیات بدر در زمستان ۱۳۶۳ به بهترین شکل روایت می‌شود.

کارگردان داستان سریال عاشورا

هادی حجاری فر، زاده‌ی هفدهم خرداد ماه سال 1355 در شهر خوی آذربایجان غربی است. ایشان دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی رشته نمایش عروسکی و کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی است.

این بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح، از کودکی عاشق بازیگری و نمایش بوده و فعالیت هنری خود را با تئاتر دانش آموزی آغاز کرده است. وی در سال 1377 وارد دانشگاه شد و توانست در دوره‌ی دانشجویی 24 نمایش را به عنوان بازیگر، نویسنده و کارگردان روی صحنه ببرد.

ساعت پخش سریال عاشورا

حجاری فر بازیگری را به صورت حرفه‌ای با ایفای نقش در فیلم مزرعه پدری ساخته‌ی رسول ملاقی پور آغاز کرد؛ اما به خاطر علاقه به کارگردانی، تا سال‌ها پیشنهادهای بازیگری را نپذیرفت، تا اینکه برای ایفای نقش شهید احمد متوسلیان در فیلم ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان، به عرصه بازیگری برگشت.

ایشان فعالیت تلویزیونی خود را با کارگردانی سریال کرکره در سال 1391 آغاز کرد و سپس در سال 1396 با سریال نفس به عنوان بازیگر به نقش آفرینی پرداخت.

از افتخارات کارنامه هنری هادی حجازی فر می‌توان به دریافت جوایزی همچون بهترین فیلمنامه در چهاردهمین جشن منتقدان سینما برای فیلم آتابای، جایزه چهره برگزیده سینما در هفتمین جایزه هنر انقلاب برای فیلم موقعیت مهدی، سیمرغ بلورین بهترین کارگردان فیلم اول از چهلمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم موقعیت مهدی و تندیس بهترین بازیگر مرد از هجدهمین جشن حافظ برای فیلم لاتاری اشاره کرد.

هادی حجازی فر در سال 1383 با یکی از همکلاسی‌های دانشگاه‌اش ازدواج کرد. حاصل زندگی مشترک این زوج هنرمند، پسری به نام هامون است.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال عاشورا نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این مجموعه هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور، پدرام ولایتی مقدم و روح‌الله زمانی به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

سریال عاشورا چند قسمتی است؟

این سریال در 7 قسمت 45 دقیقه‌ای، به کارگردانی هادی حجازی‌فر ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال عاشورا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو