تفاوت هتل و متل چیست و کدام بهتر است؟

منبع: فوت و فن

3

1402/6/21

18:39


هتل و متل یکی از گزینه‌های رایج در بین مسافران و گردشگران برای اقامت است و با اینکه بسیاری از افراد تفاوت چندانی را بین این دو گزینه نمی‌بینند اما باید گفت که هتل و متل تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که بهتر است آن‌ها را بدانید تا با توجه به آن‌ها و شرایط خود یکی از آن‌ها را برای اقامت برگزینید.

تفاوت هتل و متل چیست و کدام بهتر است؟

هتل و متل یکی از گزینه‌های رایج در بین مسافران و گردشگران برای اقامت است و با اینکه بسیاری از افراد تفاوت چندانی را بین این دو گزینه نمی‌بینند اما باید گفت که هتل و متل تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که بهتر است آن‌ها را بدانید تا با توجه به آن‌ها و شرایط خود یکی از آن‌ها را برای اقامت برگزینید. با متوجه شدن تفاوت بین هتل و متل، می‌توانید تصمیم بگیرد که کدام از آن‌ها برای شما بهتر و مناسب‌تر است. در ادامه همراه با ما باشید.

تعریف هتل و متل

بنا بر گفته‌ها کلمه هتل در سال ۱۷۶۵ میلادی شکل گرفته و از کلمه‌ای فرانسوی است و به معنای تأسیساتی است که خدمات اقامت، غذا و غیره را فراهم می‌آورد. این در حالی است که کلمه متل در سال‌ها بعد و در سال ۱۹۲۵ شکل گرفته و ترکیبی از دو کلمه موتور و هتل است و به معنای تأسیساتی است که برخی از خدمات هتل را فراهم می‌آورد.

معماری

یکی از تفاوت‌های اصلی هتل و متل در زمینه ساختار و لایه‌بندی آن‌ها است. هتل‌ها معمولاً شامل صدها اتاق در چندین طبقه هستند و این اتاق‌ها نیز از طریق پلکان، آسانسور و راهروی داخلی با یکدیگر در ارتباط هستند. این در حالی است که متل‌ها به طور کلی یک یا نهایتاً دو طبقه دارند و معمولاً نیز می‌توان دسترسی مستقیمی از پارکینگ ماشین‌ها به اتاق‌های آن داشت.

کارکنان

چه هتل و چه متل هر دو کارکنان متفاوتی و در تعداد مختلفی را به خدمت می‌گیرند. در هتل‌ها معمولاً کارکنان شامل مسئول پذیرش، سرآشپز، خدمات، دربان، مسئول آسانسور، مسئول پارکینگ، پادو و غیره است. این در حالی است که در هتل‌ها معمولاً یک یا دو مدیر نیز در حال انجام وظیفه هستند. در متل‌ها نیز معمولاً فقط مسئول پذیرش و خدمات مشغول به فعالیت هستند و حتی در برخی از متل‌های کوچک، این دو شغل را یک نفر انجام می‌دهد.

خدمات

یکی دیگر از مواردی که هتل و متل در آن با یکدیگر تفاوت دارند، در خدمات است. هتل‌ها معمولاً خدمات گسترده‌ای را ارائه می‌کنند که شامل سرویس اتاق، رستوران، لباسشویی، استخرهای شنای فضای بسته، باشگاه و اسپا است. برخی از هتل‌ها حتی مشابه با تفرجگاه‌های بزرگ هستند و گزینه‌های سرگرمی متنوعی را ارائه می‌کنند. متل‌ها معمولاً خدمات کمتری را ارائه می‌دهند ولی در آن‌ها استخر شنا و خدمات صبحانه وجود دارد.

هزینه

تفاوت قیمت و هزینه نیز یکی دیگر از موارد تفاوت بین هتل و متل است. معمولاً هزینه اقامت در هتل در هر شب نسبت به متل بیشتر است و این در حالی است که موقعیت هتل در میزان این قیمت‌ها تأثیر مستقیم دارد. علاوه بر این، هتل‌ها برای اقامت‌های طولانی‌تری همچون چندین هفته یا ماه مناسب‌تر هستند. متل‌ها معمولاً گزینه‌های ارزا‌ن‌تری برای اقامت شبانه به شمار می‌روند ولی برای اقامت‌های چند روزه و کوتاه مناسب هستند.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌بینید، تفاوت‎های متعددی بین هتل و متل وجود دارد و همین نیز سبب شده تا هر کدام از آن‌ها برای اقامت متفاوتی مناسب باشند. پس سعی کنید تا با بررسی دقیق و با توجه به خواسته‌هایی که دارید، هتل یا متل را برای اقامت خود انتخاب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو