در داخل قطار زرهی و مجلل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چه می گذرد؟

در داخل قطار زرهی و مجلل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چه می گذرد؟


منبع: روزیاتو

3

1402/6/24

18:02


در داخل قطار زرهی و مجلل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چه می گذرد؟

در داخل قطار زرهی و مجلل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، چه می گذرد؟

کیم جونگ اون، برای اولین سفرش به خارج از کره شمالی در طی چهار سال گذشته، از روش حمل و نقل مورد علاقه خود استفاده کرده؛ سفر با یک قطار زرهی مجلل که سرعت خیلی کمی دارد.

رسانه‌های کره جنوبی، در روز دوشنبه به نقل از مقامات دولتی گزارش داده‌اند که قطار او برای شروع سفر طولانی خود، پایتخت کره شمالی را ترک کرده است.

او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در شهر بندری ولادی وستوک روسیه دیدار کرده است. احتمالاً آن‌ها در مورد محموله‌های تسلیحاتی برای کمک به جنگ جاری روسیه در اوکراین گفتگو کرده‌اند.

کیم از زمانی که رهبری کره شمالی را پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل در سال ۲۰۱۱ بر عهده گرفته، به ندرت از این کشور خارج شده است. او مانند پدرش که بنا به گزارش‌ها از پرواز با هواپیما می‌ترسیده، عمدتاً با قطاری که مخصوص خودش ساخته شده، سفر کرده است؛ یک روش حمل و نقل غیرمعمول برای رهبری در قرن بیست و یکم.

با این حال، برای شرکت در نشست دیپلماتیک خبرساز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸، از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ استفاده کرده است.

از غذا‌های متنوع تا حمل مرسدس بنز

تعداد کمی از نخبگان کره شمالی با این قطار سفر کرده‌اند. با این حال، عکس‌های رسانه‌های دولتی و گزارش‌های مسافران و آژانس‌های اطلاعاتی، همگی نشانی از لوکس بودن این قطار دارند.

فیلمی از داخل قطار، فضای داخلی سفید، با میز‌های بزرگی برای برگزاری جلسات و مانیتور‌های صفحه تخت را نشان می‌دهد. تصاویر دیگری نیز اتاق‌هایی را با صندلی‌های راحتی چرمی قرمز نشان می‌دهند.

یکی از دقیق‌ترین گزارش‌های سفر با قطار رهبر کره شمالی از سوی یک مقام روسی به نام کنستانتین پولیکوفسکی بوده که تجربه سفر خود را با کیم جونگ ایل در کتابش بازگو کرده است.

پولیکوفسکی در این کتاب نوشته است: «امکان سفارش هر نوع غذای روسی، چینی، کره‌ای، ژاپنی و فرانسوی وجود داشت. مسافران قطار، توسط گروهی از خوانندگان زن سرگرم شدند.»

مقاله‌ای در سال ۲۰۰۹ با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی، تصریح کرده که این قطار در مجموع ۹۰ واگن دارد. برخی از این واگن‌ها ممکن است که برای حمل وسایل نقلیه طراحی شده باشند.

گئورگی تولورایا، دیپلمات روس دیگری که در سال ۲۰۰۱ با کیم جونگ ایل سفر کرده، گفته که در سفرشان دو خودروی زرهی مرسدس بنز حمل شده بود.

سرعت کم قطار کیم جونگ اون

سرعت کم قطار کره شمالی، به وزن بسیار زیاد آن نسبت داده شده که نتیجه نصب زره اضافی است.

طی بازرسی تکنسین‌های روسی از قطار کیم جونگ ایل در سال ۲۰۰۱، متوجه شدند که زیر دو واگن اصلی، ورقه‌های زرهی وجود دارد.

تکنسین‌ها همچنین دریافته‌اند که منشأ این قطار از شوروی سابق بوده اما بعد‌ها اصلاحات زیادی روی آن صورت گرفته است.

این قطار هنگام حرکت خود، اختلالات گسترده‌ای را به دلایل امنیتی ایجاد می‌کند. بنابر گزارشات، حدود ۱۰۰ مامور امنیتی به ایستگاه‌ها فرستاده شده تا آن‌ها را برای خطرات احتمالی بررسی کنند؛ در حالی که برق ایستگاه‌ها برای جلوگیری از حرکت سایر قطار‌ها قطع می‌شود.

قطار‌ها در مقایسه با هواپیما‌ها که با داده‌های ردیابی پرواز یا رادار قابل مشاهده بوده، روش نسبتاً نامحسوسی برای سفر هستند. بسیاری از سفر‌های اخیر کیم، پس از اتمام آن‌ها اعلام شده است.

قطار، بهترین گزینه حمل و نقل برای رهبران جهان

زمان سفر از کره شمالی به ولادی وستوک حدود ۲۰ ساعت تخمین‌ زده شده که بسیار طولانی‌تر از زمان پرواز با هواپیما است. سفر کیم به ویتنام برای دومین نشستش با ترامپ، ۶۵ ساعت طول کشیده است.

با این حال، احتمالاً مهم‌ترین دلیلی که رهبران کره شمالی را به سفر با قطار علاقه‌مند کرده، امنیت بالا است. یکی از محافظان سابق کیم جونگ ایل گفته که رهبر سابق کره شمالی به دلیل نگرانی از حمله هوایی، «هرگز» نمی‌خواسته که با هواپیما سفر کند.

رهبران کره شمالی، تنها سیاستمدارانی نیستند که سفر با قطار را به پرواز با هواپیما ترجیح داده‌اند. بایدن و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، از دیگر افرادی هستند که گاهی با قطار‌های VIP ویژه سفر می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو