چرا زنان از ازدواج می‌ترسند؟

چرا زنان از ازدواج می‌ترسند؟


منبع: خبرنما

4

1402/7/14

16:02


ازدواج برای بسیاری از زنان ترسناک است. به همین دلیل به جای رویارویی با ترس‌هایشان به طور کامل دور ازدواج را خط می‌کشند. ما در این مطلب به چهار دلیل اصلی ترس زنان از ازدواج پرداخته ایم. به خواندن ادامه دهید…

چرا زنان از ازدواج می‌ترسند؟

در بیشتر موارد، اگر از مردی بشنویم که از ازدواج و تعهد مادام العمر می‌ترسد، زیاد تعجب نمی‌کنیم. اما اکثر اوقات وقتی یک زن بگوید از ازدواج می‌ترسم، متحیر می‌شویم. اما چرا؟

زنان امروزی در مورد ازدواج تردید دارند. برخی از زنان مخالف ازدواج هستند زیرا والدینشان طلاق گرفته‌اند یا خیلی ساده ترجیح می‌دهند زندگی مجردی داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از زنان شغل محور هستند و علاقه کمتری به ازدواج و تشکیل خانواده دارند. در واقع برای این نوع زنان ازدواج و بچه‌دار شدن اولویت نیست، آن‌ها از زندگی مجری‌شان بیشتر لذت می‌برند.

ترس زنان از ازدواج

برخی هم قبل از این که تصمیم بگیرند ازدواج کنند با تجربه‌های گذشته اطرافیان یا حتی زندگی خودشان، دوست ندارند دوباره وارد رابطه شوند زیرا از دروغ و خیانت متنفر هستند.

بله و در نهایت ازدواج برای بسیاری از زنان ترسناک است. به همین دلیل به جای رویارویی با ترس‌هایشان به طور کامل دور ازدواج را خط می‌کشند. ما در این مطلب به چهار دلیل اصلی ترس زنان از ازدواج پرداخته ایم. به خواندن ادامه دهید.

فریب و خیانت

خیانت

یک زن از ازدواج می‌ترسد چون دوست ندارد با مردی دروغگو و فریبکار رو به رو شود. چنین زنی ممکن است رابطه شکست خورده‌ای داشته باشد که بر تصمیم امروزش تاثیر گذاشته است. متأسفانه، زنان بر این باورند که همه مردان مثل هم هستند، همه دروغگو، متقلب و خیانتکار هستند. به همین دلیل ترجیح می‌دهند تنها زندگی کنند یا وارد رابطه هایی شوند که هیچ تعهدی جز دوستی ندارد. اما چیزی که باید درک کنید این است که همه مردان شبیه هم نیستند. در واقع یک زن می‌تواند مردی را پیدا کند که با نهایت احترام با او برخورد می‌کند و به اصطلاح همه، نیمه گمشده یا همان مکمل او است.

مادر شدن

فشار مادر شدن می‌تواند طاقت فرسا باشد. در حالی که یک زن در زندگی مشترکش نمی‌خواهد بچه دار شود یا حداقل نمی‌خواهد همان ابتدا مادر شود اما والدین او و همسرش دوست دارند نوه داشته باشند، حتی شوهرش ممکن است دوست داشته باشد خیلی زود پدر شود. اگر می‌دانید که برای بچه‌دار شدن آمادگی ندارید یا بچه نمی‌خواهید، باید به فرد مورد نظرتان بگویید.

این موضوعی است که باید قبل از ازدواج حتما در مورد آن با فرد مورد نظر خود صحبت کنید. اگر او شما را دوست داشته باشد، مطمئنا به تصمیم شما احترام خواهد گذاشت، پس هیچ لزومی ندارد از ازدواج بترسید. هیچ زنی فقط به این دلیل که نمی‌خواهد بچه دار شود نباید چشم روی مرد رویاها و ایده‌آلش ببندد.

تغییر احساسات همسرشان

تغییر احساسات

برخی از زنان فکر می‌کنند اگر ازدواج کنند، ممکن است میزان عشق و محبت همسرشان نسبت به آن‌ها کمتر شود یا به طور کامل از بین برود. بله این درست است که گاهی اوقات آنچه قبل از ازدواج به انجام آن فکر می‌کردید بعد از ازدواج تغییر می‌کند.

در واقع ازدواج می‌تواند نگرش‌ها و اولویت‌های افراد را تغییر دهد. ممکن است یک زن قبل از ازدواج خواسته و اهداف دیگری داشته اما وقتی ازدواج می‌کند با توجه به شرایط باید برخی از آن‌ها را به خاطر زندگی مشترکش کنار بگذارد یا تغییر مسیر دهد اما همه این ها فقط در مسیر زندگی شما اتفاق میفتد و اگر بتوانید تعادل و کنترل زندگی مشترک‌تان را به دست بگیرید، چه بسا آب از آب تکان نخورد.

تفاوت‌های مذهبی

حتی اگر با مرد مورد علاقه‌تان، کسی که عاشقش هستید همراه شوید، باورهای مذهبی متفاوت می‌توانند مانع تصمیم گیری شما برای ازدواج شوند. زنان بر اعتقادات و باورهایشان بیشتر از مردان پافشاری دارند. آن‌ها حاضرند مرد مورد علاقه‌شان را ترک کنند اما به آنچه باور دارند پای بند بمانند. اگر چنین موضوعی آزارتان می‌دهد، حتما به فرد مورد نظرتان بگویید چه احساسی دارید. ممکن است شریک زندگی‌تان شما را همانطور که هستید، بپذیرد و به باورها و اعتقادتان احترام بگذارد.

سعی کنید با فرض این که هر رابطه‌ای نتایج یکسانی به دنبال دارند، به زندگی‌تان ادامه ندهید. هر فرد در هر رابطه تجربیات مختلفی به دست می‌آورد و هرگز یک رابطه جدید نمی‌تواند مانند رابطه قبلی شما باشد. اگر از ازدواج می‌ترسید، دلیل آن را پیدا کنید و منطقی فکر کنید، در مورد احساسات و دلیل ترس‌تان با فرد مورد علاقه‌تان صحبت کنید. مطمئنا با حرف زدن و ایجاد ارتباط زودتر می‌توانید ترس‌هایتان را از بین ببرید تا این که همچنان احساسات‌تان را سرکوب کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو