۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید اینترنت وایرلس + معرفی بهترین اینترنت بی سیم

منبع: روزیاتو

3

1402/8/1

13:31


۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید اینترنت وایرلس + معرفی بهترین اینترنت بی سیم

۰ تا ۱۰۰ راهنمای خرید اینترنت وایرلس + معرفی بهترین اینترنت بی سیم

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

امروزه افزون بر اینترنت ADSL و TD-LTE که توسط طیف گسترده‌ای از کاربران و کسب‌وکارهای کوچک استفاده می‌شود، اینترنت وایرلس یا رادیویی نیز توانسته تا نظر بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها را به خود جلب کند. این سرویس با حداقل تاخیر و پینگ پایین، بالاترین سرعت و امنیت ممکن را برای کاربران فراهم می‌سازد. در این مطلب با ارائه راهنمای خرید اینترنت وایرلس، به معرفی بهترین اینترنت بی سیم می‌پردازیم.

اینترنت وایرلس چیست و چه مزایایی به همراه دارد؟

اینترنت وایرلس گزینه‌ای ایده‌آل برای مشاغلی است که برای خدمات و کسب‌وکار خود به اینترنت پرسرعت پایدار متکی هستند. این سرویس امکان اتصال به شبکه ارتباطی بیسیم را فراهم کرده و معمولا از طریق امواج رادیویی ارائه می‌شود.

اینترنت وایرلس به جای کابل، از امواج الکترومغناطیسی برای انتقال داده استفاده می‌کند. این امواج از طریق آنتن‌های مخصوص، کار انتقال اطلاعات بین فرستنده و گیرنده را انجام می‌دهد.

مزیت قابل توجه اینترنت بیسیم، امکان دریافت سرویس اینترنت اختصاصی بر مبنای حجم و نوع نیاز کاربر است. افزون بر ویژگی‌های مذکور، پینگ بهتر و صرفه اقتصادی در مقیاس سازمانی باعث شده تا اینترنت وایرلس به انتخاب اول کسب و کارها و کاربران حرفه‌ای از جمله گیمرها و استریمرها تبدیل شود.

انواع اینترنت وایرلس و معرفی بهترین اینترنت بی سیم

به‌طور کلی اینترنت بیسیم در دو نوع اشتراکی و اختصاصی قابل دریافت است.

در اینترنت وایرلس اشتراکی، لینک رادیویی از طریق آنتن مرکزی که توسط سرویس‌دهنده نصب شده، برای چندین کاربر ارسال می‌شود. به دلیل اشتراکی بودن این سرویس، سرعت پایین‌تر از نوع اختصاصی بوده و پایداری اتصال نیز می‌تواند با نوسان همراه باشد.

اما از سوی دیگر، در اینترنت وایرلس اختصاصی، کل پهنای باند رادیویی به یک کاربر اختصاص پیدا می‌کند، بدین ترتیب اینترنت پرسرعت بدون وقفه، تاخیر و نوسان خواهد بود. مجموعه‌های بزرگ نظیر مجمتع‌های مسکونی، مراکز آموزشی، شهرک‌های صنعتی و کاربران خاص می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند. 

شما می‌توانید با دریافت اینترنت وایرلس پیشگامان، با توجه به نیاز خود از پهنای باند اختصاصی به صورت حجمی یا نامحدود بهره‌مند شوید. علاوه بر آن، سرویس های انتقال (vpls/mpls) پیشگامان برای شرکت‌هایی که دارای چندین شعبه هستند نیز ارائه شده تا ارتباط بین مرکز اصلی و سایر شعب یک سازمان امکان‌پذیر شود. 

پیشگامان با بهره‌مندی از پوشش وسیع کشوری، قادر به پاسخ‌گویی به نیاز سازمان‌های متقاضی این سرویس است.

0 تا 100 راهنمای خرید اینترنت وایرلس + معرفی بهترین اینترنت بی سیم

تعرفه اینترنت وایرلس پیشگامان

برای راه‌ اندازی سرویس پهنای باند اختصاصی پیشگامان، به امکان‌ سنجی برای نصب تجهیزات و سرویس‌ دهی نیاز هست، بنابراین ابتدا برای اطمینان از امکان بهره‌مندی از این سرویس، با کارشناسان مربوطه تماس حاصل کنید. 

علاوه بر این، تعرفه اینترنت وایرلس اشتراکی یا اختصاصی، بسته به تجهیزات خاص هر محل و نوع تجهیزات مورد درخواست متقاضی، ممکن است متفاوت باشد. به همین منظور برای دریافت تعرفه پهنای باند اختصاصی و حجمی پیشگامان با شماره تلفن ۱۵۷۷ حاصل فرمایید.

سوالات متداول «راهنمای خرید اینترنت وایرلس»

  • انواع تجهیزات شبکه وایرلس کدامند؟

۱. روتر: یکی از مهم‌ترین تجهیزات وایرلس است که در انواع مختلف عرضه می‌شود.

۲. آنتن: برای راه‌اندازی اینترنت بیسیم، نصب آنتن‌های وایرلس ضروری است. آنتن‌ وایرلس با دریافت سیگنال از اکسس پوینت، آنها را در مسیر درست هدایت می‌کند. قطعات موجود در این آنتن به نوع فرکانس انتخابی بستگی دارند.

۳. رادیو وایرلس: این تجهیزات برای پوشش وسیع اینترنت وایرلس در فواصل طولانی کاربر دارند. برای اطلاع بیشتر، مطالعه مطلب «رادیو وایرلس چیست + همه چیز در مورد فناوری رادیو بی‌ سیم» را از دست ندهید.

۴. اکسس پوینت: این تجهیزات که نقطه دسترسی نیز نامیده می‌شوند، برای اتصال چند دستگاه مختلف به یک شبکه واحد به کار گرفته می‌شوند. در این باره پیشنهاد می‌کنیم مطلب «اکسس پوینت چیست و چه کاربردی دارد + تفاوت Access Point با مودم» را مطالعه کنید.

  • انواع شبکه بی سیم کدامند؟

شبکه‌های وایرلس به‌طور کلی به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند.

۱. شبکه WWAN (مخفف عبارت Wireless WAN): شبکه‌ای با پوشش گسترده است که در ساختار سلولی شبکه‌های تلفن همراه نیز استفاده می‌شود.

۲. شبکه WLAN (شبکه محلی بی‌سیم): پوششی محدود در حد یک ساختمان و سازمان را دارد. ارتباطاتی نظیر بلوتوث و مادون قرمز در این دسته قرار می‌گیرند.

۳. شبکه WPAN: این شبکه در دسته Ad Hoc قرار دارد و دارای ساختار مجازی متفاوت با نمونه WLAN است. شبکه WPAN در مقایسه با WLAN، پویایی بیشتری دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو