چطور کارت بازی چاپ کنیم؟

منبع: روزیاتو

2

1402/8/24

13:32


چطور کارت بازی چاپ کنیم؟

چطور کارت بازی چاپ کنیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در این مقاله راهنمای کاملی درباره چاپ انواع کارت بازی شامل بهترین جنس برای چاپ کارت بازی، سایز مناسب برای این کارت ها، ضخامت مناسب برای کارت بازی، انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ صفحه بورگیم، ضخامت مناسب برای آن، لزوم ماندگاری بالای این کاغذها و نکات مهم دیگری برای شما آماده شده است که پس از خواندن آن ها به سادگی میتوانید کارت های بازی خود را چاپ کنید.

بورد گیم چیست؟

بورد گیم ها یا بازی های رومیزی به بازی های می گویند که معمولا شامل یک صفحه بازی، تعدادی کارت و تعدادی مهره است. این موارد می تواند در بازی های مختلف بسیار متفاوت باشد. بعنوان مثال بازی ای مثلا فتح پرچم یا مونوپولی شامل صفحه بازی، کارت های مختلف و مهره های مختلفی است،  بازی ای مثل گربه های انفجاری هیچ مهره ای نداره و تنها از تعداد زیادی کارت به همراه صفحه راهنما تشکیل شده است، یا بازی ای مثل منچ و مارپله فقط شامل صفحه بازی و تعدادی مهره و تاس می باشد. بورد گیم ها امروزه بسیار فراگیر تر از گذشته شده اند و علاوه بر کودکان و نوجوانان توانسته اند دل تمام رده های سنی را بدست بیاورند و هیچ محدودیتی برای بازیکنان خود نداشته باشند بطوریکه تمام اعضای خانواده این بازی ها را با یکدیگر انجام داده و در بسیاری از کافه ها و کافی شاپ های سطح شهر بازی های رومیزی زیادی جهت بازی و سرگرمی افراد قرار داده شده است.

کارت بازی

چطور کارت بازی چاپ کنیم؟

سوال نخست اینجاست که شما چرا باید کارت بازی چاپ کنید؟ اگر می خواهید کارت بازی های منحصر به فردی برای خود و دوستان خود چاپ کنید و یا اینکه قصد دارید با چاپ کارت های بازی و فروش آن ها در وبسایت، فروشگاه فیزیکی و یا شبکه های اجتماعی برای خود درآمدی کسب کنید، اولین قدم چاپ صفحه و کارت های بازی روی کاغذی مقاوم و زیباست. کارت های بازی اگر جنس خوبی داشته باشند و چاپ خوبی روی آن ها انجام شود، می توانند به خوبی فروش رفته و کسب و کار شما را رونق بدهند.

کارت پی وی سی

کارت های بازی به دلیل اینکه مدام در دستان بازی کننده ها قرار می گیرند، بر میخورند، جابجا می شوند و بسیار بیشتر از کارت هایی مثل کارت ویزیت مورد استفاده قرار می گیرند باید ماندگاری بسیار بالاتری از کارت های معمولی داشته باشند. این کارت ها علاوه بر اینکه باید در برابر رطوبت مقاوم باشند، باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشند و در برابر پارگی نیز مقاوم باشند. همه این موارد ما را به سمت جنسی به اسم پی وی سی می برد. کارت های پی وی سی به زبان ساده از جنس ضدآبی مانند پلاستیک ساخته می شوند و از نظر ماندگاری، مقاومت در برابر پارگی و رطوبت و انعطاف پذیری مجالی به سایر برگ ها و جنس ها برای رقابت نمی دهند. هزینه چاپ کارت های پی وی سی کمی از کارت های کاغذی بالاتر است اما از نظر ماندگاری چندین برابر یک کارت کاغذی کار می کند و بسیار بصرفه تر خواهد بود. برگ های پی وی سی درست همان چیزی هستند که یک کارت بازی باید باشد.

ضخامت مناسب کارت بازی

یک کارت بازی مناسب و استاندارد باید به گونه ای باشد تا هنگام استفاده شدن حس خوبی به بازی کننده خود منتقل کند، یک کارت خوب علاوه بر جنس مناسب باید ضخامت مناسبی هم داشته باشد، کارت بازی نه باید خیلی ضخیم باشد که حجیم و سنگین شود و نه باید خیلی نازک و ضعیف باشد. چیزی بین این دو بهترین گزینه برای یک کارت بازی است.

کارت های پی وی سی با ضخامت ۴۰۰ میکرون، نه آنقدر ضخیم هستند که بر نخورند و نه آنقدر نازک هستند که ضعیف و بی رمق باشند. کارت های پی وی سی ۴۰۰ میکرونی بهترین جنس ممکن برای چاپ کارت های بازی هستند.

صفحه بازی

چطور کارت بازی چاپ کنیم؟

صفحه بازی با توجه به نوع بازی رومیزی می تواند بسیار متفاوت و متنوع باشد. از سایر های بسیار کوچک گرفته تا سایز های بسیار بزرگ. صفحه بازی می تواند نازک یا ضخیم باشد، می تواند تا شود، خط تا های مختلف داشته باشد یا یک تکه و سخت باشد. هر صفحه ای که در برای بازی خود انتخاب خواهید کرد بایستی با کاغذ و مقوای خاص و مناسب آن بازی چاپ شود. با توجه به نوع بازی خود، می توانید کاغذهایی با جنس و ضخامت های مختلفی برای این منظور انتخاب کنید. برگه های نازک کاغذی برای بازی هایی که نیاز به تا شدن صفحه دارند مناسب تر هستند و برگه های پی وی سی برای بازی هایی که صفحه های کوچک و یک تکه دارند انتخاب خوبی محسوب می شوند.

چاپ دیجیتال

مهمترین عامل برای چاپ کارت بازی در تیراژ کم، استفاده از چاپ دیجیتال است. چاپ دیجیتال درست نقطه مقابل چاپ افست است، چاپی است که امکان چاپ در تعداد بسیار کم را در کنار سرعت بسیار بالای چاپ و کیفیت عالی به شما می دهد. شما اگر بخواهید کارت های خود را به شیوه افست چاپ کنید باید روی تعداد چند صد عددی برای هر بسته بازی فکر کنید و تصور کنید که ده ها بازی متنوع و گوناگون می خواهید چاپ کنید، برای چاپ این تعداد عنوان بازی با کارت های داخلی متنوع باید چند ده هزار کارت چاپ کنید. انجام این کار مخصوصا برای بازی های جدید که فروش سختی دارند، یک شکست تجاری صد درصدی خواهد بود!  

با چاپ دیجیتال شما می توانید از هر طرح کارت خود فقط ۱ برگ چاپ کنید! به عنوان مثال در سایز متوسط ۱۰ عدد کارت در هر برگه جا میگیرد و شما تنها کافی است ده بسته از بازی خود چاپ کنید و با این کار می توانید بازی های مختلفی را در تعداد بسیار پایین چاپ کرده و صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های اولیه خود انجام دهید و موجودی بازی های خود را به سرعت بفروشید و دوباره بازی های جدیدی چاپ کنید.

برای چاپ صفحه بازی نیز بهترین انتخاب شما چاپ دیجیتال خواهد بود، با این شیوه چاپی می توانید تنها چند عدد از همه بازی های مدنظر خود چاپ کنید و در مدت بسیار کوتاهی با هزینه کاملا مناسبی صفحه بازی های خود را تحویل بگیرید. جنس های کاغذ مختلف با قابلیت نصب پوشش های چاپ متنوع چاپ دیجیتال را به گزینه عالی برای چاپ صفحه بازی تبدیل می کند.

چاپ کارت بازی

همانطور که گفته شد مناسب ترین کاغذ برای چاپ کارت بازی و صفحه یک بورد گیم کاغذ پی وی سی است، برای اینکه بتوانید بازی رومیزی مورد نظر خود را بصورت کاملا سفارشی و دلخواه بسازید باید به مجموعه ای مراجعه کنید که بتواند چاپ روی پی وی سی را در سایز دلخواه شما انجام دهد. کارت های متنوعی داخل یک بازی رومیزی وجود دارد که هریک سایزهای متفاوتی دارند و باید بتوانید هر سایزی که میخواهید را روی پی وی سی چاپ کنید، برای این منظور می توانید از خانه چاپ و گرافیک استفاده کنید.

چرا خانه چاپ و گرافیک

در مجموعه خانه چاپ و گرافیک با مدیریت سیاوش اسکندرنیا می توانید کارت های بازی خود را در تیراژ بسیار کم، در هر سایزی، با سرعت بسیار بالا، کیفیت چاپ عالی و با قیمت مناسبی چاپ کنید. تنها مرکز چاپی که میتوانید در تعداد بسیار پایین و با هر سایز دلخواهی کارت ها و صفحه بورد گیم خود را روی کاغذ بسیار مقاوم پی وی سی چاپ کنید و در کنار این مورد با سیستم محاسبه قیمت آنلاین خانه چاپ و گرافیک تنها کافیست سایز و تعداد مورد نیاز کارت بازی خود را وارد کرده و قیمت بروز آن را مشاهده بفرمایید و به آسانی سفارش خود را ثبت کنید.

برای بهره مندی از یک چاپ مناسب علاوه بر جنس مصرفی بایستی دستگاه چاپ و اپراتوری که با این دستگاه چاپ انجام می دهد، همگی در بالاترین کیفیت ممکن باشند، این مجموعه با بهره مندی از مدرن ترین دستگاه های چاپ و برش، دارا بودن انواع کاغذهای ساده و فانتزی و مقاوم به همراه استفاده از اپراتورهای متخصص، کیفیت عالی چاپ محصول شما را تضمین میکند.

شماره های تماس:   02188810360  —   02188848450   —   02188832940   —   02188836439  

نشانی وبسایت: digichapograph.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو