آیا برای مراقبت از دندان‌های روکش‌شده به خمیر دندان خاصی نیاز داریم؟

منبع: روزیاتو

3

1402/8/25

13:34


آیا برای مراقبت از دندان‌های روکش‌شده به خمیر دندان خاصی نیاز داریم؟

آیا برای مراقبت از دندان‌های روکش‌شده به خمیر دندان خاصی نیاز داریم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

روکش‌های دندان یکی از کاربردی‌ترین انتخاب‌ها برای پوشش عیوب دندان و بهبود لبخند به‌شمار می‌آیند و استفاده از آنها روز به روز در حال افزایش است. به‌طور کلی، روکش‌های دندان در انواع مختلف چندین سال دوام می‌آورند. اما اگر از روی دندان جدا شوند یا آسیب ببینند باید برای ترمیم و یا تعویض آنها اقدام کنید.

روکش‌های کامپوزیت ۵ تا ۷ سال ماندگاری دارند. آنها از ترکیب پلاستیک و سرامیک ساخته می‌شوند، بنابراین به اندازه روکش‌های سرامیکی و چینی قوی و ماندگار نیستند. این مدل روکش‌ها که معروف‌ترین آنها همان لمینت است، معمولا تا ۲۰ سال عمر می‌کنند که خب همین موضوع باعث بالا رفتن قیمت آنها شده است. استحکام این مدل روکش بیشتر است، کمتر مستعد لک شدن یا تغییر رنگ هستند و از دندان‌های شما در برابر آسیب بیشتر محافظت می‌کنند.

بعد از مراقبت از روکش روی دندان‌ها، نیاز به انجام کاری خاص ندارید و تنها باید همان مراقبت‌هایی که قبل از دندان می‌کردید را ادامه دهید. از جمله مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشو با دهان‌شویه ضد عفونی کننده، درست همان کاری که قبلا برای مراقبت از دندان‌های خود انجام می‌دادید.

اما تنها یک تفاوت در این روش مراقبتی وجود دارد و ‌آن هم، انتخاب محصولاتی است که به‌طور خاص برای دندان‌های لمینت و کامپوزیت‌شده ساخته و تولید می‌شوند. اگر از لمینت و کامپوزیت استفاده کردید، باید بدانید که یکی از کارهایی که برای مراقبت از دهان‌ها باید انجام دهید، انتخاب خمیر دندان مناسب است.

انتخاب خمیر دندان مناسب دندان‌های دارای لمینت و کامپوزیت

آیا برای مراقبت از دندان‌های روکش‌شده به خمیر دندان خاصی نیاز داریم؟

بسیاری از افراد روکش‌های دندان را به دلیل سفید بودن و درخشان به‌نظر رسیدن دندان‌ها انتخاب می‌کنند و به همین خاطر، برای تمیز کردن این روکش‌ها نیز دوست دارند سراغ خمیر دندان‌های سفیدکننده بروند تا درخشان بودن و سفید بودن آنها را ماندگار کنند. اما، متاسفانه خبر ندارند که چنین خمیر دندان‌هایی دارای موادی هستند که می‌توانند باعث آسیب زدن به روکش دندان‌ها شوند. برخی مواد و ذراتی که در این خمیر دندان‌ها وجود دارند، می‌توانند سطح لمینت و کامپوزیت را خراش دهند و حتی می‌توانند باعث جمع شدن مواد و ذرات آلوده بین خراش‌های به‌وجود آمده شوند. نتیجه این اتفاق، آسیب دیدن و حتی تغییر رنگِ دندان‌ها و روکش‌های روی آنها است که در نهایت باعث می‌شود که هزینه‌ی زیادی برای ترمیم آنها صرف کنید.

برای این کار باید سراغ خمیر دندانی بروید که به‌طور خاص برای دندان‌های لمینت و کامپوزیت‌شده طراحی شده و در کنار تمیز کردن دندان، آسیبی به آنها وارد نمی‌کند.

خمیر دندان لمینت و کامپوزیت میسویک

خمیر دندان لمینت و کامپوزیت از برند میسویک، اولین و بهترین نمونه از خمیر دندان‌های تولید شده برای دندان‌های روکش شده در بازار است و مزایای بسیاری برای دندان‌های شما خواهد داشت.

خمیر دندان لمینت و کامپوزیت میسویک، علاوه بر اینکه از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند، بلکه مینای دندان را تقویت می‌کند و مانع از سایش دندان‌ها و آسیب به لایه رویه‌ی آن می‌شود. علاوه بر این، این محصول فاقد رنگ‌دانه و اسکراب است، بنابراین مناسب دندان‌هایی است که در برابر رنگ و سایش حساس می‌باشند. این محصول، یک خمیر دندان تخصصی برای دندان‌های دارای لمینت و کامپوزیت است و با استفاده از آن می‌توان به‌خوبی و سرعت بالا با همه عوامل مضر دندان همچون میکروب‌ها، باکتری‌های مضر دهان و پوسیدگی مبارزه کرد. همین موضوع باعث افزایش طول عمر لمینت و کامپوزیت در دندان‌ها می‌شود و در نهایت، از لک شدن دندان‌های دارای روکش جلوگیری می‌کند.

در نهایت، نباید فراموش کنید که با وجود خمیر دندان تخصصی و رعایت بهداشت دهان و دندان، باز هم ممکن است دندان شما در اثر خوردن برخی خوراکی‌ها لک شود. البته روکش‌های لمینتی مقاومت بالایی در برابر لک دارند، اما باز هم باید از خوردن غذاها و نوشیدنی‌های لکه‌زا (مثلا قهوه و یا چای) اجتناب کنید. حتی باید از گاز زدن خوراکی‌های سفت نیز خودداری کنید.

کلام آخر

اگر می‌خواهید ظاهر دندان‌های خود را تغییر دهید، حتما قبل از هر کاری و انتخابی باید با دندانپزشک خود صحبت و مشورت کنید. روکش‌های دندان بسته به موادی که از آنها ساخته می‌شوند، ممکن است طول عمر ۵ تا ۲۰ سال داشته باشند. اما این شما هستید که با انتخاب خمیر دندان‌های مناسب، می‌توانید طول عمر روکش‌های دندان خود را افزایش دهید. بنابراین، اینجا می‌توان به سوالی که در عنوان مقاله مطرح کردیم با اطمینان پاسخ دهیم و باید گفت که: بله، برای مراقبت و تمیز کردن دندان‌های دارای روکش لمینت و کامپوزیت به خمیر دندان مخصوص این کار نیاز دارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو