تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس را چگونه انجام دهیم؟

منبع: روزیاتو

1

1402/9/16

13:31


تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس را چگونه انجام دهیم؟

تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس را چگونه انجام دهیم؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

میوه آرایی و برگزاری شب چله (یلدا) از رسوم اصیل و قدیمی ایرانیان به شمار می‌رود. این رسم از گذشته تا به اکنون در میان مردم پابرجا مانده و هنوز هم با حال و هوای خاص خود برگزار می‌شود. در فرهنگ ایران میوه آرایی شب یلدا به ویژه برای عروس، از اهمیت بسیاری برخوردار است. گاهی افراد برای تزیین میوه شب یلدا خودشان دست به کار می‌شوند و برخی دیگر این کار را به افراد ماهر فعال در این زمینه میسپارند. شما می‌توانید خدمات تزیین سبد میوه شب یلدا را از اینجا سفارش دهید.

در ادامه توضیحاتی در خصوص نحوه تزیین سبد میوه شب یلدا و لوازم مورد نیاز خواهیم داد.

سنت تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس!

شب چله یا همان شب یلدا روز آغازین فصل زمستان است که افراد در کنار خانواده و عزیزان خود با انواع میوه، آجیل، شیرینی و تنقلات مختلف جشن می‌گیرند. شب یلدا در واقع بلندترین شب سال بوده و خبر از سرما و خوابیدن طبیعت می‌دهد. در این شب اغلب افراد با خوراکی‌هایی همچون میوه‌های فصل، آجیل، لبو و شیرینی‌های خوشمزه از خود پذیرایی می‌کنند.

برگزاری شب یلدا به ویژه برای تازه عروس‌ها یک سنت قدیمی در بین ایرانیان محسوب می‌شود. به طوری که از یک هفته قبل مقدمات این شب زیبا را برای تازه عروس ها فراهم می‌کنند. تزیین سبد میوه شب یلدا و میز بستگی به هنر، خلاقیت و سلیقه میزبان دارد. میوه آرایی سبب باز شدن اشتها و به وجد آوردن افراد حاضر در جشن می‌شود.

به همین دلیل میزبانان اغلب حساسیت بسیار زیادی برای بی‌نقص بودن همه چیز در این شب نشان می‌دهند.

چگونگی تزیین میز یا سفره شب یلدا

تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس را چگونه انجام دهیم؟

بعضی از افراد تزیین سفره و بعضی دیگر تزیین میز را برای شب یلدا ترجیح می‌دهند. هر یک از این گزینه‌ها دارای خصوصیات و زیبایی‌های خاص خود بوده و انتخاب آن کاملا بستگی به سلیقه شخصی شما دارد. تخته‌های چوبی گرد می‌تواند برای سرو انواع تنقلات نظیر: میوه خشک، بسکوییت، چوب شور، چیپس، سس، پسته و … مناسب و زیبا باشد.

برای تزیین و یا زیر خوراکی‌ها می‌توانید از رومیزی‌های ترمه، سالن و یا مدل‌های طرح‌دار پنبه‌ای استفاده کنید. پس از انتخاب آیتم‌های خوراکی و تنقلات و چیدمان آن‌ها می‎توانید از لوازم تزیینی جذاب و بسیار زیبایی نظیر: شمع‌های معطر، عود و اسماج برای ایجاد فضایی دنج و دوست داشتنی استفاده کنید.

لوازم مورد نیاز جهت تزیین سبد میوه شب یلدا

برای تزیین سبد میوه شب یلدا متریال و مواد مختلفی مورد نیاز است که نوع و کیفیت آن‌ها در زیبایی و کیفیت کار نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد. سبدهای میوه و تزیینات استاندارد از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند، به طوری که در جا به جایی و چیدمان آن‌ها با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

از خوراکی‌های شب یلدا می‌توان به شیرینی، کیک، شکلات، کدو، لبو، انواع میوه (انار، ازگیل، پرتقال، خرمالو، سیب، موز، کیوی، گلابی، نارنگی، هندوانه) و آجیل (پسته، بادام، بادام هندی، گردو، فندوق، تخمه) اشاره داشت. طبق رسم و رسومات، این خوراکی‌های مقوی و خوشمزه در کنار هدایای مختلفی همچون لباس گرم، بوت، طلا و مواردی از این قبیل به عروس هدیه داده می‌شود.

به همین علت میزبان در زمان انجام تزیینات باید مکان مناسبی را برای این هدایا نیز در نظر داشته باشد. به منظور تزیین میوه شب یلدا برای عروس ابتدا وسایل زیر را خریداری و آماده کنید.

  • انواع میوه (سلیقه‌ای)

ازگیل، انار، انگور، پرتقال، توت فرنگی، کیوی، خرمالو، گلابی، نارنگی، هندوانه و …

  • گل‌های رنگارنگ و زیبا

گل‌ها با تنوع و رنگ‌های گوناگون و بسیار زیادی در بازار ارائه می‌شوند و شما می‌توانید مطابق با سلیقه خود از بین آن‌ها انتخاب کنید. قطعا گل‌هایی مثل: رز، داوودی و … می‌تواند توجه هر فردی را جلب کند. در کنار آن‌ها می‌توانید از برگ‌های طبیعی سبز و رنگی برای تزیین سبد میوه شب یلدا خریداری کنید.

  • اسفنج

اسفج برای پایه و فیکس کردن تزیینات و همچنین میوه‌ها در سبد بسیار کاربردی است. توصیه می‌کنیم از اسفنج‌های سفت، بزرگ و پهن خریداری کنید.

  • سیخ‌های چوبی تمیز و مناسب

اگر به صورت معمولی میوه ها را درون سبد بچینید، در حین جا به جایی زیبایی و نظم آن ها به هم می خورد. به همین علت برای فیکس کردن آن ها می توانید از سیخ های چوبی تمیز و مناسب خریداری کنید.

  • سبد

قطعا سبد از مهم‌ترین آیتم‌ها در زیبایی تزیینات به حساب می‌آید. سبدهای حصیری با ظاهر زیبا و خاص خود می‌توانند جلوه میوه، تزیین و گل آرایی شما را دو چندان کند. در زمان خرید سبد به سایز و کیفیت آن دقت کافی داشته باشید.

  • سایر لوازم تزیینی کاربردی

کارت پستال، میوه درخت کاج، تور، ربان، بسته‌های دارچین، مروارید و … از دیگر لوازم کاربردی در سبد میوه شب یلدا به شمار می‌روند که بسته به سلیقه خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش تزیین سبد میوه شب یلدا

تزیین سبد میوه شب یلدا برای عروس را چگونه انجام دهیم؟

تزیین سبد میوه شب یلدا در نگاه اول کمی سخت و پیچیده به نظر می‌رسد. ولی با گرفتن ایده‌های مختلف می‌توانید خلاقیت خود را تحریک کرده و نوآوری داشته باشید. در ادامه ایده‌هایی ساده، اما کاربردی و زیبا در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

ایده اول

  • ابتدا انارها را دان کرده و داخل کاسه‌ای مناسب بریزید.
  • سپس کاسه را در ظرفی بزرگتر قرار داده و اطراف آن را با میوه‌های پاییزی (خرمالو، پرتقال، ازگیل)، برگ کاج، برگ‌های رنگی و چوب دارچین پر کنید.
  • ظرف خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که برای درون سبد مناسب و زیبا باشد.
  • برای آجیل‌ها، شکلات‌ها، فال حافظ و … می‌توانید از بانکه استفاده کنید و یا آن‌ها را درون سبد دیگری قرار دهید.

ایده دوم

  • ابتدا یک سبد چوبی یا حصیری با سایز مناسب تهیه کنید.
  • سپس کف سبد را با میوه‌های سفت نظیر: انار و سیب پر کنید. سپس می‌توانید میوه‌های دیگر را بر روی میوه‌های سفت بچینید.

نکته: دقت داشته باشید که کیفیت و سفتی میوه‌ها باید مناسب باشد، به طوری که پس از چیدن آن‌ها در سبد امکان له و خراب شدن تزیینات و میوه‌ها وجود نداشته باشد.

  • تزیینات را زمانی آغاز کنید که سبد با آن ها تکمیل و پر شود.
  • برای تزیینات می‌تواند چند انار درشت و سرخ را چهارقاچ کرده و بر روی تمامی میوه‌ها قرار دهید.
  • استفاده از انارهای سرخ کوچک و یا انار سیاه جنگلی می‌تواند سبد میوه شما بی‌نقص و جذاب نشان دهد.
  • توصیه می‌کنیم برای زیبایی و جذابیت سبد از میوه‌های مختلف در کنار هم استفاده کنید.

ایده سوم

  • بر روی پوست هندوانه طرح های گل، پرنده و انار را حکاکی کنید و در سبدی مناسب قرار دهید.
  • سپس اطراف آن را به سلیقه خود با گل و آیتم های دیگر پر کنید.

ایده چهارم

  • سبد خود را با کدو حلوایی، پرتقال، لیمو و سیب پر کنید تا علاوه‌بر داشتن حال و هوای پاییزی، با شب یلدا نیز هماهنگ باشد.
  • تزیین سبد میوه شب یلدا را می‌توانید با گل، روبان و کارت پستال جهت تبریک یلدا به پایان برسانید.

نحوه تزیین آجیل شب یلدا برای عروس

آجیل شب یلدا اغلب شامب ۴ الی ۵ مغز بادام، پسته، گردو، فندوق و بادام هندی است. بسیاری از افراد برای خاص‌تر کردن آجیل‌های خود میوه‌‌های خشکی نظیر: توت ، انجیر، برگه‌ زردآلو، کشمش و خوراکی‌های باسلوق و مسقطی را نیز خریداری و ترکیب می‌کنند. تزیینات آجیل شب یلدا به اندازه سبد میوه از اهمیت زیبادی برخوردار است. در ادامه ایده‌هایی برای تزیین آجیل شب یلدا برای عروس ارائه خواهیم داد.

  • خرید ست بانکه شیشه‌ای بامبو و قرار دادن هر یک از مغزها درون آن به همراه کارت پستال و ربان‌های زیبا
  • خرید دیس مسی و یا چوبی و چیدن آجیل‌ها به شکل بته جقه (برای افراد سنتی پسند)
  • ساختن دسته گلی از آجیل با تزیین گل‌های زیبا و برگ‌‌های سبز
  • طراحی گل، انار و اشکال دیگر با آجیل بر روی سینی و پر کردن فضاهای خالی با پشمک، باسلوق و …

جمع بندی; خرید بهترین سبد میوه شب یلدا

دورهمی شب یلدا برای تازه عروس و دامادها بسیار جذاب و شیرین است. به طوری که خاطرات این دورهمی تا ابد در ذهن آن‌ها حک می‌شود. به همین علت خانواده‌ها برگزاری برای برگزاری بی نقص شب یلدا، فراهم کردن خوراکی و تنقلات مخصوص و ساختن خاطرات و لحظات خوش برای عروس و داماد تلاش زیادی می‌کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو