خرید بلیط اتوبوس اینترنتی یا حضوری؟

منبع: روزیاتو

1

1402/9/20

13:32


خرید بلیط اتوبوس اینترنتی یا حضوری؟

خرید بلیط اتوبوس اینترنتی یا حضوری؟

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در گذشته ارزانی بلیط یکی از مهم‌ترین دلایل سفر با اتوبوس بود. اتوبوس‌های امروزی کیفیت بسیار بالاتری دارند و قابل ‌مقایسه با اتوبوس‌های قدیمی نیستند. همچنین برای خرید بلیط اتوبوس دیگر نیازی به منتظر ماندن در صف‌های طولانی باجه‌های فروش بلیط نیست و شما می‌توانید بلیط خود را به‌صورت اینترنتی رزرو کنید. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از قاصدک 24

رزرو آنلاین بلیط اتوبوس

چرا باید بلیط اتوبوس را اینترنتی بخریم؟

خرید اینترنتی بهترین راه تهبه بلیط اتوبوس محسوب می‌شود که امروزه بسیار محبوب و فراگیر شده است. رزرو آنلاین بلیط اتوبوس مزایای زیادی دارد که در ادامه به ۸ نمونه از مزیت‌های اصلی اشاره کرده‌ایم.

۱.      صرفه جویی در زمان

برای خرید حضوری بلیط اتوبوس احتمالا باید زمان زیادی را تا رسیدن به آژانس یا دفاتر فروش بلیط اتوبوس صرف کنید. اما با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس می‌توانید در عرض چند دقیقه بلیط مورد نظر خود را از سایت‌های معتبر مانند قاصدک ۲۴ خریداری کنید و در زمان خود صرفه‌جویی نمایید.

۲.      مقایسه قیمت‌ها در سایت خرید بلیط

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، مقایسه قیمت‌های بلیط در شرکت‌های گوناگون حمل‌ونقل است. با مقایسه قیمت‌ها در سایت‌های مختلف می‌توانید مناسب‌ترین بلیط اتوبوس را برای سفر خریداری نمایید. این مزیت در خرید حضوری وجود ندارد و تنها بلیطی که به شما معرفی می‌شود را باید خریداری کنید.

۳.      مقایسه امکانات مختلف اتوبوس‌ها

شرکت‌های اتوبوسرانی، دارای انواع اتوبوس‌ها در مدل‌های مختلف و با امکانات متفاوت هستند. برخی مدلها یاتوبوس وی آی پی و برخی دیگر معمولی هستند. بعضی از آن‌ها دارای صندلی‌های تخت‌شو یا نیمه تخت‌شو و برخی دیگر صندلی‌های معمولی دارند. در خرید اینترنتی شما می‌توانید همه اتوبوس‌ها به همراه امکانات و قیمت‌ها را یکجا ببینید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

انتخاب صندلی دلخواه در خرید آنلاین بلیط اتوبوس از مهم‌ترین مزیت‌های آن است.

۴.      انتخاب صندلی دلخواه

یکی دیگر از مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این است که شما می‌توانید اقدام به انتخاب و خریداری صندلی دلخواه خود نمایید. حتی از روی سایت نیز می‌توانید متوجه شوید که خریداران صندلی‌های مختلف آقا بوده یا خانم و بر این اساس مناسب‌ترین صندلی را برای خود انتخاب کنید. البته برخی سایت‌ها این ویژگی را ندارند. اما بسیاری از سایت‌های معتبر فروش بلیط مانند قاصدک ۲۴ از این امکان برخوردارند.

رزرو آنلاین بلیط اتوبوس

امکان انتخاب صندلی دلخواه در خرید آنلاین بلیط اتوبوس، سایت قاصدک ۲۴

۵.      استفاده از کدهای تخفیف

آژانس‌های مسافرتی برای جذب گردشگران در روزهای کم مسافر و به منظور فروش بیشتر کدهای تخفیفی را به مناسبت‌های گوناگون برای مسافران در نظر می‌گیرند. اما بیش از ۹۰ درصد این کد تخفیف‌ها به صورت اینترنتی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و در خرید حضوری امکان استفاده از آنها نیست.

۶.      رزرو بلیط اتوبوس

اگر قصد دارید در تاریخ مشخصی به جایی سفر کنید و نگران یافتن بلیط اتوبوس در زمان مشخص هستید؛ می‌توانید از طریق رزرو اینترنتی بلیط اتوبوس خیال خود را از این بابت نیز راحت کنید.

۷.      استرداد آنلاین بلیط اتوبوس

استرداد آنلاین بلیط اتوبوس یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای خرید آنلاین بلیط است. اگر بعد از خرید بلیط به هر دلیلی از سفر منصرف شوید و یا بلیط اشتباهی را خریداری کرده باشید؛ در خریدهای اینترنتی به راحتی می‌توانید بلیط خود را استرداد کنید. در این صورت پس از کسر مبلغ جریمه کنسلی، مابقی هزینه بلیط ظرف ۷۲ ساعت به حساب شما واریز خواهد شد.

۸.      پشتیبانی ۲۴ ساعته

پشتیبانی ۲۴ ساعته از هنگام ورود به سایت تا خرید بلیط اتوبوس و همچنین پس از خرید بلیط، از بهترین ویژگی‌های خرید آنلاین بلیط اتوبوس است. اکثر سامانه‌های اینترنتی فروش بلیط اتوبوس از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار هستند. در حالی که در خرید حضوری اینطور نیست.

نکات مهم در خرید آنلاین بلیط اتوبوس

  • در هنگام انتخاب بلیط به ساعت حرکت اتوبوس توجه کنید؛ زیرا امکان ویرایش بلیط وجود ندارد.
  • خرید بلیط را به روزهای آخر موکول نکنید. اگر برنامه سفر دارید؛ چند هفته قبل از تاریخ سفرتان می‌توانید بلیط موردنظر را به‌صورت اینترنتی بخرید.
  • قبل از خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، حتماً قوانین سایت و قوانین شرکت اتوبوسرانی را با دقت مطالعه کنید.

مزایای خرید آنلاین بلیط اتوبوس

مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم مزایای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس را شرح داده و نکات مثبت آنرا بیان کنیم. اگر شما هم قصد رزرو آنلاین بلیط اتوبوس دارید؛ می‌توانید از سامانه‌های معتبر فروش بلیط نظیر قاصدک ۲۴ اقدام به خرید بلیط کرده و از پشتیبانی ۲۴ آنها بهره‌مند شوید.

سوالات متداول در مورد خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

  1. چرا خرید آنلاین بلیط اتوبوس بهتر است؟ از مهم‌ترین مزیت‌های خرید آنلاین بلیط اتوبوس نسبت به خرید حضوری می‌توان به صرفه جویی در وقت، مقایسه امکانات و قیمت‌های بلیط اتوبوس در سایت، استفاده از کدهای تخفیف، انتخاب صندلی دلخواه، قابلیت استرداد آنلاین بلیط و پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد.
  2. نحوه کنسلی آنلاین بلیط اتوبوس چگونه است؟ برای استرداد آنلاین بلیط اتوبوس می‌توانید به پنل کاربری خود در سایتی که بلیط را خریداری کرده‌اید مراجعه کنید و بلیط موردنظر را کنسل کنید. هزینه‌ی آن پس از کسر جریمه کنسلی به حسابی که با آن اقدام به خرید بلیط کرده بودید؛ واریزخواهد شد.
  3. آیا در خرید آنلاین بلیط اتوبوس نیاز به چاپ آن نیز داریم؟ خیر، همراه داشتن نسخه pdf بلیط خریداری شده در ترمینال کفایت می‌کند.
  4. ایا امکان انتخاب صندلی در خرید آنلاین وجود دارد؟ بله. شما می‌توانید بلیط صندلی مورد نظر خود را در سایت خریداری کنید. همچنین می‌توانید خانم یا آقا بودن صندلی‌های رزرو شده را نیز مشاهده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو