جاروی مرکزی چگونه کار می کند؟ (عملکرد جاروبرقی مرکزی)

منبع: روزیاتو

1

1402/9/24

14:31


جاروی مرکزی چگونه کار می کند؟ (عملکرد جاروبرقی مرکزی)

جاروی مرکزی چگونه کار می کند؟ (عملکرد جاروبرقی مرکزی)

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

درباره جاروبرقی مرکزی چه می‌دانید؟ چه می‌شد اگر به‌جای حمل این جاروبرقی‌های نسبتا سنگین تنها لوله خرطومی را حمل می‌کردیم و دیگر نیازی به جابه‌جایی جاروبرقی نبود؟ حتی دیگر صدایی هم از این دستگاه وجود نداشت! امروز و در این مقاله همراه ما باشید تا درباره این محصول شگفت‌انگیز صحبت کنیم.

آشنایی با جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی سیستم مکنده‌ای شامل یک واحد مرکزی و شبکه‌ای از لوله‌ها است که برای تمیزکاری در ساختمان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان پخش خواهند شد و در اتاق‌های مختلف قابلیت دسترسی به آن‌ها وجود دارد. دستگاه مرکزی قلب این جاروبرقی بوده و در قسمتی به‌دور از فضای اصلی نصب خواهد شد.

فضا‌هایی مثل تراس، انباری، زیرزمین، بالکن، پارکینگ، موتورخانه و نقاط دیگری از این ‌دست. این نوع از سیستم‌های تمیزکننده برای اولین‌بار در اوایل قرن ۱۹ پدید آمد و در اواخر دهه ۷۰ شمسی نیز برای اولین‌بار وارد ایران شد. در اوایل دهه ۸۰ این محصول بومی‌سازی شد و باکیفیت خوب در دسترس همه قرار گرفت.

جاروبرقی یکی از وسیله‌های مهم در زندگی روزمره ماست و امروزه افراد زیادی برای تمیزی خانه خود به این وسیله نیاز دارند. سیستم مرکزی آن هم به‌دلیل ویژگی‌های مثبت و منحصربه‌فردش طرفداران زیادی دارد و مورد استفاده است. در ادامه بیشتر درباره این ویژگی‌ها خواهیم گفت.

نحوه کارکردن جاروبرقی مرکزی چگونه است؟

پیش از این‌که بخواهیم با نحوه کار جارو برقی مرکزی ساختمان آشنا شویم باید اجزای مختلف آن را بدانیم و متوجه شویم که این سیستم دقیقا از چه ساختاری بهره می‌برد. دستگاه مرکزی یا مکنده، پریز مکنده، پک نظافت و تاسیسات یک سیستم جارو مرکزی را خواهند ساخت. می‌توانیم بگوییم که بخش مرکزی مهم‌ترین وظیفه را دارد و برق سیستم را تامین می‌کند.

خرطومی‌هایی در دیوار بخش‌های مختلف ساختمان تعبیه شده که به کاربر این امکان را می‌دهد با استفاده از آن‌ها به نظافت محیط بپردازند. زمانی که سیستم مرکزی روشن شود، موتور کار خود را شروع خواهد کرد و مکش در لوله‌ها اتفاق خواهد افتاد. سپس شما می‌توانید به کمک پریز‌های مختلف این سیستم در اتاق‌ها به آن متصل شوید و به نظافت بپردازید.

جاروی مرکزی چگونه کار می کند؟ (عملکرد جاروبرقی مرکزی)

استفاده از خرطومی‌ها برای جاروی مرکزی

اتصال به پریز سیستم از طریق لوله‌هایی صورت می‌گیرد که اصطلاحا به آن‌ها خرطومی گفته می‌شود. خرطومی طول مناسبی دارد و می‌توان از طریق آن‌ها به تمام نقاط خانه دسترسی پیدا کرد. برای بخش‌های مختلف یک ساختمان از خرطومی‌های مختلفی استفاده می‌شود.

این لوله‌ها در داخل دیوار قرار می‌گیرند، به‌ همین دلیل زیبایی فضای داخلی را برهم نمی‌زنند و بر روی محیط تاثیر نازیبایی نخواهد گذاشت. آلودگی و کثیفی‌ها از طریق خرطومی‌ها به مخزن یا کیسه جاروبرقی مرکزی منتقل می‌شوند. این کیسه‌ها نیز معمولا حجم مناسبی دارند و زود‌به‌زود پر نمی‌شوند.

محل نصب جارو مرکزی

سیستم جاروی مرکزی را می‌توان هم به‌صورت تجمیعی و هم مستقل بر روی ساختمان پیاده کرد. باید بین طرفین صاحب پروژه و اجراکننده آن ارتباط کافی برقرار شود که پس از جلسات مشاوره طراحی و برآورد اولیه سیستم انجام و نهایت باید نوع دستگاه مکنده انتخاب شود.

خود دستگاه‌ها از تنوع زیادی برخوردارند و عوامل زیادی هم هستند که به ما کمک می‌کنند تا بهترین گزینه ممکن را برای ساختمان خود انتخاب کنیم. ازجمله این عوامل باید به تعداد و متراژ واحد، نوع و تعداد پریز مکنده و متراژ و مسیر لوله‌کشی اشاره کرد. البته که محل نصب دستگاه نیز اهمیت زیادی دارد.

بهترین مکان برای نصب جاروبرقی مرکزی کجاست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم بهترین مکان برای نصب دستگاه اصلی جاروی مرکزی مکان‌هایی است که در دید اصلی نیستند. برای نمونه بالکن، انباری و پارکنیگ. ازطرفی تنها نصب دستگاه اصلی محدودیت ما نیست.

اگر بخواهیم برای پریز‌ها هم جایگاه خوبی پیدا کنیم باید موارد زیادی را در نظر بگیریم. پریز‌ها نیز براساس استاندارد خاصی نصب می‌شوند و برای نمونه نباید با محل نصب رادیاتور‌های پکیج، کمد دیواری، کابینت و محل نصب تلویزیون تلاقی داشته باشند.

جاروبرقی مرکزی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

تقریبا در بیشتر ساختمان‌ها می‌توان از این سیستم استفاده کرد اما به‌طور خاص خانه‌ها و مراکزی که خدمات اقامتی ارائه می‌دهند بیشتر به این سیستم تمیز‌کننده یکپارچه نیاز دارند. قدرت این جاروبرقی‌ها نسبت به مدل‌های قابل‌حمل ۳ تا ۵ برابر بیشتر است.

آن‌ها صدای بسیار کمی دارند و به همین جهت هنگام تمیزکاری به‌لحاظ صدا مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد. طول عمر بیشتری دارند و محدودیت برای استفاده از آن‌ها نیست. خرطومی می‌تواند تمام نقاط محیط شما را پوشش دهد و نیازی نیست نگران این قضیه باشید.

چه نکاتی را پیش از خرید جاروبرقی مرکزی در نظر بگیریم؟

محصولات موجود در بازار مختلف هستند و از این جهت ممکن است شما را هنگام خرید کمی گیج کنند. پس در هنگام خرید دقت زیادی کنید تا محصول شما با نیاز و خواسته‌های‌تان بیشترین تطابق را داشته باشد.

هزینه تهیه این سیستم برای خانه به‌مراتب بیشتر از جاروبرقی‌های قابل‌حمل است. پس اگر پیش از خرید دقت کافی را به‌خرج ندهید ممکن است پس از اجرا به مشکلات زیادی برخورد علی‌رغم این‌که هزینه زیادی برای تهیه این سیستم پرداخت کرده‌اید.

جاروی مرکزی چگونه کار می کند؟ (عملکرد جاروبرقی مرکزی)

خرید جاروبرقی مرکزی از شرکت کسری

فروشگاه‌های زیادی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها جاروبرقی مرکزی بخرید اما جارو برقی کسری با بیش از ۲ دهه تجربه در صنعت تولید جاروبرقی قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود. این شرکت در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و تا به امروز با انگیزه زیادی به کار خود ادامه داده و توانسته به موفقیت‌های بسیاری هم در حوزه کاری خود برسد.

به‌ جز جاروی مرکزی محصولات دیگری هم توسط شرکت کسری در خانواده جاروبرقی‌ها تولید می‌شوند که شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه از آن‌ها باخبر شوید. اگر قصد تهیه چنین سیستمی برای ساختمان خود دارید اکنون بهترین فرصت است. همین حالا به‌سراغ وبسایت رسمی شرکت کسری بروید و جاروی مرکزی خود را سفارش دهید.

جمع‌بندی

جاروبرقی مرکزی یک سیستم تمیز‌کننده عالی و یکپارچه برای ساختمان شما است. این سیستم مزیت‌های زیادی دارد که باعث می‌شود نسبت به جاروبرقی قابل ‌حمل برتر باشد. اجرای آن بسیار مهم است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های بسیاری دارد. شما می‌توانید از طریق شرکت کسری یکی از این سیستم‌های یکپارچه را برای ساختمان خود سفارش دهید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو