عکس و بیوگرافی فائزه علوی و همسرش + بازیگر و عروسک گردان

عکس و بیوگرافی فائزه علوی و همسرش + بازیگر و عروسک گردان


منبع: نمکستان

664

1398/12/2

22:37


فائزه علوی متولد ۸ اسفند ماه سال ۱۳۶۴ در قزوین است. عروسک گردان جوانی که کارگردانی فیلم کوتاه می کند و نقد فیلم نیز می نویسد.

نمکستان: فائزه علوی متولد ۸ اسفند ماه سال ۱۳۶۴ در قزوین است. عروسک گردان جوانی که کارگردانی فیلم کوتاه می کند و نقد فیلم نیز می نویسد، هرچند مدتی است که از ایران خارج شده و در استرالیا مشغول زندگی و تحصیل است اما در ایران عروسک گردانی عروسکهای مختلفی از جمله جناب خان را در کارنامه هنری خویش دارد.

او مدتی نیز در تئاتر فعالیت داشت و سپس در چند فیلم تلویزیونی به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت. وی بارها و بارها در فیلمهای کوتاه نقش آفرینی نموده است و موفق به دریافت جوایزی بین الملل نیز شده. نگاهی میکنیم به زندگی شخصی و کارنامه هنری فائزه علوی

فائزه علوی عکس فائزه علوی و همسرش بیوگرافی فائزه علوی

تحصیلات :

دانش آموخته رشته تئاتر عروسکی از دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد است.

زندگی خانوادگی :

هنوز مجرد است اما زندگی مستقلی از والدینش دارد و به تازگی زندگی جدیدی را در استرالیا آغاز کرده است. پدرش سید رضا علوی، شاعر است و شعرهای زیبای زیادی سروده است. یک خواهر دارد که به اختصار فری صدایش میکنند و یک برادر که نامش حافظ است.

فائزه علوی

از بازی در تئاتر تا حضور در فیلم کوتاه :

فایزه علوی کارش را از تئاتر و در سنین نوجوانی آغاز نمود. زمانی که ۱۴ سال بیشتر نداشت در نمایشی به نام تصویر دوریان گری به روی صحنه رفت و این کار اولین فعالیت جدی بازیگری وی بود. همچنین در سن ۲۱ سالگی نیز در یک فیلم کوتاه نقش آفرینی نمود. نام این فیلم وقایع نگاری یک ذهن رویا زده بود و در سال ۱۳۸۵ تولید شد.

حضور در تلویزیون :

فایزه علوی با نقش آفرینی در سریال گذر از رنج ها در قاب تلویزیون دیده شد. این سریال را در سال ۱۳۹۳، فریدون حسن پور کارگردانی نمود و مانند بیشتر فیلمهای فریدون حسن پور، لوکیشن فیلم در گیلان بود. گذر از رنج ها زندگی زنی به نام دنیا را از تولد تا مرگ به تصویر میکشد و از گذر این روایت، به وقایع مهم تاریخی کشور نیز اشارات کوتاهی دارد. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی همچون پژمان بازغی، ماه چهره خلیلی و بابک حمیدیان نیز حضور داشتند. فائزه علوی نیز حضور کوتاهی در فیلم داشت. در قصه ها، دیگر فیلم تلویزیونی بود که او در آن به ایفای نقش پرداخت.

فائزه علوی

بازی در فیلم های سینمائی :

مفت آباد و ایتالیا ایتالیا نام دو فیلم سینمائی هستند که فائزه علوی در آن حضور داشته است. مفت آباد را پژمان تیمورتاش نویسندگی و کارگردانی نموده و در سال ۱۳۹۴ به اکران عمومی درآمد. در این فیلم فائزه علوی با برزو ارجمند همبازی بود اما دیگر همبازیهای جزوه بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون ایران نمیباشند و چهره های کمتر شناخته شده ای بودند.

داستان فیلم روایت زندگی سخت عده ای جوان است که باهم در یک خانه زندگی میکنند. اما ایتالیا ایتالیا فیلمی در ژانر طنز بود که کاوه صباغ زاده نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشت. همایون ارشادی، حامد کمیلی و سارا بهرامی نیز از جمله نقش های اول زن و مرد این فیلم سینمائی بودند.

عروسک گردانی در برنامه خندوانه :

فائزه علوی عروسک گردانی شخصیت عروسکی جناب خان را برعهده داشت همچنین یک بار نیز در همین برنامه، عروسک گردانی عروسکی که همسر بایرام با بازی نیما شعبان نژاد بود را برعهده داشت.

از گیاهخواری تا عکاسی :

وی در کنار بازیگری و ساختن فیلم کوتاه و کارگردانی تئاتر، برای مجله مهرگان لندن، نقد فیلم مینویسد و نیز عکاسی هم میکند. او مدت زمان زیادی میباشد که گیاهخوار است و ار رژیم غذائی حاوی گوشت و محصولات حیوانی به شدت اجتناب میکند.

بیوگرافی فائزه علوی

رامبد جوان و فائزه علوی در برنامه خندوانه

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده فائزه علوی

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده فائزه علوی

بیوگرافی و عکس های جدید و دیده نشده فائزه علوی

عکس و بیوگرافی فائزه علوی

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو