طرز تهیه فلافل باقالی لذیذ و فوق العاده خوشمزه

منبع: آرگا

3

1402/9/28

08:30


فلافل باقالی یک فلافل متفاوت با طعمی دلنشین است که با استفاده از باقالی تهیه می شود. این خوراک را می توان در فریزر نگهداری کرد و بعد چند روز از فریزر در آورده و پس از باز شدن یخ فلافل آن را سرخ کنید.

باقالی و فلافل دو ترکیب شگفت انگیز از فرهنگ خوراکی ایران و هند هستند. فلافل یک خوراک خاورمیانه است که از دانه های حبوباتی مانند لوبیا، نخود و یا حتی عدس و جو آماده می شود. فلافل را می توان با استفاده از انواع نان ها سرو کرد. فلافل یک غذای فوق العاده خوشمزه و پر انرژی است که می توان مقدار زیادی از آن را آماده و در فریزر نگهداری کرد. طرز تهیه فلافل باقالی با بهترین طعم قرار گرفته است.

فلافل باقالی را می توان با انواع سس های گوناگون مانند سس کرن بری و سس ساندویچ سزار سرو کرد. با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته می توانید طرز تهیه این دو سس را مشاهده و یا حتی تهیه کنید. این فلافل را در انواع فست فودی و یا ساندویچی ها می توانید ببینید که در منوی آن ها قرار دارند. برای سرو این نوع فلافل می توانید از انواع سبزیجات در کار آن و یا حتی سیب زمینی سرخ شده استفاده نمایید. مواد اولیه قرار گرفته شده در مطلب مناسب ۸ نفر می باشد.

فلافل باقالی خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • نخود ۲ پیمانه
  • سبزی معطر ۱ پیمانه
  • لپه باقالی زرد ۱ پیمانه
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و تخم گشنیز به مقدار لازم

فلافل باقالی متفاوت

طرز تهیه فلافل باقالی متفاوت

ابتدا برای تهیه فلافل باید نخود و لپه باقالی را در ظرفی با مقداری آب خیس بخورد و باید حدود ۲۴ ساعت درون آب بمانند. برای بهتر گرفته شدن نفخ حبوبات در این ۲۴ ساعت بهتر است هر چند ساعت آب حبوبات را خالی کرده و دوباره آب بریزید. بعد از ۲۴ ساعت حبوبات را درون صافی بریزید تا آب آن ها گرفته شود.

در ادامه حبوبات را درون چرخ گوشت بریزید تا به صورت یک دست له و یا خورد شوند. سپس سبزی های معطر را بشویید و درون صافی بریزید تا آب اضافی سبزی ها گرفته شوند. حالا پوست سیر ها را بگیرید و هر سیر را به ۴ قسمت تبدیل کنید. سبزی های معطر را به همراه ادویه ها و حبوبات چرخ شده و سیر درون غذاساز بریزید و آب سرد را اضافه کنید.

در این مرحله مایه فلافل را درون کاسه ای مناسب بریزید و بکینگ پودر را به آن بی افزایید و هم بزنید. سپس باید روی کاسه را با استفاده از سلفون بپوشانید و به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۱ ساعت یک قابلمه مناسبی را با مقدار زیادی روغن بر روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود.

در مرحله آخر باید فلافل ها را با دست به شکل گرد در آورید و یا با استفاده از قالب مخصوص فلافل این کار را کنید. پس از شکل دادن به فلافل ها، تعدادی از فلافل ها را درون قابلمه سرخ کنید و پس از سرخ کردن آن ها را درون دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.

طرز تهیه فلافل باقالی خوشمزه

فلافل ها را به همراه گوجه، کاهو، نان ساندویچی و یا نان مورد علاقه سرو کنید و یا حتی می توان این فلافل را سس های مختلف سرو کرد. اگر علاقمند به تهیه انواع ساندویچ های خوشمزه و متفاوت هستید بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو