طرز تهیه ساندویچ بادمجان لذیذ و خوش طعم

منبع: آرگا

3

1402/6/30

08:41


اگر از علاقه‌مندان به انواع آشپزی های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ساندویچ بادمجان آشنا شوید. این ساندویچ طعم و مزه ای عالی داشته و با روشی عالی آن را تهیه می کنید.

اگر دنبال یک طعم نوستالژیک از ساندویچ های خانگی هستید، می توانید در این بخش با طرز تهیه ساندویچ بادمجان آشنا شوید. این ساندویچ طعم عالی داشته ‌و با یک رسپی ساده تهیه می شود. در ادامه نیز با طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه خانگی آشنا شوید.

برای داشتن انواعی از ساندویچ های خانگی می توانید در ارگا با طرز تهیه ساندویچ سزار و ساندویچ چیکن آشنا شوید. این ساندویچ ها طعم و مزه ای بی نظیر دارند.

مواد اولیه ساندویچ بادمجان

مواد اولیه:

  • بادمجان: ۵ عدد
  • ریحان تازه: ۱/۲ پیمانه
  • پنیر فتا: ۱/۲ پیمانه
  • سس مایونز: ۱/۴ پیمانه
  • نان‌ همبرگر: به میزان لازم
  • گوجه فرنگی: ۲ عدد
  • قارچ: ۵ عدد
  • سیر: ۳ حبه

طرز تهیه ساندویچ بادمجان:

بادمجان ها را پوست کنده و به صورت حلقه ای برش دهید. به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک قرار داده تا تلخی بادمجان از بین برود. قارچ ها را نیز در این مرحله باید به صورت ورقه ای برش دهید. حالا نوبت به سرخ کردن بادمجان ها می رسد. درون تابه ای مقداری روغن ریخته و بادمجان ها را درون آن سرخ کنید.

طرز تهیه ساندویچ بادمجان

بعد از سرخ کردن بادمجان ها آن را روی دستمال قرار داده تا روغن اضافی آن خارج شود. شما می توانید از روش گریلی نیز برای سرخ کردن این بادمجان ها استفاده کنید. حالا نوبت به مخلفات این غذا می رسد.

در این مرحله باید ریحان های پاک شده را تمیز شسته و کنار بگذارید تا آب اضافی آن کشیده شود. حالا گوجه ها را به صورت ورقه ای برش داده و درون کاسه ای نیز مقداری سس مایونز، سیر زنده شده و پنیرهای ریز شده را ریخته و به همراه مواد گوجه خوب ترکیب کرده تا به خوبی یکدست شود‌.

حالا در این مرحله از طرز تهیه ساندویچ بادمجان باید آن را در ساندویچ ساز تهیه کنید‌. در صورت نداشتن دستگاه می توانید از تابه گریل برای برشته کردن تان تیز استفاده کنید.

نان‌ تست یا نان‌ ساندویچ را از وسط نصف کرده و مقداری از ترکیب سس سیر و مایونز روی آن بمالید. چند ورقه بادمجان،  ریحان، گوجه، پنیر و قارچ ورقه ای و سرخ شده روی آن بریزید. لایه دیگر نان تست یا نان‌ ساندویچ را روی آن قرار داده و کمی با دست فشار دهید. حالا ساندویچ را درون دستگاه گذاشته و بعد از گریل شدن روی آن را برگردانید تا برشته و طلایی شود.

ساندویچ بادمجان خانگی

این ساندویچ برای وعده های غذایی مختلفی سرو می شود و دستور تهیه ساده ای دارد. شما می توانید برای سرو این غذا از انواع سس های دلخواه نیز استفاده کنید. سس های خانگی دست ساز با ترکیب این ساندویچ عالی و خوشمزه می سود و ترکیب خوبی دارد.

شما می توانید از انواع ادویه و سبزی های معطر دلخواه نیز استفاده کنید همچنین می توانید از ترکیب کاهو هم در این ساندویچ بی نظیر استفاده نمایید. این ساندویچ سالم و مقوی بوده و یک روش ساده برای تهیه آن وجود دارد. شما با این رسپی ساده می توانید، انواعی از ساندویچ های گیاهی را داشته باشید. ساندویچ کدو، کوکو و دیگر سبزیجات از نمونه های ساندویچ گیاهی وسالم اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو