طرز تهیه کیک اسفناج مجلسی و پف دار با شیر به روش کافی شاپی

منبع: جدول یاب

2

1402/10/4

13:31


کیک اسفناج یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پف دار می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی یک کیک سالم که با برگ اسفناج تهیه می شود را آماده کنید و به دلخواه به صورت ساده یا با گاناش شکلاتی تهیه کنید. امروز …

طرز تهیه کیک اسفناج

کیک اسفناج یکی از کیک های بسیار خوشمزه و پف دار می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی ها و دورهمی یک کیک سالم که با برگ اسفناج تهیه می شود را آماده کنید و به دلخواه به صورت ساده یا با گاناش شکلاتی تهیه کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه کیک اسفناج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱/۲ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
وانیل ۱/۴ ق چای خوری
برگ اسفناج ۲۰۰ گرم
بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک اسفناج

مرحله اول: آماده سازی اسفناج

اسفناج را تمیز شسته و خرد کرده و کنار قرار دهید تا رطوبت آن کشیده شود و داخل میکسر ریخته و پوره کنید و نصف پیمانه روغن مایع را هم به آن افزوده و دوباره میکس کنید تا کاملا پوره و یکدست شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک یک پیمانه شیرینی پزی یا لیوان دسته دار اندازه گیری کنید. سپس تخم مرغ ها،وانیل و شکر را با همزن برقی بزنید به مدت ۵ دقیقه تا تغییر رنگ و حجم دهد و پوره‌ ی اسفناج ترکیب شده با روغن و شیر را افزوده و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: پخت کیک اسفناج

آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و افزوده و دورانی هم بزنید و داخل قالب ۲۲ سانتی که با کره چرب کرده‌اید، ریخته و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۵ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که کیک پخته و طلایی شود، قرار دهید. پس از پخت و کمی خنک شدن، از قالب خارج کرده و به دلخواه با گاناش یا سس کارامل یا خامه‌ی فرم گرفته و پودر پسته تزیین کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفناج

  1. در طول هم زدن تخم مرغ دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.
  2. برای پخت در فر برقی یا توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید کیک را داخل قابلمه و روی شعله پخش کن نیز بپزید دقت کنید باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا پخته شود.
  4. می توانید بجای شیر از ماست نیز استفاده کنید.
  5. این مواد برای یک قالب ۲۰ سانتی مناسب است و چرب کردن قالب با کره باعث می شود به راحتی کیک جدا شود.
  6. بعد از ۴۵ دقیقه کیک را با کمک خلال دندان چک کنید و اگر به آن نچسبید یعنی کیک پخته و اگر به خلال دندان چسبید زمان بیشتری دهید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو