طرز تهیه سالاد لبو با سیب زمینی و مرغ خوش طعم و عالی مخصوص مهمانی

منبع: جدول یاب

1

1402/10/12

10:16


سالاد لبو یکی از سالاد های بسیار خوشمزه پاییزی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دراد و شما می توانید در فصل پاییز این سالاد عالی را با سس تهیه کنید و برای مهمانی ها سرو کنید. این سالاد خوشمزه را می توانید داخل قالب کمربندی یا رینگ تهیه کنید تا شکل مجلسی …

سالاد لبو

سالاد لبو یکی از سالاد های بسیار خوشمزه پاییزی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دراد و شما می توانید در فصل پاییز این سالاد عالی را با سس تهیه کنید و برای مهمانی ها سرو کنید. این سالاد خوشمزه را می توانید داخل قالب کمربندی یا رینگ تهیه کنید تا شکل مجلسی تر داشته باشد. امروز در جدول یاب طرز تهیه سالاد لبو با سیب زمینی و مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سیب زمینی مکعبی خرد شده ۴۰۰ گرم
مرغ پخته شده ۱ پیمانه
هویج ۲ عدد درشت رنده شده
لبو ۱ عدد پخته و درشت رنده شده
ذرت بخارپز ۱/۲ پیمانه
جعفری یا گشنیز ساطوری ۲ ق غذا خوری
سس مایونز ۲ ق غذا خوری
ماست ۱ ق غذا خوری
آب لیموترش تازه ۱ عدد
روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
سس خردل در صورت تمایل ۱ ق چای خوری
نمک،فلفل،پول بیبر به میزان لازم

طرز تهیه سالاد لبو

مرحله اول: پخت مرغ

ابتدا باید مرغ را بپزید برای این کار یک عدد سینه مرغ را به همراه ۱ پیاز و کمی نمک و فلفل سیاه داخل قابلمه قرار دهید و کمی تفت دهید تا سبک شود و بعد روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود و ریش ریش کنید.

مرحله دوم: آماده سازی سیب زمینی

سیب زمینی ها را تمیز شسته و پوست کنده و مکعبی درشت خرد کرده و داخل آب درحال جوش که یک قاشق چایخوری نمک هم دارد، ریخته و یک ربع زمان دهید تا بپزند ولی شکل ظاهریشان تغییر نکند.(با قاشق امتحان کنید اگر پخته بود داخل صافی ریخته و آبکشی کنید و کنار بگذارید تا خنک شود).

مرحله سوم: پخت لبو و آماده سازی هویج

لبو را پوست کنده و از وسط دونیم کرده و با مقداری آب به مدت ۳۰ دقیقه میپزیم و پس از خنک شدن با رنده ی درشت خلالی رنده کنید. هویج ها را با رنده ی درشت خلالی رنده کرده و داخل ماهیتابه ریخته و روی حرارت بسیار کم قرار دهید و درب ماهیتابه را قرار دهید تا هویج با بخار آب خودش به مدت ۵ دقیقه کمی نرم شود و از روی حرارت برداشته و کنار قرار دهید تا خنک شود.(اگر با رنده ی ریز رنده کردید ،نیازی به بخارپز کردن ندارد)

مرحله چهارم: تهیه سس

ماست،آب لیموترش تازه ،روغن زیتون،سس خردل و سس مایونز را به همراه کمی نمک و فلفل ترکیب کرده و داخل قیف شیرینی پزی یا کیسه فریزر ریخته و کنار دستمان قرار دهید.

مرحله پنجم: تهیه سالاد لبو

من از رینگ برای قالب این سالاد استفاده کردم و شما می توانید داخل یک کاسه ی سوپخوری کیسه فریزر پهن کنید و حالا یک لایه سیب زمینی ریخته و کمی سس روی سطح سیب زمینی ها و یک لایه لبو و دوباره کمی سس و مابقی سیب زمینی و ذرت و تکه های مرغ و دوباره کمی سس و در نهایت با سبزی و هویج سطح سالاد را بپوشانید و حالا در ابن مرحله کمی سطح سالاد را فشرده کرده و در ظرف دلخواه برگردانید و تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سالاد لبو

  1. از خیارشور،نخودفرنگی ،فلفل دلمه‌ای،ژامبون خرد شده نیز بنا به سلیقه می توانید در تهیه ی این سالاد استفاده کنید.
  2. می توانید بدون رینگ نیز این سالاد را تهیه کنید.
  3. برای تزیین می توانید از هویج رنده شده و جعفری استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو