بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل سال ۲۰۲۳

بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل سال ۲۰۲۳


منبع: پلازا

2

1402/10/12

12:26


بیشترین کلمات سرچ شده در گوگل سال ۲۰۲۳

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل یکی از موارد جالبی است که ممکن است برای خیلی از افراد سوال شود. در این مقاله از پلازا قرار است با هم یک بررسی کل در مورد اینکه این موارد چه هستند داشته باشیم.

زمانی که اینترنت به صورت عمومی ارائه شد، استفاده از آن به این راحتی‌ها نبود. شما برای اینکه بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت پیدا کنید، باید مستقیما به سراغ یکی از سایت‌هایی می‌رفتید که در حوزه مورد نظر شما کار می‌کرد، البته در صورتی که از وجود آنها اطلاع داشتید و آدرس آنها را می‌دانستید. بعد از مدتی سایت‌های ارائه دهنده لیست‌ها ایجاد شدند. این سایت‌ها از هر موضوعی یک لیست را ارائه می‌دادند که البته آنها هم دقت لازم را نداشتند و دردسر‌های زیادی در استفاده از آنها وجود داشت. این اوضاع ادامه داشت تا گوگل در سال 2004 به کاربران ارائه شد. گوگل اولین موتور جستجوی اینترنت بود که می‌توانست اطلاعات هر موضوعی را به شما ارائه کند. اینکه استفاده کنندگان از این موتور جستجو چه سوالاتی از گوگل دارند، موضوعی بود که همیشه هم برای خود Google و هم برای خیلی از کاربران اینترنت جالب بوده است!

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل در مورد اینکه بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل چه بوده اند و در سال‌های گذشته مردم در گوگل دنبال چه چیزی گشته اند را بررسی کنیم. قبل از اینکه بخواهیم فهرست‌هایی از کلمات پر جست و جو ارائه دهیم، لازم است کمی در مورد اینکه اصلا این اطلاعات از کجا می‌آیند صحبت کنیم و ببینیم داستان از چه قرار است.

فهرست مطالب

گزارش‌های سرچ‌ها و جستجو‌های گوگل چطور ارائه می‌شود؟

در این خصوص که اطلاعات مربوط به جستجوهایی که انجام شده است، از کجا پیدا می‌شوند و چطور بدست ما می‌رسند، باید گفت که گوگل هیچ وقت آنها را دور نریخته است و شما دقیقا می‌توانید اطلاعات مختلف را از سال 2004 که گوگل شروع به کار کرد، تا به امروز مشاهده کنید و ببینید در هر دوره ای مردم دنبال چه موضوعاتی می‌گشته اند. در اولین برخورد ممکن است این نگهداری از اطلاعات کمی غیر اخلاقی به نظر برسد و شاید افرادی دوست نداشته باشند اطلاعات آنها در این آمار و ارقام محاسبه شود.

گزارش‌های سرچ‌ها و جستجو‌های گوگل چطور ارائه می‌شود!؟

در این مورد باید گفت که وقتی شما مرورگر خود را باز می‌کنید و برای اولین بار وارد گوگل می‌شوید (به طور مثال وقتی که برنامه مرورگر خود را تازه نصب کرده اید و یا ویندوز خود را عوض کرده اید) یک پیام به شما نمایش داده خواهد شد که آیا شرایط و قوانین گوگل را برای استفاده قبول دارید. تا زمانی که این شرایط را نپذیرید اجازه استفاده از این سایت را نخواهید داشت. یکی از بند‌های همین قوانین در مورد ذخیره اطلاعات این جستجو ها، البته بدون نام و نشان شما، در پایگاه داده گوگل برای بررسی‌های آماری است. هر چند این پیام تنها یک بار به شما نمایش داده می‌شود و تمام! اما هر بار که کرا جست و جو را انجام دهید، آمار و ارقامی که گوگل دارد به روز خواهد شد.

اما این آمار و ارقام از کجا در دسترس هستند؟ برای دسترسی به این موارد شما دو گزینه در اختیار دارید:

  • سایت گوگل ترندز که به صورت مستقیم به این پایگاه داده متصل است؛
  • سایت‌های تحلیل گر SERP (یا همان جریان ترافیک و جستجوی‌های گوگل)؛

اگر بخواهید اطلاعات جستجو‌های مختلف را به صورت عمومی پیدا کنید، گوگل ترند گزینه ای خوب خواهد بود. اما اگر این اطلاعات را برای تحلیل کسب و کار خود نیاز دارید و قصد دارید بدانید در یک حوزه خاص کاربران به دنبال چه موضوعی می‌گردند و اوضاع را برای مارکتینگ مورد بررسی قرار دهید، سایر سایت‌هایی که این موارد را ارائه می‌کنند، مانند Semrush، hrefs، KWFinder و Keyword Planner گزینه‌های بسیار بهتری برای شما خواهند بود.

اطلاعاتی که ما در این مقاله برای پیدا کردن بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل از آنها استفاده کرده ایم، به صورت ترکیبی از این دو مورد هستند. در ادامه با هم این موارد به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان

در این بخش از مقاله قصد داریم به سراغ بیشترین کلمات و همینطور موضوعات جستجو شده در موتور جستجوی گوگل در سالی که گذشت برویم. هر چند سال ۲۰۲۳ هنوز به اتمام نرسیده است، اما از آنجا که اکنون در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ هستیم و دو هفته ای بیشتر به نو شدن سال میلادی نمانده است می‌توان گفت که اطلاعاتی بدست می‌آوریم دقیق هستند.

برای اینکه بدانیم در این سال پرفراز و نشیب و پر از جنگ و درگیری چه چیز‌هایی برای کاربران جذاب بوده است و مردم در اینترنت به دنبال چه می‌گشته اند می‌توانیم دو طبقه بندی را عنوان کنیم:

  • بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل: عین کلماتی که در گوگل جستجو شده اند و کاربران به دنبال آن بوده اند.
  • بیشترین موضوعات جستجو شده در گوگل: عبارت‌های مختلفی که همگی در مورد یک موضوع بوده اند و کاربران در این حوزه تحقیق می‌کرده اند؛

علاوه بر این دو حوزه باید گفت که اطلاعاتی که داریم می‌تواند به صورت سرچ‌های ایران و سرچ‌ها جهانی انجام گرفته متفاوت باشد. در ادامه هر کدام از این موارد را با هم بررسی خواهیم کرد.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان در سال ۲۰۲۳

در این جدول شما می‌توانید دو مورد بیشترین کلمات  همینطور بیشترین موضوعاتی که در گوگل جستجو شده اند را برای سال 2023 مشاهده کنید. البته باید گفت که این موراد برگرفته از گوگل ترند هستند و ممکن است تغییراتی در آنها وجود داشته باشد.

بیشترین کلمات جستجو شده سال ۲۰۲۳ ایرانبیشترین موضوعات جستجو شده سال ۲۰۲۳ ایران
اهنگموسیقی
فیلمفیلم
آهنگدانلود نرم افزار ها
بازیبررسی قیمت ها
عکسزبان فارسی
طلاکشور ایران
دانلود آهنگبازی‌های رایانه ای
دیوارخودرو
کارتونوبسایت‌های مختلف
قیمت طلاعکاسی

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط ایرانیان تا به امروز

در بخش قبلی دیدیم که در یک سال گذشته ایرانیان در اینترنت به دنبال چه موضوعاتی بوده اند، اما اکنون می‌خواهیم ببینیم از سال 2004 که گوگل راه افتاد تا به امروز چه مواردی توسط ایرانیان جست و جو شده است. جدول زیر می‌تواند این اطلاعات را که باز هم از گوگل ترند گرفته شده اند به ما نمایش دهد:

بیشترین کلمات جستجو شده در ایران تا به امروزبیشترین موضوعات جستجو شده در ایران تا به امروز
دانلوددانلود نرم افزار ها
اهنگموسیقی و آهنگ
فیلمفیلم و سینما
آهنگقیمت کالاها
عکسعکاسی
ایرانکشور ایران
بازیزبان فارسی
دانلود آهنگبازی‌های رایانه ای
دانلود فیلمدختران
طلاتهران

تا به اینجا با هم بیشترین کلمات و موضوعات جستجو شده در گوگل در ایران را بررسی کردیم و دیدیم که ایرانیان عمدتا به چه چیز‌هایی علاقه دارند.

همانطور که دیدیم عمده موراد مطلوب برای ایرانیان هم در یک سال گذشته، و هم در این چند سالی که اینترنت وارد ایران شده و جای خود را باز کرده است، مربوط به دانلود نرم افزار ها، فیلم و سریال، موسیقی و همینطور پیدا کردن قیمت‌ها و خرید محصولات می‌باشد. در بخش‌های بعدی در مورد بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در دنیا نیز بررسی خواهیم کرد.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در جهان

گوگل ترندز ویژگی‌های مختلفی در اختیار ما می‌گذارد و این امکان را به ما می‌دهد که بتوانیم به اطلاعات مربوط به منطقه ای خاص و یا تمام دنیا دسترسی داشته باشیم. در صورتی که فیلتر‌های خود را روی جستجو‌های همه جهان فیلتر کنیم، نتایجی که برای بیشترین عبارات و موضوعاتی که در گوگل جستجو شده اند داریم، کاملا متفاوت خواهد بود.

در ادامه بیشترین کلمات و موضوعات جستجو شده در گوگل را برای کل دنیا در یک سال گذشته و همینطور از زمانی که گوگل راه افتاده است بررسی خواهیم کرد.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل به صورت جهانی در سال ۲۰۲۳

اگر این سوال برای شما ایجاد شده است که بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل توسط کل مردم کره زمین در سال گذشته انجام شده است کدامند و در یک سال گذشته مردم دنبال چه چیزی می‌گشته اند، این موارد را می‌توان نام برد:

بیشترین کلمات جستجو شده سال ۲۰۲۳ در دنیابیشترین موضوعات جستجو شده سال ۲۰۲۳ در دنیا
Googleوضعیت آب و هوا
Youسال 2023
Youtubeترجمه
Weatherفیلم و سینما
Facebookکمپانی گوگل
Translateقیمت کالا ها
Whatsappیوتیوب
Instagramزبان انگلیسی
Amazonدانلود نرم افزار ها
newsفیسبوک

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل به صورت جهانی تا به امروز

در مورد بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل از سال 2004 تا امروز هم می‌توان جدول زیر را ارائه کرد:

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل تا به امروزبیشترین موضوعات جستجو شده در گوگل تا به امروز
Youtubeفیسبوک
Facebookیوتیوب
Instagramگوگل
Whatsappفیلم و سینما
Twitterوضعیت آب و هوا
Facebook loginدانلود نرم افزار
Whatsapp webترجمه
Google translateبازی‌های رایانه ای
Fbموسیقی
Google mapsقیمت کالا ها

همانطور که می‌بینید در مورد سرچ جهانی و سرچ ایران تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در این خصوص باید گفت دلیل این تفاوت‌ها در بیشترین کلمات و موضوعات جستجو شده در گوگل به مدت استفاده و زمان ورود اینترنت به ایران باز می‌گردد. باید گفت وقتی که اینترنت وارد ایران شد و ایرانی‌ها با آن آشنا شدند، به حدی از پختگی رسیده بود که برای کسب و کار از آن استفاده شود.

اما وقتی که اینترنت به صورت جهانی و در کشور‌های پیشرفته استفاده می‌شد، به دلیل مشکلاتی مانند عدم اعتماد و پایین بودن سطح امنیت و کلاهبرداری‌های متعدد، بیشتر جست و جو‌ها برای شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گرفت. همین موضوع باعث شده است که در بررسی نتایج جهانی شبکه‌های اجتماعی در بالاترین رده‌های موضوعات و کلمات قرار بگیرند.

بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل در جهان

نتیجه گیری

در این مقاله با هم به بررسی این موضوع که بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل چیست پرداختیم و دیدیم که کاربران در بازه‌های زمانی مختلف چه موضوعاتی را در گوگل جست و جو کرده و به دنبال چه چیز‌هایی بوده اند. در کل می‌توان گفت بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل برای کل جهان عموما یوتیوب، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی است. این در حالی است که همین آمار برای کاربران داخل ایران در مورد آهنگ، فیلم و سریال و همینطور دانلود برنامه‌های مختلف می‌باشد.

در صورتی که می‌خواهید خودتان بیشترین کلمات جستجو شده در گوگل را در مورد موضوعی خاص و برای کسب و کار خود پیدا کنید، می‌توانید سری به مقاله آموزش گوگل ترندز بزنید تا با نحوه استفاده از این بازار به صورت کامل آشنا شوید. اگر در مورد موارد گفته نظر و یا سوالی داشتید، خوشحال خواهیم شد آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو