عوارض پروتز پستانها، به هر قیمتی حاضرید؟

منبع: نی نی بان

157

1398/5/6

18:55


هر یک ساعت یک بار در جهان ۲۰۰ عمل جراحی بزرگ کردن سینه انجام می شود. این آماری است که انجمن بین المللی جراحی پلاستیک زیبایی در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است. در ایران نیز عمل جراحی زیبایی بسیار رواج دارد. در این مطلب تصمیم داریم به علت های جراحی سینه بپردازیم. بر اساس سایت آماری پلنتوسکوپ، از هر ۲۰۰۰ عمل جراحی که هر دقیقه در دنیا انجام می شود، ۱۵٫۹ درصد آن مربوط به عمل بزرگ کردن سینه است. کسانی که این جراحی را انجام می دهند، عموماً زنان ۳۰ تا ۳۹ ساله هستند. اما باید توجه داشت که جراحی سینه موضوعی سطحی و آسان نیست. دلایلی که زنان را مجبور به انجام این عمل می کند مختلف است برای مثال فرم دهی به سینه بعد از بارداری، کاهش وزن شدید یا ابتلا به سرطان می توانند از علت های این عمل باشند. حتی اگر علت عمل فقط زیبایی بیشتر باشد، تصمیم به عمل موضوعی شخصی است و فرد اختیار تصمیم گیری دارد. شاید بعضی برای زیبایی بیشتر، افزایش حس زنانگی و اعتماد به نفس به سراغ این جراحی بروند.

اما عمل بزرگ کردن سینه چیست؟
بزرگ کردن سینه عمل جراحی زیبایی است که هدف از آن بزرگ کردن یا حجم دادن به سینه است. این جراحی یا از طریق قرار دادن پروتز در داخل بدن یا از طریق تزریق چربی انجام می شود. در حال حاضر پروتز بهترین و قابل اطمینان ترین روش است.

انتخاب پروتز در هز شخصی متفاوت است
انتخاب پروتز بستگی به هدف از عمل بستگی دارد: افزایش حجم سینه های خیلی کوچک یا درمان افتادگی سینه ها. محتوی داخل پروتز نیز متفاوت است و می تواند ژل سیلیکونی یا سرم فیزیولوژیک باشد. حجم، شکل، بافت، نحوه دسترسی به آن، محل قرارگیری و هزینه ها نیز متفاوت است. معمولاً عمر این پروتزها حدود ۱۰ سال است. عموماً برای جراحی بیهوشی باید صورت گیرد. امکان درد بعد از جراحی وجود دارد؛ اما درد هم بستگی به بیمار و بدن او دارد.

در این ۳ مورد بزرگ کردن سینه ممنوع است
مدل دادن و جراحی سینه آن قدرها هم که تصور می شود آسان نیست. تغییر ظاهری سینه می تواند پیامدهای روانی خطرناکی داشته باشد. مطالعه ای که پژوهشگران کانادایی، آمریکایی و اسکاندیناویایی از سال ۱۹۷۴ تا به امروز انجام داده اند نشان می دهد زنانی که عمل بزرگ کردن سینه را فقط به دلیل زیبایی بیشتر انجام داده اند، دو تا سه برابر بیشتر از سایر افراد جامعه خودکشی داشته اند. اما علت این مشکل چیست؟ علت آن است که این زنان اغلب مشکلات روانی بیشتری داشته اند و اعتماد به نفس آن ها کمتر از سایرین بوده است.

عمل جراحی بزرگ کردن سینه هرگز به افراد زیر توصیه نمی شود
– افرادی که از نظر روانی ضعیف هستند: کسانی که افسردگی، اختلالات خود زشت پنداری، اختلالات رفتارهای غذایی، خود آزاری و … دارند. به محض جراحی، اعتماد به نفس بالا نمی رود. بهتر است قبل از جراحی با یک روانشناس یا مشاور صحبت کنید و اگر واقعاً نیاز به عمل داشتید جراحی کنید.
– افرادی که به دلیل فشارهای روانی اطرافیان تصمیم به عمل می گیرند: قبل از جراحی، ابتدا ببینید که خودتان چه چیزی دوست دارید. اگر کسی از شما خواسته این جراحی را انجام دهید یا اطرافیان به این کار تشویقتان کرده اند، به یاد داشته باشید که خودتان مهم هستید و شما باید از اندامتان راضی باشید نه دیگران؛ در صورتی که سینه را عمل کنید دیگر به حالت قبل از عمل نمی تواند برگردد. به هیچ کس اجازه ندهید اعتماد به نفستان را از شما بگیرد. بعد از جراحی دیر است که از خود بپرسید “آیا واقعاً این عمل لازم بود؟”
– کسانی که بیش از ۵۰ سال سن دارند: به دلیل خطرات مرتبط با بیهوشی، توصیه می شود که افراد بالای ۵۰ سال این عمل را انجام ندهند.

جراحی سینه در موارد زیر پیشنهاد می شود
– کوچک شدن سینه یا افتادگی آن بعد از زایمان یا کاهش وزن
– متوازن کردن شکل سینه هایی که با هم از نظر اندازه متفاوتند
– بهبود شکل ظاهری و اندازه سینه های بسیار کوچک
– کسانی که به دلیل بیماری مثلاً سرطان سینه، آن را تخلیه کرده اند.
اما قبل از عمل باید به نکات زیر توجه کنید:
– از نظر جسمی در سلامت کامل باشید.
– از نظر روانی در سلامت کامل باشید.
– واقع گرا باشید؛ این عمل قرار نیست زندگی شما را تغییر دهد. بلکه به شما کمک می کند تا حس زنانگی بیشتری داشته باشید.

قبل از جراحی به موارد زیر توجه کنید
انتخاب جراح
قبل از جراحی مهم ترین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک جراح خوب و مطمئن است. جراح باید از نظر کاری خوب باشد و به کوچک ترین سوال هایتان پاسخ دهد؛ جراحی چگونه انجام می شود؟ چه نوع بیهوشی انتخاب می کند؟ خطر انجام این جراحی چیست؟ و هزاران سوال دیگری که ممکن است برایتان دغدغه ایجاد کند.
به خوبی فکر کنید
بعد از صحبت با پزشک جراح، ۱۵ روز به خودتان زمان بدهید که به خوبی فکر کنید. در این فاصله می توانید دوباره به پزشک مراجعه کنید تا تردید احتمالیتان از بین برود.
شک و تردیدها را کنار بگذارید
روزی که تصمیم قطعی برای عمل گرفتید، دیگر هیچ شکی نباید داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو