بهترین گجت های طراحی شده برای معلولین جسمی + نحوه استفاده

بهترین گجت های طراحی شده برای معلولین جسمی + نحوه استفاده


منبع: پلازا

1

1402/10/21

15:24


بهترین گجت های طراحی شده برای معلولین جسمی + نحوه استفاده

قدرت فناوری عامل مهمی بر خوشحالی اشخاصی بوده که امروزه دارای معلولیت هستند زیرا شاهد به وجود آمدن گجت های خوبی برای این دسته از افراد هستیم که این مقاله مربوط به معرفی بهترین گجت معلولین در جهان بوده است.

در عصر هزاره جدیدی که در آن زندگی میکنیم، فناوری تمام بخش های موجود را تحت تاثیر خود قرار داده است. فناوری برای افرادی که دارای معلولیت هستند نیز کارایی داشته زیرا شاهد بوجود آمدن گجت های خوبی در این زمینه هستیم. گجت معلولین با تکیه بر نیاز افراد میتواند در زمینه های مختلفی به این عزیزان کمک نماید که بدنیست بدانید این مقاله در ارتباط با معرفی گجت های جدید و هیجان انگیزی بوده که با ویژگی های خوب خود به اشخاص بسیاری کمک نموده اند. اگر خودتان و یا عزیزی در خانواده دارید که دارای معلولیت است پیشنهاد میشود برای رفاه حال وی مقاله معرفی Gadget معلولین را از دست ندهید.

فهرست مطالب

بهترین گجت های مخصوص معلولین

امروزه افرادی که دارای معلولیت هستند نیازمند مراقبت و توجه بیشتری به نسبت قبل هستند، زیرا برای برآورده سازی خواسته های آنان مداخله های انسانی بیشتری نیاز است. فناوری امروزه به اندازه ای رشد کرده که میتواند نیازهایی که برای افراد عادی اقدامی مبتدی بوده است را برای افراد دارای معلولین نیز آسان کند؛ به همین ترتیب تصمیم به معرفی 10 گجت معلولین گرفته ایم که با استفاده از آنها میتوانید انتظار انجام کارهای ساده را از سوی اشخاص مدنظر داشته باشید.

1. میز اتو داخل کشو In-Drawer Ironing Board

گجت معلولین

شاید در نگاه اول این میز اتو چندان به کار افرادی که دارای معلولیت هستند نیاید ولی بدنیست بدانید که با دستیابی به این ابزار دیگر نیازی به زحمت دادن دیگران نخواهید بود زیرا میتونید در بستری مناسب برروی ویلچر به سراغ اتو زدن لباس های خود بروید و یا آنها را مدیریت کنید. فارغ از این مزیت میتوانید مدیریت البسه خود را شخصا به عهده بگیرید که برای این مورد نیز قابلیت های مناسبی برای شما درنظر گرفته شده است.

2. درب بازکن اتوماتیک Automatic Door Opener

2. درب بازکن اتوماتیک Automatic Door Opener

یکی از جالب ترین و هوشمندترین درب های ساخته شده تا به امروز همین محصول بوده است که تمام حرکات انسانی را تشخیص میدهد زیرا در ساختار آن از حسگرهایی استفاده شده که حرکات بدن به سمت درب یا مسیرهای دیگر را شناسایی میکند. با بکارگیری این درب نوآوری شده میتوانید به آسانی درب پیش روی اشخاصی که دارای معلولیت هستند را بدون نیاز به انجام کارخاصی باز کنید که این اقدام از سوی شما نیز انجام نخواهد گرفت زیرا ماهیت درب اتوماتیک بوده است.

3. سطل زباله Waste Bin Pull Out

شاید کمتر کسی فکرش را میکرد که روزی یک سطل زبانه به فناوری مجهز شود. این ابزار شامل درب های اتوماتیک بوده که زمانی که قصد انداختن چیزی در آنرا دارید به صورت خودکار درب باز شده و نیازی به انجام کار دیگری نیست. این ابزار با سیستم لمسی باز و بسته میشود که میتوانید با هرنقطه از بدن به آن ضربه ای ساده وارد کنید تا درب آن باز شود.

4. رول آپ رمپ Roll-Up Ramps

4. رول آپ رمپ Roll-Up Ramps

رمپ های رول آپ شاید برای کمتر کسی به کار بیاید ولی باید بدانید که با استفاده از این ابزار به آسانی میتوانید از طریق ویلچر اشخاص معلول را به پایین یا بالا منتقل کنید. بسته به اندازه راه پله خود میتوانید به طرح های متنوعی از این رمپ دسترسی داشته باشید که امکان سفارش به نسبت سایز های مختلف نیز وجود داشته است.

5. اسکرابر پا Foot Scrubber

اسکرابر پا در حقیقت شبیه به یک لاستیک یا حاشیه های متنوع و آرامش بخش بوده است که این ابزار معمولا در کف حمام قرار میگیرد تا اشخاص بتوانند پاهای خود را در مقابل آن قرار دهند. تا زمانی که پاهای اشخاص روی اسن اسکرابر وجود دارد حس خوشایندی به آنها منتقل میشود و برای استحمام پا کارایی خوبی داشته است. در سمت دیگر امکان استفاده از این گجت در زمینه های دیگر برای افراد عادی نیز وجود داشته است.

6. دستگاه ورودی انگشت Finger Input Device

6. دستگاه ورودی انگشت Finger Input Device

یکی از بهترین گجت های هوشمند برای افراد دارای معلولیت همین ابزار بوده که تایپ را برایتان ساده میکند. این ابزار شامل ورودی های 5 انگشت بوده است که با وارد کردن انگشتان خود به آن میتوانید تایپ روی کیبورد را به شکل متفاوتی انجام دهید. در واقع این گجت هم روی تقویت عضله های دست شما تاثیرگذار بوده و هم میتواند عملیات تایپ را موثرتر از قبل نماید. آسودگی کار یکی از مهم ترین نکاتی بوده که در خصوص این گجت باید بدانید.

7. پوست کن پرتقال و لیمو Orange and Lemon Peelers

Orange and Lemon Peelers یک پوست کن متفاوت با تلفیق فناوری بوده است که به آسانی میتوانید پوست میوه های مختلف را بکنید بدون آنکه آب میوه روی دستتان بچکد و یا آنها تبدیل به میوه ای غیرقابل خوردن کنید. طرح ساده و شکیل این گجت برای افراد دارای معلولیت یک حسن بوده که میتوانند اقدامات این چنینی را به آسانی انجام دهند.

8. کالسکه مناسب با ویلچر Wheelchair Adapted Stroller

8. کالسکه مناسب با ویلچر Wheelchair Adapted Stroller

امروزه شاهد ویلچرهای سفارشی سازی شده بسیاری هستیم که یکی از جالب ترین آنها با کالسکه تلفیق شده است و به شما این امکان را میدهد تا در شرایط مختلف کودک خود را به همراه شخصی که دارای معلولیت است حمل کنید و یا در هنگام خرید بتوانید بسته های خود را در ان نگه داری کنید. این کالسکه با ویلچر با استقامت بالایی همراه بوده که به آسانی میتواند وزن های بالایی را تحمل کند. همچنین باید بدانید این گجت برای افرادی که مسن هستند و یا دارای مشکلات ستون فقرات بوده اند گزینه ای عالی به شمار میرود.

9. گوشی های هوشمند خط بریل Braille Smartphones

صنعت تلفن های هوشمند سال جاری نقطه عطفی برای همگی بود که بدنیست بدانید تلفن های هوشمند بریل برای افرادی که کم بینا هستند لذت استفاده از ارتباط های هوشمند را ایفا نموده است. بکارگیری فناوری های نوین در ساخت این گوشی سبب شده تا افراد بسیاری که از مشکلات بینایی رنج میبرند قادر به استفاده از آن باشند.

10. بازوها و پاهای رباتیک Robotic Arms and Leg

10. بازوها و پاهای رباتیک Robotic Arms and Leg

و در پایان بازو و پاهای رباتیک یکی از مهم ترین گجت هایی بوده که استفاده از آن تقریبا برای اشخاص بسیاری به یک آرزو تبدیل شده است. قیمت بالای این نوع پاهای رباتیک سبب شده تا اشخاص بسیاری از خرید آن صرف نظر کنند ولی بدنیست بدانید که روند ساخت آن با فناوری های روز همراه بوده است و این امر میتواند بسیاری از مشکلات شما در خصوص راه رفتن و یا برداشتن اجسام سنگین را برطرف کند. این دستاورد بزرگ در طول دهه اخیر با ویژگی های بسیاری همراه بوده است که هر ساله شاهد گسترش آن در کشورهای مختلف بوده ایم و به نظر میرسد که به زودی فراگیر و جهانی شود.

سخن پایانی

معرفی بهترین گجت های مورد نیاز برای معلولین به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید در این زمینه به گزینه های خوب و مفیدی اشاره شد. اگر شخصی دارای معلولیت در خانواده خود دارید پیشنهاد میشود که از او سوال کنید کدام یک از ابزارهای نامبرده برای وی ضروری است. قطعا نه یک مورد بلکه چندین مورد را انتخاب خواهد نمود که این موضوع بیانگر ورود موفق فناوری به حوزه ساخت گجت های کاربردی برای معلولین بوده است. شما عزیزان میتوانید نظر خود را نسبت به این فهرست بیان کنید و با ما در بخش نظرات همراه باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو