اپلیکیشن هایی که هر طبیعت گردی باید همراه داشته باشد

اپلیکیشن هایی که هر طبیعت گردی باید همراه داشته باشد


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/23

22:38


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به مسافرت و گردش علاقه‌مندید قطعا به اپلیکیشنی قابل اعتماد برای کمپینگ در طبیعت، مسیریابی و یافتن مکان‌های مورد نظر خود نیاز خواهید داشت. همان‌طور که می‌دانید امروزه تکنولوژی کارمان را بسیار آسان‌تر کرده است در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا بعضی از این اپلیکیشن ها را به شما معرفی کنیم.

برای طبیعت‌گردی و کمپینگ اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند کمک حال خوبی در سفرتان باشند. در این مقاله سعی می کنیم بهترین و مفید ترین اپ ها رو به شما دوستان معرفی کنیم پس در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.


1Weather، برای آنکه همیشه در جریان تغییرات جوی باشید


اپ

تغییرات آب و هوایی در طبیعت، خصوصا در ارتفاعات گاهی آنقدر سریعند که طبیعت‌نوردها را شوکه می‌کنند. اگر از غافلگیر شدن با طوفان و تگرگ ناگهانی متنفرید، حتما 1Weather را در گوشی‌تان نصب داشته باشید.

مهم‌ترین و کاربردی‌ترین خصوصیت این اپ برای طبیعت‌گردی «هشدارهای آنی» است. وقتی بخواهد باران بگیرد یا برف ببارد، 1Weather چند دقیقه پیش از این اتفاق با نوتیفیکیشن شما را از این موضوع آگاه می‌کند تا بتوانید چادرتان را برپا کنید یا اینکه در جای مناسبی پناه بگیرید.

البته در قامت یک اپ هواشناسی هم امکانات 1Weather بسیار کامل و رضایت بخش هستند. پیش‌بینی آب و هوا تا دوازده هفته آینده، سنجش فشار هوا و رطوبت و میزان بارش و رادار زنده هواشناسی امکاناتی هستند که نه فقط برای طبیعت‌گردی بلکه برای پیش‌بینی عمومی وضعیت هوا هم بسیار عالی ظاهر می‌شوند.


BackCountry Navigator TOPO GPS، اپ ذخیره ی نقشه


این اپلیکیشن برای ذخیره‌ی نقشه و مسیریابی بسیار کاربردی است. همان‌طور که واضح و مبرهن است در بسیاری از نقاط همانند کوه، دشت و دمن اتصال اینترنت بسیار ضعیف است و در بسیاری از نقاط هم کاملا دسترسی به اینترتت قطع می‌شود. از همین رو اپلیکیشن یادشده به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت برای شما مسیریابی می‌کند.

این اپلیکیشن کمپینگ در طبیعت، به شما این امکان را می‌دهد که به نقشه‌های توپوگرافی دسترسی داشته باشید و جزئیات زمین را بسیار با دقت و عالی نشان می‌دهد. ابزاری بسیار کاربردی، با رابط کاربری آسان، بدون نیاز به اینترنت، نشانه گذاری در نقشه، نمایش طول و عرض جغرافیایی و بسیاری از امکانات دیگر. نسخه‌ی iOS این اپلیکیشن XE است و رایگان در دسترس کاربران قرار دارد اما نسخه‌ی اندروید آن پرو است و 15 دلار قیمت دارد.

اپ


compass، برای اینکه در طبیعت گم نشوید


قطب نما

همیشه احتمال گم شدن در طبیعت هست. در چنین شرایطی چه چیزی بهتر از یک قطب‌نما می‌تواند به کارتان بیاید؟ در گوشی‌های اندرویدی اپلیکیشن (Compass (No Ads می‌تواند انتخاب ایده‌آلی باشد.

بر خلاف بسیاری از قطب‌نماهای رایگان در این اپلیکیشن خبری از تبلیغات نیست. نکته بعد این که خیلی راحت می‌توان آن را کالیبره کرد و اطلاعات بسیار کاملی از جمله موقعیت جغرافیایی، زاویه نسبت به شمال و فاصله تا شهر مقصد را به شما ارائه می‌کند.

این قطب نمای اندرویدی برای کار فقط و فقط به سنسورهای گوشی و جی پی اس وابسته است و برای جهت‌یابی نیازی به اینترنت ندارد. بنابراین دفعه بعد که خواستید به دل طبیعت بزنید، حتما این اپ را روی گوشی نصب داشته باشید.


Offline Survival Manual، حلال مشکلات


این اپلیکیشن برنامه‌ای کامل و جامع برای شما در سفر است که بدون نیازبه اینترنت هم در رفع نیازهایتان به شما کمک می‌کند.

این اپلیکیشن به شما در مواقع اضطراری همانند آتش روشن کردن، ساختن سرپناه، پیدا کردن غذا و آموزش‌های پزشکی و کمک‌های اولیه با حداقل امکانات کمک می‌کند که باعث می‌شود هنگام مواجهه با هرگونه بحرانی دست و پای خود را گم نکنید و با آرامش مسئله را با آرامش حل کنید.

البته نیازی نیست که فقط هنگام لحظات اضطراری به سراغش بروید چون می‌توانید برای سفرهای خارج از شهر، پیاده روی، کمپینگ و یادگیری در مورد طبیعت از آن استفاده کنید که نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه می‌توانید مهارت‌هایی همانند آتش روشن کردن و ساخت سرپناه را هم آموزش ببینید. برنامه‌ی Offline Survival Manual با قابلیت‌های جذاب و فوق‌العاده‌ی خود توانسته 1 میلیون کاربر فعال و هزاران رأی و امتیاز فوق العاده‌ی 4.7 را به خود اختصاص دهد.

اپ


3D Knots، آموزش گره های محکم


اپ

بعد از پیدا کردن بهترین محل برای کمپینگ، احتمالا برای برپایی چادر خود، آماده کردن قلاب ماهیگیری یا استفاده از وسایل دیگر نیاز به گره‌های محکم و مخصوص داشته باشید. اگر با روش‌های مختلف گره زدن آشنا نیستید، Knots 3D برای شما طراحی شده است.

اپلیکیشن طبیعت گردی Knots 3D با داشتن مجموعه‌ای کامل از 121 گره مختلف برای سربازها، آتش‌نشان‌ها، ورزشکاران، شکارچیان و افراد دیگر، در هر شرایطی می‌تواند همراه شما باشد. برخی از گره‌هایی که در این برنامه آموزش داده می‌شوند، بسیار محبوب و سخت هستند؛ در حالی که در میان آنها می‌توان شیوه‌های بسیار خوبی برای گره زدن را پیدا کرد که حتی یک کودک دبستانی هم می‌تواند در کسری از زمان، آن را یاد بگیرد!

برای استفاده از امکانات کامل این اپلیکیشن طبیعت گردی باید 1.99 دلار پرداخت کرد.


سخن آخر


در این مقاله سعی کردیم بهترین و مفید ترین اپ ها را به شما معرفی کنیم اگر شما نیز اپ دیگری در این زمینه میشناسید به ما در قسمت دیدگاه ها معرفی کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو