5 سبک خاص و جدید سفر که ترند این روزها هستند

5 سبک خاص و جدید سفر که ترند این روزها هستند


منبع: ساعد نیوز

1

1402/10/25

11:53


سفر، همان چیزی که هسته وجود ما را به یک واقعیت بزرگ‌تر مرتبط خواهد کرد. واقعیتی که در سرتاسر جهان وجود دارد و باید کشف شود. اما سفر شما از چه نوعی است؟ بعضی از افراد می‌گویند دوست دارند همیشه در سفر باشند اما نمی‌دانند چگونه باید سفر کنند و چه نوع سفر به سبک زندگی و شخصیت‌شان می‌خورد. با ساعد نیوز باشید تا انواع جدید سبک های سفر را با هم بشناسیم.

در دنیای گردشگری سفر یک مفهوم کلی می باشد. سفر دارای سبک ها و شیوه های مختلف می باشد و شما می توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود یکی از انواع سبک های سفر را برای خود انتخاب نمایید. همواره توصیه می شود قبل از این که بار خود را برای شروع یک سفر ببندید با انواع سبک سفر آشنا شوید تا متوجه شوید کدام سبک آن برای شما به عنوان گزینه مناسب و ایده آل محسوب می شود. لازم به ذکر است که علاقه مند بودن شخص به یکی از انواع سبک سفر بدین معنا نیست که به دیگر انواع سبک سفر علاقه ای نداشته باشد. در حقیقت هر یک از سبک های سفر دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. همچنین هر سبک سفر به شرایط خاصی نیاز دارد که هنگام برنامه ریزی برای سفر باید مورد توجه قرار گیرند.در ادامه با جدید ترین سبک های سفر آشنا خواهید شد.


بک پک یا کوله پشتی گردی


سفر کردن به شیوه بک پک به درد کسانی می‌خورد که اهل ماجراجویی و تجربه‌های جدید هستند.

این شیوه از سفر نیاز به برنامه‌ریزی خیلی دقیق و منظم ندارد و می‌توانید در آن خودتان را به دست اتفاقات سفر بسپرید و لذت ببرید.

سفر بک پک مناسب افرادی است که می‌توانند شرایط سخت را تحمل کنند و در سفر منعطف هستند.

پس اگر این ویژگی‌ها را دارید این نوع سفر را حتما امتحان کنید.

بک پک


سفر بی‌مقصد


سفر

سفر بی‌مقصد یعنی، آماده کردن چند اسباب و وسایل سبک مسافرتی و حرکت در جاده‌ای که فرقی ندارد شما را به کجا می‌برد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از مردم به فرودگاه می‌روند و بلیط هواپیمای اولین پروازی که قصد بلند شدن از باند را دارد، خریداری می‌کنند. برخی نیز به ترمینال رفته و بدون اینکه مقصدی در ذهنشان باشد، سوار اتوبوس شده و راه می‌افتند. این سبک سفر، یک روش فوق‌العاده و پر از رمز و راز برای کاوش در جهان است، بدون آن که بدانید قرار است به کجا برسید!


گردشگری کم‌شتاب

گردشگری کم شتاب یا آهسته شکلی از گردشگری خلاق محسوب می‌شود که ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این نوع از سبک سفر، علاوه بر اینکه گردشگر در خلق تجربه فعالیت می‌کند و با جوامع محلی ارتباط برقرار می‌کند، استفاده از وسیله نقلیه کم کربن، ماندن در مقصد و نامشخص بودن برنامه سفر از عناصر مهمش محسوب می‌شود. یک مسافر کم‌شتاب بیشتر سعی می‌کند سفر کیفی را تجربه کند تا اینکه از جاذبه‌ها بازدید کند.

گردشگری کم شتاب


گردشگری میراث


گردشگری میراث

تمرکز گردشگری میراث بر جاذبه‌ها، بناها و اشیای تاریخی و اشکال ناملموس فرهنگ مانند سنن و سبک‌های زندگی جوامع است. این سبک از گردشگری گروه کمتری نسبت به گردشگری فرهنگی را شامل می‌شود و اختصاصی‌تر است. در این سبک سفر کردن بحث مراقبت، محافظت و بهره‌برداری از میراث به صورت جدی‌تری مطرح می‌شود.


گردشگری خلاق


گردشگری خلاق سبک تازه و ویژه‌ای از گردشگری است که گردشگر هنگام سفر کردن فعالیت‌هایی را تجربه می‌کند و با مردم بومی تعامل دارد. این سبک گردشگری در حال حاضر در سراسر دنیا با اقبال مواجه شده و طرفداران پروپا قرص خودش را دارد. در این سبک از گردشگری، مسافر جاذبه‌ها را صرفا از پشت ویترین نگاه نمی‌کند و خودش به عنوان یک عنصر فعال، وارد عمل می‌شود.

گردشگری خلاق


سخن آخر


در این مقاله از ساعد نیوز سعی شد با جدیدترین انواع سفر آشنا شوید اگر شما نیز از دیگر انواع جدید سبک سفر مطلع هستید لطفا در قسمت نظرات با ما در میان گذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو