تفریحات آبی قشم که نباید آن ها را از دست دهید، ویژه ی نوروز 1403

تفریحات آبی قشم که نباید آن ها را از دست دهید، ویژه ی نوروز 1403


منبع: ساعد نیوز

2

1402/11/1

08:45


تفریحات آبی قشم را نمی توان نادیده گرفت. در سفر به جزایر جنوبی کشور یکی از سرگرمی هایی که باید در کنار دیگر تفریحات و جاذبه‌های گردشگری به آن توجهی خاص و ویژه داشت، تفریحات آبی است که در کنار ماهی ها، دلفین ها، مرجان ها و سایر جذابیت های طبیعی جزیره، حال و هوای عجیبی دارددر ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا به معرفی آن ها بپردازیم.

قشم بزرگترین جزیره در خلیج فارس و ایران است. جاذبه‌های تفریحی این جزیره بسیار متنوع و چالش‌برانگیز هستند. سفر به قشم و اقامت در هتل قشم برای هر گردشگری، می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و به یادماندنی باشد. جزیره زیبا قشم، تفریحات آبی و غیرآبی، بسیار پُرهیجان و جذابی را، پیشروی گردشگران قرار می‌دهد. در ادامه با جذاب ترین تفریحات آبی قشم آشنا خواهیم شد.

غواصی


دوستداران دریا و دنیای زیر آب، می‌توانند از طریق غواصی، نهایت لذت را تجربه کنند. در این تفریح جذاب افراد زیر 10 سال و بالای 50 سال، ممنوعیت استفاده دارند. قبل از رفتن به کف دریا، آموزش‌هایی داده می‌شود و سپس به‌همراه مربی به زیر آب رفته تا از نزدیک طبیعت شگفت‌انگیز زیر دریا را تماشا کرد. مدت زمان غواصی یک ساعت بوده که 15 دقیقه‌ی آن، در زیر آب سپری می‌شود.

غواصی


اسکی روی آب


از دیگر تفریحات پُرهیجان، اسکی روی آب است که با پوشیدن کفش‌های اسکی مجهز و طنابی که به قایق تندرو متصل است، می‌توان روی آب سواری کرد. باید با محکم گرفتن طناب‌ها، تعادل خود را حفظ کرد و از این تفریح که یکی از جذاب ترین تفریحات قشم به حساب می‌رود، نهایت لذت را برد.

اسکی روی آب


فلای بورد


فلای بورد نسبت به بعضی از تفریحات آبی دیگر پرهزینه‌تر می‌باشد. برای این تفریح، کفش‌های مخصوص که به جت اسکی متصل است را باید پوشید و جریان آب با فشار بسیار زیاد از زیر این کفش‌ها، فرد را تا ارتفاع بالایی از سطح دریا می‌برد. برای لذت بیشتر از این تفریح، لازم است قدرت و تعادل خوبی داشت. مدت زمان استفاده از فلای بورد 15 دقیقه است.

فلای بورد


اسکوتر زیردریایی


اسکوتر زیردریایی یکی دیگر از تفریحات آبی جزیره قشم است. برای این تفریح محبوب، گردشگران برروی اسکوتر سوار شده و یک کپسول اکسیژن برای تنفس به گردشگر متصل می‌شود. مدت زمانی که زیر آب قرار دارند، مربی آنها را همراهی می‌کند.

این تفریح برای افرادی که دچار ناراحتی قلبی یا فشارخون هستند ممنوعیت دارد. اسکوتر زیردریایی یک روش ساده و جدیدتر برای غواصی است، برای کسانی که حوصله آموزش‌های غواصی را ندارند و یا شنا بلد نیستند، مناسب است.

اسکوتر زیر دریایی


پاراسل


پاراسل

یکی از تفریحات آبی جزیره قشم، پاراسل است که کودکان هفت سال به بالا هم می‌توانند به‌صورت فردی، دونفره و سه نفره آن را امتحان کنند. این تفریح جذاب این‌گونه است که با قایق به میان دریا رفته و با حرکت قایق، چتری که گردشگر خود را به آن متصل کرده، به سمت بالا رفته و در ارتفاع 70 تا 90 متری از سطح دریا قرار می‌گیر


ملاقات با دلفین های بازیگوش در قایق سواری


ملاقات با دلفین های بازیگوش

از دیگر تفریحات آبی قشم قایق سواری است اما با چاشنی دیداری جذاب با دلفین های بسیار بازیگوش که توصیه می کنیم اصلاً این تفریح را از دست ندهید. شما در قایق سواری می توانید شگفتی های زیادی مانند جنگل های حرا، مرجان ها و ماهی های شناور در اعماق خلیج فارس را به وضوح ببینید. اگر کمی نان با خود داشتید آن را از ماهی ها و دلفین ها دریغ نکنید و رقص موزون آن ها را در اطراف قایق خود را به وضوح تماشا کنید.همانند سایر تفریحات آبی قشم، قایق سواری نیز امنیت بسیار بالایی دارد و اگر حتی کمی از سوار شدن بر قایق واهمه دارید باید به شما اطمینان بدهیم که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.


جت اسکی


جت اسکی

یکی دیگر از جذاب ترین تفریحات قشم، جت اسکی است که بسیار پُرهیجان و محبوب می‌باشد. جت اسکی، هم به‌صورت تک نفره و هم چندنفره می‌توان استفاده کرد. افراد زیر 20 سال باید به‌صورت چندنفره سوار شوند و تمامی افراد باید جلیقه نجات بپوشند.


کلام آخر


در این مقاله از ساعد نیوز به معرفی 7 تا از محبوب ترین و جذاب ترین تفریحات آبی جزیره ی قشم پرداختیم از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو