بهترین دیدنی های تاریخی رشت که حتما باید ببینید

بهترین دیدنی های تاریخی رشت که حتما باید ببینید


منبع: آرگا

1

1402/11/1

10:10


از مهم ترین دیدنی های رشت می توان به دیدنی های تاریخی رشت اشاره کرد. این منطقه دارای موزه ها و خانه تاریخی زیادی بوده که از زیبایی ان لذت می برید.

سفر به رشت یک سفر خاطره انگیز برای گردشگران است. شما می توانید در این بخش با دیدنی های تاریخی رشت آشنا شوید. زیبایی های این‌ نواحی برای علاقه مندان زیادی بوده و در نتیجه با زیبایی های ویژه ای ز آن آشنا خواهید شد.

معرفی دیدنی های تاریخی رشت:

گیلان سرزمینی با دیدنی های فوق العاده هستند. زیبایی های این‌ نواحی تاریخی و گردشگری بوده که حتما باید با آن آشنا شوید. در سفر به این شهر موزه ها و جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود داشته که شما را یه سوی خود می کشاند. ما می توانید با مکان های دیدنی استان گیلان از نزدیک آشنا شوید.

 

خانه میرزا کوچک خان جنگلی:

این خانه برای علاقه مندان به تاربخ و تمدن ایران نیز زیبایی های زیادی داشته و با جذابیت های فوق العاده خود مورد توجه است. همانطور که می دانید این خانه متعلق به میرزا کوچک خان جنگلی یکی از افراد دلاور خطه گیلان بوده و در تاریخ ایران تاثیرات زیادی داشته است. این خانه قدیمی و دارای زیبایی های زیادی بوده که با وجود آن یک تجربه ویژه خواهید داشت.

دیدنی های تاریخی رشت

باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی:

این باغ نیز یکی دیگر از جذابیت های این نواحی به شمار می آید. قدمت این مجموعه به زمان قاجاریان باز می‌ گردد و سبک مهمی از معماری های این‌ دوران را مشاهده می کنید. این بنا کاخی چند ضلعی بوده و معماری ویژه و تماشایی دارد. این بنا در واقع یکی از مهم ترین استراحتگاه های سلطنتی در تاریخ بوده که از نزدیک مشاهده می کنید‌. این سازه نیز از دیدنی های تاریخی رشت است.

عمارت تاریخی در رشت

مدرسه شاپور:

این مدرسه نیز در نوع زیبایی های دارد. اما جذابیت های این مدرسه از چه نظر است؟ این مدرسه را می توان یکی از مهم ترین دیدنی های تاریخی برای علاقه مندان دانست. قدمت این مدرسه نیز به زمان قاجار باز می‌ گردد. معماری این بنا زیبا و در عین حال تماشایی است. سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و … از بخش های مختلف این بنا می توان به زیبایی های مختلف اشاره کرد.

سفر به رشت

خانه ابریشمی رشت:

این خانه نیز زیبایی های زیادی دارد. قدمت این سازه هم به زمان قاجاریه باز می‌ گردد. تالارها و اتاق های متعدد در این مجموعه نیز زیبایی زیادی داشته و هر یک شامل معماری های ویژه ای هستند. تزئینات زیبا و خیره کننده ای در این مجموعه دیده می شود. طاق و طاقچه هایی با گچبری های زیبا نیز یکی دیگر از قسمت های معماری در این سازه هستند.

مکان های دیدنی رشت

کلیسای مسروپ مقدس رشت:

این ساختمان نیز دارای معماری دیدنی و زیبایی است. سبک معماری کاتولیکی در این مجموعه نیز زیبا بوده و توجه شما را جلب می کند. نقاشی های اساطیری و نقاشی های مسیحی نیز در گوشه هایی از این کلیسا به چشم می خورد. هر ساله نمایشگاه های زیادی در این نواحی برگزار شده که جذابیت های فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد.

دیدنی تاریخی در رشت

آشنایی با دیدنی های رشت برای علاقه مندان جذابیت های فوق العاده ای داشته و شما می توانید یک تجربه عالی داشته باشید که شما علاقه مندان را به سوی خود می کشاند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو