سفر به دریاچه بره سر و بازدید از طبیعت شگفت انگیز آن

سفر به دریاچه بره سر و بازدید از طبیعت شگفت انگیز آن


منبع: آرگا

94

1400/2/30

10:14


دریاچه بره سر یکی از زیبایی های ویژه و بکر در استان گیلان است این منطقه جاذبه های گردشگری و طبیعی بی شماری دارد از مهم ترین چشم اندازهای این منطقه می توان به ارتفاعات سرسبز، گونه های جانوری و گیاهی اشاره کرد این منطقه در سال های اخیر رستوران گردان های سنتی نیز دارد که می توانید از جاذبه های آن بازدید کنید.

گیلان، استانی با جاذبه های بکر و شگفت انگیز که بهشت گمشده ایران است و هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خود جذب می کند این استان دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی شماری است دریاچه ها، جنگل ها، دشت ها و … از مهم ترین چشم اندازهای دیدنی در این منطقه به شمار می آیند. شما علاقه مندان و گردشگران در این بخش با یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این استان آشنا می شوید دریاچه بره سر که دریاچه ای با چشم اندازهای شگفت انگیز است این دریاچه در دل یکی از جنگل های گیلان واقع شده است جاذبه های قشنگ و چشم اندازهای دیدنی در این منطقه برای خیلی از علاقه مندان جذابیت دارد این دریاچه در جنوب به ییلاق های استل سرا نیز متصل می شود سفر به این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت است به ویژه در فصل بهار می توانی چشم اندازهای خارق العاده ای از این مناطق را مشاهده کنید.

آشنایی با شگفتی های دریاچه بره سر:

شاید در میان جاذبه های شگفت انگیز گیلان کمتر کسی نام دریاچه ویستان را شنیده باشد دریاچه ای که به دلیل بکر بودن ناشناخته باقی مانده است این دریاچه دارای جاذبه های عجیبی است با سفر به این منطقه می توانید بکرترین چشم اندازها را مشاهده کنید صحنه های زیبایی که از طبیعت این منطقه می بینید در کمتر جایی از استان مشاهده شده است از سوی نزدیک بودن این دریاچه به ییلاق های استل سرا و … موجب اهمیت بیشتر شده است.

دریاچه بره سر

دریاچه بره سر در فاصله ۵۶ کیلومتری از رودبار قرار دارد و فاصله آن تا رشت نیز ۲ ساعت است برای رسیدن به این دریاچه می توانید از مسیرهای مختلفی راهی شوید اگر مبدا شما تهران است باید مسیر ۴ ساعت و نیمی را به گیلان برسید با رسیدن به داماش تنها ۸ کیلومتر تا دریاچه فاصله دارید. در این دریاچه چه چیزهایی در انتظارمان هستند؟ با رسیدن به این دریاچه چشم اندازهای زیادی در انتظار شما هستند کوه های اطراف که سرسبز و زیبا هستند اولین چیزی است که توجه شما را به خود جلب می کند این کوه ها دو طرف دریاچه را احاطه کرده اند و موجب شده تا سکوت و آرامشی عجیب در این منطقه حاکم باشد.

زیبایی های بره سر

استخر ویستان یکی از بخش های شگفت انگیزی است که در سفر خود به این منطقه می توانید از آن دیدن کنید این استخر طبیعی در اثر زلزله ایجاد شده است و آب های آن نیز از کوه های اطراف تامین می گردد طول این دریاچه ۲۳۰ متر است و عرض آن ۱۰۰ متر این دریاچه عمق کمی ندارد و در برخی از بخش ها عمق آن به ۱۰۰ متر نیز می رسد.

احاطه شده این دریاچه از اطراف توسط کوه ها موجب زیبایی بیشتر شده است تپه ها و دشت های سرسبز که در اطراف می بینید دارای چشم اندازهای بسیار ویژه ای هستند و مورد توجه علاقه مندان می باشند از گونه های مختلف درختان در این منطقه نیز می توان به درختان بلوط، بید، راش، شیرین بیان، لاله کوهی، گل گاو زبان و … اشاره کرد که به شکل خودرو هستند و زیبایی های این مناطق را بیشتر کرده اند.

جاذبه های بره سر

چه محصولاتی در این منطقه یافت می شود؟

وجود دشت های وسیع در اینگونه از مناطق و دامنه های پوشیده از گیاهان موجب شده است تا این منطقه به یکی از مهم ترین چراگاه های دامی تبدیل شود از سویی عسل های این منطقه به دلیل تنوع گیاهان بسیار مرغوب است. لبنیات در این منطقه دارای کیفیت بالایی است از دیگر میوه های این منطقه که هواداران زیادی دارد می توان به تمشک، سیب، گردو، گلابی و … اشاره کرد ازگیل ها و زالزالک نیز از دیگر گونه های درختان میوه در این منطقه هستند.

سکوت آرامش بخشی که در این منطقه حاکم است جذابیت های بسیار زیادی دارد به ویژه صدای پرندگان که در بیشتر ساعات روز به گوش می رسد در این مناطق می توانید گونه های درختی متعددی را مشاهده کنید. این منطقه علاوه بر تنوع گیاهی دارای تنوع جانوری زیادی نیز می باشد کبک ها، قمری، بلدرچین، گراز، تهیو، روباه و … از دیگر گونه های جانوری هستند که در این مناطق یافت می شوند و ارزش بسیار زیادی دارند.

طبیعت بره سر

چه زمانی به این منطقه سفر کنیم؟

با توجه به اینکه دریاچه بره سر یکی از  مکان های دیدنی استان گیلان محسوب می شود می توان حدس زد که این منطقه در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت می باشد به ویژه در فصل های بهار این منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد. این منطقه کوهستانی دارای چشم اندازهای بسیار زیادی است در فصل های بهار هوای این منطقه خنک تر می شود تابستان ها نیز هوا ملایم است زیبایی این منطقه در فصل پاییز نیز دور از چشم نخواهد بود در طی سفر به این منطقه می توانید تجربیات ویژه ای داشته باشید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو