دیدنی های دیلمان و نگاهی به زیبایی های این منطقه

دیدنی های دیلمان و نگاهی به زیبایی های این منطقه


منبع: آرگا

134

1398/12/19

22:31


دیلمان یکی از مناطق زیبا و پر جاذبه در شمال ایران است دیدنی های دیلمان دارای ارزش طبیعی برای گرشگران هستند و دارای چشم اندازهای بکر و زیبایی است هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای طبیعت دلنشین این شهر به این مناطق سفر می کنند و تعطیلات تابستانی خود را در این مناطق می گذارند که بسیار جذاب است.

دیدنی های دیلمان و نگاهی به زیبایی های این منطقه

دیلمان منطقه ای خوش آب و هوا است که در خطه سرسبز و پر جاذبه گیلان واقع شده است خیلی از گردشگران این منطقه را با نام دیلمستان نیز می شناسند قدمت تاریخی این منطقه نیز بسیار بالا است و به همین خاطر دارای جاذبه های تاریخی نیز می باشد. تنوعی که در میان چشم اندازها و جاذبه های این منطقه وجود دارد موجب می شود تا هر ساله گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این منطقه توریستی سفر کنند و نهابت لذت را از سفر خود ببرند. در این منطقه توریستی از گیلان می توانید طبیعتی بکر و تماشایی را مشاهدهد کنید چشمه سارها و طبیعت سرسبز از زیبایی های بی نظیر و منحصر به فرد در دیلمان هستند به لحاظ جغرافیایی نیز این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و و از آب و هوایی معتدل و مرطوب برخوردار می باشد تجهیزات و امکاناتی که در این مناطق برای گردشگران محیا می شود موجب می شود تا میزان گردشگران بیشتر شود.

دیدنی های دیلمان را بشناسید:

اگر قصد سفر به این منطقه توریستی را دارید باید با تجهیزات بیشتری راهی سفر شوید این منطقه دارای امکانات گردشگری و تفریحی متعددی است که برای لذت بردن از تمامی این امکانات و تفریحات باید با با تجهیزات راهی سفر شوید. شما علاقه مندان در این بخش می توانید بیشتر با جاذبه های این شهر که یکی از مکان های دیدنی استان گیلان است آشنا شوید و نهایت لذت را ببرید.

 

کاروانسرای تی تی:

این کاروانسرا یکی از مهم ترین جاذبه های استان گیلان و در مسیر روستای دیلمان است که سالانه تعداد زیادی مسافر از آن بازدید می کنند. این مکان از نظر تاریخی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و معماری بسیار ویژه ای دارد. ساخت این کاروانسرا با ملات ساروج و سنگ انجام شده و در قسمت های گنبدی آن از آجر نیز استفاده شده است. ادغام این کاروانسرا با سرسبزی استان گیلان یک مکان فوق العاده زیبا را ساخته است که چشم انداز آن زبان زد مردم دیلمان می باشد. اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید پیشنهاد می کنیم بازدید از دیلمان و این کاروانسرای بی نظیر را از دست ندهید.

بنای تاریخی دیلمان

کوه درفک:

یک کوه بسیار عالی برای کسانی که علاقه مند به کوه نوردی و غارنوردی هستند در غرب روستای دیلمان قرار دارد و یکی از مهم ترین کوه های اطراف می باشد. کوه درفک در زمستان بسیار پربرف است و باید در این فصل تمامی تجهیزات کوه نوردی را همراه خود داشته باشید و نکات مسیریابی را رعایت کنید. کوه درفک قطعا یک گزینه مناسب سفر برای افراد علاقه مند به طبیعت است که در استان گیلان نظیر ندارد و از مهم ترین دیدنی های دیلمان است.

جاذبه های دیلمان

 

آبشار لونک:

به دیلمان که برسید و از هر شخصی در محله های آن سوال کنید که بهترین جاذبه توریستی منطقه کجاست قطعا نام آبشار لونک را به شما خواهند گفت. در این مکان درختان سر به فلک کشیده زیبا و آبشاری کوچک وجود دارد که یکی از بهترین مناطق تفریحی منطقه است و یکی از بهترین گزینه های گشت و گذار در سفر می باشد. بهترین زمان سفر به این آبشار اواسط بهار است که آبشار آن حجم زیادی آب را دارا می باشد. همه ساله تعدادی زیادی مسافر به آبشار لونک سفر می کنند تا از این جاذبه فوق العاده طبیعت استفاده کنند. در طول سال نیز تعداد زیادی از آتلیه ها برای ثبت عکس و خاطرات عروس و داماد ها به این آبشار می آیند تا از چشم انداز بی نظیر آن برای عکس های خود استفاده کنند این منطقه یکی دیگر از مکان های دیدنی دیلمان محسوب می شود.

آبشار دیلمان

دشت شقایق:

گردشگرانی که در فصل بهار به دیلمان سفر کنند قطعا با حجم زیادی از دشت های شقایق در منطقه رو به رو خواهند شد که علاوه بر بازدید از این روستای زیبا می توانند به دشت های آن بروند و از طبیعت بکر آن استفاده نمایند. اگر از دور دست به دشت های شقایق دیلمان نگاه کنید مخملی بزرگ و قرمز را در دشتی سبز خواهید دید که در طول زندگی بسیار کم با آن رو به رو خواهید شد. گردشگران عزیز اگر قصد سفر به دیلمان را دارید پیشنهاد می کنیم ثبت عکس در دشت های عظیم دیلمان را فراموش نکنید هر چند که با سفر به دیلمان این دشت ها شما را مجذوب خود خواهند کرد.

طبیعت زیبای دیلمان

قلعه و برج گرماور:

یکی دیگر از مهم ترین دیدنی های دیلمان برج گرماور است که درسالیان بسیار دور برای اشراف و دیدبانی بهتر به دیلمان در کوه گرماور ساخته شده است و برای مردم و اهالی منطقه اهمیت بسیار زیادی دارد. در ساخت این قلعه و برج مهم از خشت خام،گل،آهک و سنگ استفاده شده است. هر چند که به این مکان سالیان زیادی ست که رسیدگی نشده اما باز هم گردشگران از تمام استان و کشور همه ساله از آن بازدید می کنند و آن را به عنوان یک نماد برای دیلمان و مردم آن می دانند .

جاذبه های توریستی دیلمان

جنگل و چشمه لاریخانی:

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین مکان های دیلمان این جنگل و چشمه می باشد که بسیار طبیعت بکر و زیبایی دارد و مسافران می توانند در آن وقت خود را سپری کنند و از آب و هوا دلچسب آن لذت ببرند. در انتهای این منطقه ی جنگلی یک چشمه پرآب و فوق العاده تمیز وجود دارد که مردم دیلمان و اهالی از آب آن به عنوان مصرف خانگی استفاده می کنند. چشم انداز این مکان آنقدر زیبا می باشد که همه روزه تورهای زیادی از استان گیلان به آن سفر می کنند و از تعطیلات خود لذت می برند. شما نیز اگر قصد سفر به دیلمان را دارید پیشنهاد می کنیم از این چشمه و جنگل زیبا دیدن نمایید و از آن لذت ببرید.

دیدنی های دیلمان

قلعه کوتی:

یکی از قدیمی ترین قلعه های ایران که در دیلمان قرار دارد که ویرانه ها و بقایای این منطقه مربوط به زمان ساسانیان است و یکی از مهم ترین مکان های تاریخی استان گیلان می باشد و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اگر قصد سفر به استان گیلان را دارید این قلعه در نزدیکی روستای دیلمان واقع شده است و همه روزه بازدید از آن امکان پذیر است.

چشم انداز دیلمان

آشنایی با مکان های دیدنی دیلمان در این بخش اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه توریستی در ایران در اختیار شما علاقه مندان قرار می دهد شما با سفر به این منطقه سرسبز و پر جاذبه می توانید از لذت طبیعت گردی بیشتری برخوردار شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو