تالاب سوستان و معرفی جاذبه های تماشایی آن

تالاب سوستان و معرفی جاذبه های تماشایی آن


منبع: آرگا

183

1399/8/6

21:05


تالاب سوستان یکی از مهم ترین تالاب هایی است که در لاهیجان واقع شده است این تالاب تا لاهیجان فاصله ای ۵ کیلومتری دارد و در یکی از روستاهای این شهر با همین نام واقع شده است طبیعت زیبا و دوست داشتنی این تالاب موجب شده تا هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید کنند. از مهم ترین جاذبه های این تالاب می توان به نیلوفرهای آبی، درختان، جانوران و پرندگان اشاره نمود.

تالاب سوستان و معرفی جاذبه های تماشایی آن

این تالاب به دلیل برخورداری از مناظر بسیار زیبای خود در استان گیلان بسیار شهرت دارد و از جمله مهم ترین جاذبه های این منطقه به شمار می آید این تالاب جلوه طبیعی بسیار زیبایی دارد و از جمله مهم ترین مکان های گردشگری در این استان محسوب می شود و ویژه گردشگرانی است که به طبیعت گردی علاقه بسیار زیادی دارند. این تالاب در شمار بزرگ ترین و مهم ترین تالاب های ایران قرار گرفته است این تالاب در فاصله ۵ کیلومتری از لاهیجان واقع شده است این تالاب در یکی از روستاهای لاهیجان با همین نام واقع شده است این دهستان به تنهایی از چشم اندازهای ویژه ای برخوردار است که با وجود زیبایی های بی حد خود مورد توجه است. جاذبه های دیدنی این تالاب در فصل های مختلفی از سال دارای چشم اندازهای مختلف است و شما نیز با سفر به این تالاب در هر فصل می توانید طبیعت های متعددی از آن را مشاهده کنید. اطراف این تالاب نیزارهایی را مشاهده می کنید که اطراف آن را پوشانده اند درون مرداب نیز گیاهان مختلفی روییده اند که طبیعت آن را دیدنی تر کرده اند. درختان جنگلی و گیاهان مردابی از تنوع گیاهی زیادی در این منطقه برخودار هستند و هر یک چشم اندازهای زیبایی را به خود اختصاص می دهند. تنوع جانوری در این منطقه نیز بسیار بالا است و این تالاب محل زندگی گونه های مختلفی از آبزیان و پرندگان است که می توانید از نزدیک این تنوع گیاهی و جانوری را بهتر ببینید. مناظر بکر و زیبای اطراف این تالاب تنها به این موارد ختم نمی شود و در ادامه این بخش نیز با جذابیت های بیشتری از این تالاب آشنا خواهید شد.

تالاب سوستان و جاذبه های آن را بشناسید:

طبیعت زیبای این تالاب به قدری دارای جذابیت است که هر ساله گردشگران زیادی را از نقاط مختلف به خود جذب می کند مناظر زیبا و بی نظیر در این تالاب اهمیت زیست محیطی و طبیعی بالایی دارند این تالاب در یکی از روستاهای لاهیجان با همین نام واقع شده است و علاوه بر زیبایی هایی که در اطراف این تالاب وجود دارند در این روستا نیز می توانید از جاذبه های متعددی دیدن کنید و وجود طبیعت چشم نواز در این روستا موجب می شود تا با یکی دیگر از مکان های دیدنی گیلان آشنا شوید. این تالاب دارای آب شیرین است و به دلیل برخورداری از مهم ترین دیدنی های خود در میان گردشگران شناخته شده است طبیعت این تالاب بسیار بکر و چشم نواز است و می تواند هر گردشگری را به سوی خود بکشاند.

زیبایی های سوستان

چشم اندازهای این تالاب در فصل های مختلفی از سال می تواند زیبایی های ویژه خود را داشته باشد در بسیاری از تصاویر نیز می توانید مهم ترین و زیباترین چشم اندازهای این تالاب را مشاهده کنید برای اینکه شما گردشگران بتوانید تجربه ای جذاب از سفر خود در این منطقه داشته باشید بهتر است در فصل بهار تصمیم به سفر کنید. هر چند چشم اندازهای تالاب سوستان در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت است این منطقه در فصل بهار از چشم اندازهای دیدنی تری برای گردشگران برخوردار است خیلی از گردشگران این تالاب را عروس دیدنی های گیلان می دانند.

تالاب سوستان

این تالاب چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از مهم ترین ویژگی های این تالاب وجود آب های شیرین است بخش عظیمی از آب های منطقه از طریق این تالاب تامین می شود و در تامین آب های کشاورزی این منطقه نیز نقش بسیار مهمی دارد این تالاب دارای طبیعتی مثال زدنی است و از دیگر ویژگی های مهم آن می توان به تنوع زیستی و گیاهی  اشاره نمود.  تنوع گیاهی و جانوری در این تالاب بسیار زیادی است از این رو می تواند با وجود زیبایی های خود مورد توجه گردشگران باشد بخش مهمی از حیوانات در این تالاب حیات خود را از آب ها و گیاهان این منطقه دریافت می کنند. شاید بهتر باشید که بدانید اهمیت این تالاب نه تنها به دلیل تنوع گیاهی آن است بلکه به دلیل وجود آب های شیرین خود با اهمیت می باشد.

چشم انداز سوستان

دیدن طبیعت زیبا نیلوفرهای آبی که بر روی آب های این تالاب روییده اند روحیه هر تماشاگری را عوض می کند و حال و هوای خوبی را به آن ها منتقل خواهد کرد این نیلوفرهای آبی در فصل های مختلفی از سال بر روی این برکه ها خودنمایی می کنند و توجه شما را به خود جلب می کنند. این تالاب با وجود چنین چشم اندازهایی یکی از مکان های دیدنی لاهیجان محسوب می شود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و آشنایی با دیدنی های لاهیجان در لینک می تواند شما را با جاذبه های طبیعی بیشتری از این منطقه آشنا کند.

طبیعت زیبای سوستان

چشم اندازی که از تالاب سوستان می بینید چشم اندازی ویژه است و بخش های عظیمی از آن پوشیده از گیاهان می باشد خودنمایی و جلوه گری گیاهان سرسبز در بخش های مختلفی از این تالاب ها موجب می شوند تا توجه گردشگران زیادی جذب آن شوند. این تالاب به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای کوهستانی بسیار با اهمیت است و درختان متعددی اطراف آن را پوشانده اند شاید دیدن طبیعت زیبای این منطقه در فصل های پاییز نیز خالی از لطف نباشد و توصیه می کنیم تا در فصل پاییز نیز سفری به این منطقه داشته باشید و با یکی از زیباترین مکان های دیدنی استان گیلان آشنا شوید. شما گردشگران در این بخش با جاذبه های طبیعی این تالاب دیدنی آشنا شدید و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این تالاب و دیدنی های اطراف آن کسب کردید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو