روستای پونل در مسیر جاده سرسبز رضوانشهر به خلخال

روستای پونل در مسیر جاده سرسبز رضوانشهر به خلخال


منبع: آرگا

16

1401/7/18

21:11


روستای پونل از جمله دیدنی های استان گیلان بوده و جذابیت های زیادی دارد. این استان بسیار سرسبز و وسیع بوده و در این روستا نیز جاذبه های تاریخی مشاهده می کنید.

سفر به جاده های سرسبز و خاطره انگیز گیلان هیچ گاه خالی از لطف نخواهد بود. استانی پر از جاذبه های بکر و دیدنی که می توانید از زیبایی های بی نظیر آن دیدن کنید. در این استان می توانید به منطقه ای دنج با نام روستای پونل سفر نمایید که پر از جذابیت است و از دیدنی های رضوانشهر به شمار می رود.

معرفی روستای پونل

پونل، دهکده ای با جاذبه های بی نظیر و سرسبز که از چشم اندازهای زیبایی برخوردار می باشد. جاده ای سرسبز که در مسیر جاده رضوانشهر به خلخال واقع شده است، زیبایی های بی حدی برای گردشگران دارد. معجزه طبیعت که در این ناحیه مشاهده می کنید بسیار خارق العاده هستند.

تفریح در پونل

ارتفاعات این دهکده توریستی پوشیده از ابر و مه بوده و دارای مناظر بسیار شگفت انگیزی می باشند. شما در این مناطق می توانید، تصاویر بسیار زیبایی را ثبت کنید. در بخش هایی از ییلاقات این نواحی می توانید، دره هایی سرسبز و تماشایی مشاهده نمایید. این منطقه دارای چشمه های فراوانی بوده و در فصل تابستان نیز زیبایی های زیادی دارد.

جاذبه های پونل

جاده پونل به خلخال:

در مسیر این جاده می توانید هوایی تازه کنید و دکه های فراوانی را مشاهده نمایید و از محصولاتی همچون آش، دوغ های محلی و … خریداری کنید. این مسیر با وجود شلوغی و تردد زیادی که دارد، مکان مناسبی برای مسافران خواهد بود. این جاده قدیمی چشم اندازهای زیادی داشته و مورد توجه گردشگران است. طبیعت بکر این نواحی نیز بسیار جالب توجه می باشد.

دیدنی های پونل

این جاده پر پیچ و خم از جذابیت های زیادی برخوردار بوده و صحنه هایی رویایی را پیش روی شما قرار می دهد. این نواحی جنگلی که انبوه از مراتع سرسبز هستند، با برخورداری از دشت های وسیع و سرسبز آرامش دهنده می باشند.

طبیعت بکر پونل

موقعیت اقلیمی و جغرافیایی این نواحی بسیار منحصر به فرد بوده و سالانه مسافران زیادی از آن بازدید می کنند. شما با سفر به این مناطق خستگی سفر را از خود دور می کنید. لطافت و طراوت موجود در این روستا از یک سو و از سوی دیگر معماری های قدیمی این روستا می توانید، مورد توجه باشد. این روستا قدمت بالایی دارد و سازه های خشتی متعددی در آن وجود دارند.

اقامت در پونل

سد پونل:

در ابتدای رسیدن به جاده این روستا با کارآگاه سدسازی پونل رو به رو می شوید. این سد موجب شکل گیری دریاچه ای کوچک شده و در طول مسیر نیز ییلاقات آن مورد توجه هستند. در مسیر انواعی از رستوران های کبابی بوده و ذوق شما را بیشتر می کند.

طبیعت پونل

چه زمانی به این روستا سفر کنیم؟

بهترین زمان برای سفر به این مناطق تفریحی و گردشگری فصل بهار و تابستان بوده در این فصل سرسبزی بیشتری در این نواحی وجود دارد. اگر می خواهید، سفری متنوع و خیال انگیز داشته باشید، فصل پاییز را برای سفر انتخاب کنید. این روستا امروزه از مکان های دیدنی استان گیلان می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو