طرز تهیه باقالی با ماهیچه لذیذ و مجلسی به روش برادران کریم

منبع: جدول یاب

2

1402/11/2

13:19


باقالی پلو با ماهیچه یکی از خوشمزه ترین پلو های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی به روش براداران کریم در خانه تهیه کنید. این پلوی خوش طعم با ماهیچه بیشتر تهیه می شود که شما می توانید از ماهیچه گوسفندی یا گوساله استفاده کنید. …

طرز تهیه باقالی با ماهیچه

باقالی پلو با ماهیچه یکی از خوشمزه ترین پلو های سنتی ایرانی می باشد که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید برای مهمانی به روش براداران کریم در خانه تهیه کنید. این پلوی خوش طعم با ماهیچه بیشتر تهیه می شود که شما می توانید از ماهیچه گوسفندی یا گوساله استفاده کنید. امروز در جدول یاب طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج ۳ پیمانه
باقالی ۱ پیمانه
ماهیچه به تعداد نفر (۵۰۰ گرم)
شوید خشک ۱/۲ پیمانه یا شوید تازه ۱ پیمانه خرد شده
چوب دارچین ۱ تکه
برگ بو ۲ عدد
آب ۱ و نیم لیتر
پیاز ۱ عدد
سیر ۳ حبه
رب گوجه‌ فرنگی ۱ ق غذا خوری
نمک،فلفل،زردچوبه ،تخم گشنیز ساییده و زعفران غلیظ دمکرده به مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

مرحله اول: پخت ماهیچه

پیاز را نگینی ریز خرد کرده و تفت داده تا سبک شود و تکه های ماهیچه را داخل قابلمه قرار داده و سیر خرد شده،زردچوبه ، فلفل ،تخم گشنیز ساییده،چوب دارچین و کمی زعفران دمکرده روی ماهیچه ها بریزید و ماهیچه‌ ها را کمی تفت داده و رب گوجه را افزوده و تفت داده و آب جوش را اضافه کرده و در قابلمه را میبندیم تا با حرارت ملایم ماهیچه ها بپزند(حدود ۳ ساعت)

مرحله دوم: تهیه باقالی پلو

شما می توانید برنج را به صورت دمی یا کته تهیه کنید، شما برای پلو های مخلوط بعد از اینکه آب برنج کشیده و آماده‌ی دم گذاشتن شد،ادامه ی کار را انجام دهید و در پلو مخلوط ها کمی برنج را زنده تر برمیدارد یعنی آب برنج از مقدار آبی که برای کته استفاده کنید کمتر است. باقالی را با مقداری آب و یک تکه چوب دارچین یا ۱ قاشق عرق دارچین یا نصف ق چ پودر دارچین به مدت ۱۰ دقیقه میجوشانم یعنی در حدی که باقالی بجوشد و کف کند و کف رویش را برمیدارم و آبکشی کنید. باقالی را با مقداری آب و یک تکه چوب دارچین یا ۱ قاشق عرق دارچین یا نصف ق چ پودر دارچین به مدت ۱۰ دقیقه میجوشانم یعنی در حدی که باقالی بجوشد و کف کند و کف رویش را برمیدارم و آبکشی کنید.

فوت و فن های دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه

  1. می توانید شوید خشک یا تازه را به همراه باقالی که جوشانده و کف آن را گرفته و آبکشی کرده اید هنگام پخت برنج در همان مرحله ی اول اضافه کنید.
  2. اگر باقالی بیشتر با آب در این مرحله پخته شود در غذا سفت می شود.
  3. می توانید رب را حذف کنید و به صورت زعفرانی این پلو را تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو