سه قابلیت مرورگر وب گوگل کروم با هوش مصنوعی به روز می‌شود

سه قابلیت مرورگر وب گوگل کروم با هوش مصنوعی به روز می‌شود


منبع: پلازا

2

1402/11/4

11:36


سه قابلیت مرورگر وب گوگل کروم با هوش مصنوعی به روز می‌شود

ما همه روزه شاهد پیشرفت‌هایی چشمگیر در حوزه تکنولوژی و فناوری هستیم. از داغ‌ترین اخبار حوزه تکنولوژی می‌توان به همکاری مرورگر وب گوگل کروم با هوش مصنوعی اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در این باره با ما در پلازا همراه باشد.

گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین مرورگرهای وب در جهان به‌حساب می‌آید. این مرورگر در آخرین نسخه خود از فناوری هوش مصنوعی (AI) بهره‌مند می‌شود. طبق اعلام این شرکت، به‌زودی ما شاهد اضافه شدن سه قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به کروم در سیستم‌های مک و ویندوز خواهیم بود. این ویژگی‌های مذکور در واقع مواردی چون سفارشی‌سازی تم، سازماندهی هوشمندانه تب‌ها و دریافت کمک در زمان تولید محتوا در وب منجمله تهیه محتوای پست‌‌ها را شامل می‌شود.

در واقع ویژگی دریافت کمک موقع نوشتن محتوا برای کاربران این امکان را فراهم می‌سازد تا برای تهیه پیش‌نویس محتواهایی نظیر ایمیل‌ها از این دستیار استفاده نمایند. دستیار نگارش داخلی در مرورگر وب گوگل کروم در حقیقت به ما پیشنهاد می‌‌دهد که چطور در صورت نیاز یک محتوای تجاری بنویسیم و یا اینکه پاسخی مناسب و دوستانه پس از دریافت دعوت‌نامه یک مهمانی ارسال نماییم.

سه قابلیت مرورگر وب گوگل کروم با هوش مصنوعی به روز می‌شود

به طور کلی این نسخه آزمایشی می‌تواند تا ماه آینده در نسخه مرورگر وب گوگل کروم در دسترس عموم کاربران قرار بگیرد تا آن‌ها بتوانند فقط به واسطه کلیک راست روی کادر متن یا هر فیلد در وب‌سایت‌ها، از گزینه به من در نوشتن کمک کن به‌راحتی استفاده نمایند. کاربران در زمان شروع، ابتدا باید چند کلمه بنویسند و پس از آن هوش مصنوعی گوگل برای کمک وارد عمل خواهد شد.

سازماندهی هوشمندانه تب‌ها و سفارشی‌سازی تم با هوش مصنوعی

همان‌طور که اشاره شد علاوه بر دستیار نوشتن، هوش مصنوعی این توانایی را دارد که جهت سازماندهی تب‌ها و همچنین شخصی‌سازی مرورگر هم مورد استفاده قرار گیرد. در واقع برخی از کاربران موقع فعالیت، تب‌های زیادی را باز نگه می‌دارند. اما ویژگی جدید هوش مصنوعی مرورگر وب گوگل کروم رای کاربران این امکان را فراهم می‌نماید تا آن‌ها در گروه‌های مختلف سازماندهی کنند. با تمام این اوصاف، شرکت گوگل اذعان کرد که مدیریت تب‌ها می‌تواند به‌صورت دستی هم صورت پذیرد. کاربران قادرند تا به واسطه بهره‌مندی از Tab Organizer به‌ صورت خودکار تب‌ها را ساماندهی نمایند.

سازماندهی هوشمندانه تب‌ها و سفارشی‌سازی تم با هوش مصنوعی

ویژگی عنوان شده تنها با کلیک راست روی یک تب و انتخاب سازماندهی تب‌های مشابه در دسترس عموم افراد قرار می‌گیرد. علاوه بر این کروم عنوان و ایموجی‌هایی را برای تب‌های گروهی که ایجاد می‌گردد، پیشنهاد می‌نماید تا یافتن آن‌ها را راحت‌تر کند. در اصل چنین ویژگی در مواقع که کاربران در حال تحقیق، خرید آنلاین، برنامه‌ریزی کاری یا انجام دیگر امور ضروری هستند، بسیار سودمند خواهد بود.

سفارشی‌سازی تم از دیگرقابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است به کاربران مجوز می‌دهد تا تم‌های سفارشی را برای مرورگر کروم خود ایجاد نمایند. در واقع ویژگی مذکور برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا پس از باز نموددن Customize Chrome و کلیک کردن روی گزینه Change theme، تم‌ها را بر مبنای موضوع، وضعیت، سبک بصری و رنگ، تنها با انتخاب گزینه Create with AI به راحتی ایجاد نمایند. البته با توجه به اینکه ویژگی تهیه پیش‌نویس تا انتشار نسخه بعدی کروم در ماه آینده ارائه نمی‌گردد، گوگل اعلام کرد که دیگر ویژگی‌هایی مثل سازماندهی تب‌ها و ایجاد کننده تم هوش مصنوعی بزودی در ایالات متحده آمریکا در دسترس عموم کاربران مک و ویندوز قرار خواهد گرفت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو