مرورگر آرک (Arc) چه ویژگی هایی دارد؟ آیا جایگزین کروم خواهد شد؟

مرورگر آرک (Arc) چه ویژگی هایی دارد؟ آیا جایگزین کروم خواهد شد؟


منبع: پلازا

1

1402/11/21

19:04


مرورگر آرک (Arc) چه ویژگی هایی دارد؟ آیا جایگزین کروم خواهد شد؟

مرورگر آرک با وارد شدن به دنیای مرورگرهای وب، سبب به وجود آمدن انقلابی عظیم شده است! شاید شنیدن این جمله شما را هم شگفت زده کند که این مرورگر جدیدترین رقیب گوگل کروم محسوب می‌شود.

مرورگری که امکانات زیادی داشته و تجربه بهتری از اینترنت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما سوال اصلی اینجاست که این مرورگر یعنی Arc آیا می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور، به‌عنون بهترین مرورگر دنیا، جایگزین کروم شود؟ در این مطلب از پلازا قرار است به صورت کامل امکانات و ویژگی‌های این مرورگر جدید را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

مرورگر آرک: جدیدترین موتور جستجو برای کاربران اپل!

این مرورگر توسط شرکت The Browser Company راه‌اندازی شده و حتی در مقایسه با سایر مرورگرها همچون کروم امکانات و قابلیت‌های بیشتری دارد. در حقیقت این مرورگر برای اینترنت مدرن طراحی شده و تجربه کاملا متفاوتی از وب‌گردی را با مخاطبین اپل به اشتراک می‌گذارد! با استفاده از مرورگر Arc می‌توان بر خلاف سافاری یا کروم به راحتی از نوار کناری به عنوان برگه‌های جدید، نشانک‌ها و… بهره برد. این مرورگر فعلا برای سیستم‌عامل مک و آی‌اواس عرضه شده و قرار است در آینده نسخه مخصوص ویندوز آن نیز منتشر شود.

مزیت‌ها و قابلیت‌های مرورگر ARC

برخی از قابلیت‌ها و امکانات منحصربه‌فرد به کار گرفته شده در مرورگر آرک باعث شده تا این پلتفرم در طی مدت زمان بسیار کمی به یکی از برترین و بهترین پلتفرم جستجو تحت وب تبدیل شود! برای مثال با استفاده از این مرورگر می‌توان در نتایج مربوط به هر یک از عبارات، علاوه بر مشاهده محتواهای متنی و ویدئویی، نتایج مربوط به شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری را مشاهده کرد.

معرفی مرورگر آرک

به زبانی ساده‌تر، لیست نتایجی که توسط این مرورگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، به مراتب گسترده‌تر و جامع‌تر است!

تجربه متفاوت کار با اپلیکیشن آرک

در این اپلیکیشن شما به هنگام وارد کردن هر نوع عبارت و واژه‌ای می‌توانید با کلیک روی گزینه BROWRES FOR ME بهترین و دقیق‌ترین پاسخ‌ها را دریافت کنید. استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مرورگر آرک باعث شده تا دقیق ترین و نزدیک ترین نتایج در اختیار کاربران قرار گیرد.

توسعه تجربه چند وظیفه‌ای

یکی دیگر از شاخص‌ترین ویژگی‌های این مرورگر که سبب تمایز و برتری آن شده است، بهینه‌سازی تجربه چند وظیفه‌ای است. منظور از این قابلیت دقیقا همان تاریخچه عملکرد شما در داخل مرورگر آرک است، یعنی جدیدترین نتایج از این مرورگر بر اساس عملکردهای پیشین شما تعیین می‌شود. همچنین شما می‌توانید با استفاده از افزودن چندین تب مختلف، کارهای خود  را مدیریت کرده و به صورت منظم و مرتب به تمامی امورات خود رسیدگی کنید.

مرورگر آرک

علاوه بر این موارد ذکر شده، شما با استفاده از گزینه SPLIT TABS می‌توانید در این مرورگر به صورت هم‌زمان دو تب مختلف را در کنار یکدیگر باز کنید. در کل استفاده از هوش مصنوعی باعث شده تا عملکرد این مرورگر در مقایسه با رقبای خود بسیار بهینه‌تر و توسعه‌یافته‌تر باشد.

مسدود کردن تبلیغات!

خوشبختانه مرورگر آرک این مشکل بزرگ را تنها با فعال کردن یک گزینه برای همیشه برطرف کرده است. در این مرورگر شما بدون حضور هر گونه تبلیغات خاصی می توانید ساعت ها وب گردی کنید!

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که دائما در بستر وب اخبار و مطالب جدید را دنبال می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مسدود کردن تبلیغات در آرگ را فعال کنید.

بیشترین سازگاری با برنامه‌های مختلف

مرورگر ARC در اصل یک مرورگر مبتنی بر کرومیوم بوده و به همین دلیل می‌توان از انواع مختلف برنامه‌های افزودنی در این پلتفرم استفاده کرد. افزون بر این، شما می‌توانید در این مرورگر یک برگه ناشناس باز کرده و کل تاریخچه خود را در آن بارگذاری کنید!

مرورگر آرک

مرورگر آرک چیزی فراتر از حد انتظار و حتی پیش‌بینی برخی از کارشناسان بود! وجود برخی قابلیت‌های جدیدی که تا به امروز در هیچ مرورگر دیگری وجود نداشت، باعث شد تا این پلتفرم بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

سوالات متداول

آیا آرک می‌تواند جایگزین کروم شود؟

با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که این مرورگر دارد، بعید نیست که در آینده‌ای نه چندان دور، این مرورگر جایگزین کروم شود!

تفاوت مرورگر آرک با کروم چیست؟

این مرورگر دقیقا نسخه بهبود یافته کروم است.

سخن پایانی

در این مطلب از پلازا، هر آنچه که باید در مورد مرورگر آرک باید می‌دانستید را گفتیم. اما آن چیزی که بیشتر از همه حائز اهمیت است، آینده درخشان این مرورگر است. البته در صورتی که برخی نواقص و مشکلات ARC برطرف شود، خواهید دید که در طی چند سال آینده چه تغییرات و تحولاتی در دنیای موتورهای جستجو رغم خواهد خورد!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو