چگونه موزیک ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

چگونه موزیک ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟


منبع: پلازا

1

1402/11/29

07:54


چگونه موزیک ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

موزیک ریلز، ویژگی جذاب اینستاگرام است که چند وقتی است به ویدئو های کوتاه یا همان ریلز ها اضافه شده است. در این مقاله از پلازا قصد داریم با هم در مورد این ویژگی صحبت کنیم و آموزش استفاده از آن را ارائه دهیم.

اینستاگرام این روز ها تبدیل به یکی از محبوب ترین پلتفرم ها و شبکه های اجتماعی شده است که می توان گفت از این نظر در ایران جایگاه اول را دارد و کمتر کسی را میتوان این روز ها پیدا کرد که روزی کمتر از نیم ساعت برای این شبکه اجتماعی وقت بگذارد. وقتی چنین پلتفرمی با این سطح از امکانات و محبوبیت ارائه می شود، بدیهی است که برای کسب و کارها به یک بستر مناسب تبدیل شده و خیلی از مردم فروش کار فروش محصولات و خدمات خود رابه داخل آن خواهند کشاند. در این بین مواردی مانند ریلز ها، استوری ها، و مفاهیمی از این دست، اهمیت ویژه پیدا می کنند و وقتی قابلیتی مثل موزیک ریلز به Instagram اضافه می شود، همه به دنبال روش های استفاده از آن می گردند.

 از مواردی که گفتیم می توان اینطور استنباط کرد که وقتی در مورد موزیک ریلز صحبت می کنیم، در واقع داریم امکانی را معرفی می کنیم که می تواند برای خیلی از افراد مهم باشد و به بازاریاب آنها در این شبکه اجتماعی کمک کند. در صورتی که شما هم می خواهید در مورد این قابلیت مطالبی را یاد بگیرید و از آن برای پست ها خود استفاده کنید. در این مقاله همراه ما باشید.

فهرست مطالب

موزیک ریلز چیست و چطور کار می کند؟

اینستاگرام پلتفرمی بود که برای اولین بار با ارائه سیستمی برای اشتراک گذاری عکس و تصویر عرضه شد، اما رفته رفته به سمت ویدئو کشیده شد و اکنون ویدیوهای مختلف از تصاویر بازدهی بیشتری داشته و می توان گفت با کاربران ارتباط بهتری را برقرار می کنند. جدیدترین ویژگی که اینستاگرام ارائه داده است، ریلیزها یا همان ویدیو های کوتاه هستند. یک ویدیوی ۱۵ ثانیه ای که مدت زمان زیادی را از کاربر نگرفته و می تواند تعامل خوبی را برقرار کند. استفاده از صدا و موسیقی در این ریلز ها می تواند بر جذابیت آنها بیفزاید و باعث شود که کاربران حتی آنها را چند بار تماشا کنند.

موزیک ریلز چیست و چطور کار می کند!؟

ویلز ها از ابتدای انتشار خود توسط اینستاگرام قابلیت اینکه صدا و موسیقی داشته باشند را دارا بودند، اما این صدا باید مربوط به خود ویدیو می بود و به صورت اورجینال روی آن وجود می داشت. به این صورت که اگر شما می خواستید آهنگ خاصی را روی ریلز خود بگذارید، می بایست آن را به همان صورت ادیت می کردید. اما اکنون با ارائه قابلیت موزیک ریلز شما می توانید مانند استوری های خود از کتابخانه آهنگ هایی که اینستاگرام در اختیار شما می گذارید، موزیک ریلز خود را انتخاب کرده و ویدیوی خود را با آن عرضه کنید.

در این مقاله می خواهیم با یک آموزش کوتاه و مختصر، به شما یاد بدهیم که چطور می توانید کار استفاده از موزیک ریلز اینستاگرام را انجام داده و از آن استفاده نمایید. در ادامه این مورد را با هم دنبال خواهیم کرد.

آموزش استفاده از موزیک ریلز در ویدئو ها

یکی از مشکلاتی که اینستاگرام دارد این است که در زمان انتشار قابلیت های جدید، عموما همه کاربران نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند و برای بعضی از افراد فعال و برای بقیه غیر فعال می ماند، هر چند این مورد تکنیک برای اطمینان از عملکرد صحیح این قابلیت ها است، اما باید گفت که برای ریلز ها و ویدیو های کوتاه، خیلی از کاربران را به چالش انداخت. موضوع موزیک ریلز یکی از دردسر هایی بود که می توان گفت تقریبا آرام گرفته است.

در روزهای اولی که این ویژگی منتشر شد، خیلی از موزیک ها برای بعضی از افراد در دسترس نبودند، امکان ذخیره سازی و استفاده مجدد از موزیک های دلخواه وجود نداشت، نمی شد بعضی از موزیک ها را پیدا و از آنها استفاده کرد و مشکلات دیگری از این دست که اکنون باید گفت به صورت کامل رفع شده و کاربران می توانند از آنها استفاده نمایند. برای استفاده از موزیک ریلز در ویدئو های کوتاه خود لازم است که دستورات زیر را دنبال کنید:

  •  در اولین مرحله لازم است که برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کرده و آن را به آخرین نسخه ارتقا دهید؛
  • برنامه اینستاگرام را باز کرده و به بخش Camera بروید؛
  • در این قسمت از منوی پایین گزینه Reels را انتخاب نمایید؛
  • ویدیوی مورد نظر خود را از گالری انتخاب کرده و یا با دوربین آن را رکورد کنید؛
  • بعد از اینکه کار ادیت و ساخت ویدیو شما تمام شد، آیکون موزیک را از بالا انتخاب کنید. بعضی از نسخه های اینستاگرام ممکن است این آیکون را در نوار سمت چپ صفحه ارائه دهند؛
  • کمی صبر کنید تا لیست اهنگ هایی که می توانید استفاده کنید، برای شما نمایش داده شود؛
  • از بین این لیست می توانید آهنگ های مورد نظر خود را جست و جو کنید، این کار را با نوشتن اطلاعات آهنگ در بالا و سرچ کردن آن می توانید انجام دهید؛

آموزش استفاده از موزیک ریلز در ویدئو ها

 

  • همینطور در این صفحه گزینه هایی قرار دارد که کاربرد هر یک از آنها از این قرار است:

Control: می توانید با استفاده از این گزینه، بخش خاصی از آهنگ را جدا کرده و یا ابتدا و انتهای آن را انتخاب نمایید؛

Enhance: در این بخش می توانید افکت های مختلف صوتی را روی آهنگ پیاده سازی کنید و یا ادیت های مربوطه را انجام دهید؛

Voiceover: در صورتی که می خواهید روی این آهنگ خودتان هم صدا گذاری انجام دهید و در ویدیو صحبت کنید، می توانید از این مورد استفاده نمایید؛

Saved: در این بخش می توانید به آهنگ های محبوب خود که آنها را ذخیره کرده اید دسترسی داشته باشید. این کار می تواند صرفه جویی خوبی در زمان باشد و به شما امکان داشتن یه آرشیو کامل را می دهد؛

Import: اگر فایل صوتی مورد نظر را در بین آهنگ ها و موارد ارائه شده پیدا نکردید، می توانید آن را به صورت دستی داخل Import کرده و از آن استفاده نمایید؛

  • وقتی که شما ترک مورد نظر خود را در بین این گزینه ها پیدا کرده و آن را انتخاب کنید، امکان ویرایش و انتخاب بخش مورد نظر در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛
  • بعد از انتخاب بخش مربوطه می توانید با زدن دکمه Done در بالا و سمت راست ادیت را نهایی کنید؛
  • در این حالت ریلز شما تکمیل شده و می توانید گزینه Next را از پایین و سمت چپ انتخاب کنید؛

تکمیل مراحل استفاده از موزیک برای ریلز

در آخرین مرحله شما می توانید کارهایی مانند اضافه کردن کپشن، تگ های مختلف، تگ کردن سایر کاربران، انتخاب کاور و کارهای اینچنینی را انجام داده و ریلز خود را منتشر کنید. همانطور که دیدیم استفاده از ویژگی موزیک ریلز کار زیاد سختی نیست و می توان به راحتی آن را انجام داد.

اما باید گفت در بعضی از اکانت ها ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. در ادامه در مورد اینکه چه اکانت هایی مجاز به استفاده از این ویژگی هستند و در صورتی که این ویژگی در اختیار ما قرار نگرفت، چه کار کنیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم صحبت خواهیم کرد.

موزیک ریلز برای چه اکانت هایی فعال است؟

همانطور که در بخش های قبلی هم گفتیم، سیاست هایی که اینستاگرام برای امکانت های جدید خود دارد می تواند پیچیدگی ها و ظرافت هایی را به همراه داشته باشد. این موارد باعث می شود ویژگی های خاص برای برخی از کاربران فعال نشود. در این مورد باید گفت که براساس اعلام اینستاگرام، موزیک ریلز روی تمامی اکانت های غیر بیزینسی فعال بوده و اکانت های شخصی می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. البته بعضی از اکانت های بیزنسی هم این ویژگی را در یافت کرده اند. در صورتی که سری به مقاله فعال کردن حالت بیزینس اینستاگرام بزنید، می توانید با نحوه تغییر وضعیت اکانت به خوبی آشنا شوید.

در صورتی که اکانت شما شخصی بوده و باز هم این قابلیت برای شما فعال نیست می توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • ابتدا به صورت کامل از اکانت خود لاگ اوت کنید؛
  • در صورتی که اکانت شما در گشوی دیگری و یا لپ تاپ شما و در مرورگر هم لاگین است، آن را هم لاگ اوت کنید؛
  • یک بار برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خود پاک کنید؛
  • آخرین نسخه برنامه را از استور روی گوشی خود دانلود و نصب کنید؛
  • دوباره اطلاعات لاگین را وارد کرده و در اکانت خود وارد شوید؛
  • اکنون قابلیت موزیک ریلز برای شما فعال شده و می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید.

موزیک ریلز برای چه اکانت هایی فعال است؟

نتیجه گیری

در این مقاله با هم در مورد ویژگی موزیک ریلز صحبت کردیم. قابلیتی که به شما اجازه می دهد از کتابخانه بزرگ آهنگ هایی که اینستاگرام دارد، موارد مختلف را برای ریلز ها و ویدئو های کوتاه خود انتخاب نموده، آنها را ویرایش کرده و یا روی آنها صداگذاری کنید، و در آخر ریلز خود را بی دردسر منتشر کنید. این ویژگی برای تمامی اکانت های شخصی و غیر بیزینسی فعال شده است، اما در صورتی که این ویژگی برای شما فعال نشده بود، می توانید با دستور العمل داده شده، کار فعال کردن آن را هم انجام دهید. در صورتی که در مورد موزیک ریلز اینستاگرام سوال و یا نظری داشتید، خوشحال خواهیم شد آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو