ترفند های طلایی برای رفع بوی بد حوله در خانه

ترفند های طلایی برای رفع بوی بد حوله در خانه


منبع: ساعد نیوز

2

1402/12/10

09:14


هیچ‌کس دوست ندارد بعد از پایان یک روز خسته‌کننده و دوش گرفتن، بدن خود را با یک حوله بدبو خشک کند! بوی بد حوله به تن می‌ماند و حس تمیزی و تازگی بعد از استحمام را از بین می‌برد. این اتفاق اصلاً خوشایند نیست؛ به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مقاله از ساعد نیوز، راهکارهای ساده و کاربردی برای از بین بردن بوی حوله را با شما به اشتراک بگذاریم.

آخرین چیزی که بعد از یک دوش آب ولرم می خواهید داشته باشید، خشک کردن خودتان با یک حوله خوش بو می باشد که متاسفانه همیشه به طور قریب به اتفاق، حوله دچار رطوبت می شود و بوی بدی می گیرد. و احساس تازگی که از حمام گرفته بودی را گاهی کمتر میکند اما خوشبختانه این مشکل به راحتی حل می شود. آن هم با یک برنامه ریزی عالی که باعث می شود این مشکل برای همیشه تمام شود.

روش های خانگی و طبیعی برای رفع بوی بد حوله


در ادامه مطلب چند روش صحیح و خانگی برای رفع بوی بد حوله را به اشتراک گذاشتیم .

شستشو با جوش شیرین


جوش شیرین یا سدیم هیدروژن‌کربنات، ترکیبی پودری شکل مانند نمک و دارای خاصیت بازی است که بهترین ماده برای رفع بو به شمار می آید.

برای بوزدایی انواع حوله میتوانید دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در مقدار مناسبی از آب گرم حل کنید و آن را درون این محلول به طوری قرار دهید که آب رویش را بپوشاند. بعداز گذشت 20 دقیقه آن را در همان محلول شسته و آبکشی کنید.

جوش شیرین

سرکه سفید


یک فنجان سرکه سفید را به ماشین اضافه کنید. (بدون حتی کوچکترین پاک کننده یا نرم کننده پارچه،) و درجه را در بهترین گزینه ممکن بگذارید. سپس لباس را در ماشین لباسشویی بریزید و درجه را در مقدار استاندارد و معمول قرار دهید. و در نهایت بدانید که سرکه هرگونه باکتری ماندگار را میکشد.

نکته: لباس های دیگر را اضافه نکنید ، حوله باید به تنهایی شسته شود.

سرکه سفید

نوشابه و سرکه


میتوانیداثر جادویی سودا و سرکه را از دوران مدرسه به یاد بیاورید،( کوه آتش نشان خانگی که می ساختیم)

اما این دو کاربردهای دیگری هم دارند برای این استراتژی شما به دو بار چرخش نیاز دارید. در اولین چرخه، یک چهارم نوشابه سودا را اضافه کنید و سپس داغ ترین درجه را اجرا کنید و در طول چرخه دوم ، یک فنجان کامل سرکه سفید اضافه کنید تا به طور کامل باکتری ها و کپک ها از بین بروند.

کوکاکولا

مایکروویو


اگر حوله دستی یا حوله آشپزخانه شما مدنظر است، آن را کمی مرطوب کنید و به مدت 3 دقیقه در مایکروویو بگذارید ،مایکروویو باکتری ها را می کشد و تاثیر فوق العاده ای دارد.

نکته؛ برای جلوگیری از سوختن حوله بعداز اتمام کار بگذارید تا 10 دقیقه داخل مایکروویو باقی بماند.

حوله

استفاده از پودر‌های چندآنزیم


حتما برای شما اتفاق افتاده است که حوله سفید حمام بوی نم گرفته باشد یا رنگش به طوسی یا زرد تغییر کرده باشد.

بهترین روش برای پاکسازی حوله سفید استفاده از پودر چندآنزیمه است. در این روش، مقدار کمی از پودر آنزیم‌دار را درون آب حل می‌کنید و آن را درون آن قرار می‌دهید. پس از گذشت 20 دقیقه، آن را میشویید و آن را آبکشی می‌کنید.

آنزیم

استفاده از نور طبیعی خورشید برای خشک کردن


اگر حوله های شما سفید است، می توانید آن ها را زیر نور مستقیم خورشید آویزان کنید تا خشک شوند. متأسفانه اگر این کار را روی حوله های رنگی امتحان کنید، مطمئناً بی‌رنگ می شوند. اشعه خورشید بدون زحمت لکه ها را از بین می برد و همچنین اثر ضد باکتریایی دارد. این یک راه عالی و کاملا طبیعی برای تازه کردن حوله های سفید بدبو بدون نیاز به خرج کردن یک ریال است

حوله

نکاتی برای جلوگیری از بو گرفتن حوله‌ها


بعد از کار با ماشین لباسشویی، درب دستگاه را کاملا باز بگذارید تا بوی نامطبوع و رطوبت کاملا از بین برود و ماشین لباسشویی برای دفعه بعد آماده شود.

  • قبل از تا کردن حوله و قرار دادن آن‌ها را در محل نگهداری و یا قفسه، از خشک شدن آن‌ها مطمئن شوید؛ زیرا، رطوبت و حتی نم می‌تواند باعث ایجاد بوی بد و ناخوشایند در حوله شود. در نتیجه، بعد از هربار استفاده، حوله‌ها را در معرض هوای آزاد پهن کنید.

  • به هیچ عنوان هنگام شستشوی حوله‌ها با هدف از بین بردن بوی بد، از نرم‌ کننده لباس استفاده نکنید؛ زیرا، نرم‌ کننده باعث پخش و یا جذب باکتری‌ها می‌شود.

  • تحت هیچ شرایطی به شکل اشتراکی از حوله‌ها استفاده نکنید؛ زیرا، با اینکار باکتری‌ها و میکروب‌ها، بیماری‌های پوست و عفونت از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و درصد بروز بیماری افزایش می‌یابد.

  • اگر با رعایت نکات و راهکارهای بالا، همچنان با بوی بد حوله مواجه بودید، حوله را در ظرفی پر از آب داغ قرار دهید. سپس، دو فنجان سرکه سفید به آب اضافه نمایید. بعد از گذشت 15 دقیقه، حوله را بیرون آورده و با مواد شوینده مناسب بشویید.

  • در صورتی که با انجام تمام کارها، باز حوله با بوی بد همراه بود، وقت آن رسیده است که حوله نو و تازه‌ای را خریداری نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو