آبشار شیرآباد خان گلستان عروس آبشارهای گلستان

آبشار شیرآباد خان گلستان عروس آبشارهای گلستان


منبع: نمکستان

125

1398/5/19

19:15


آبشار شیرآباد خان گلستان عروس آبشارهای گلستان

عکس شیرآباد خان , آبشار شیرآباد خان ببین , روستای شیرآباد خان ببین گلستان

آبشار شیرآباد خان که لقب عروس آبشارهای گلستان را گرفته یکی از نقاط بی نظیر ، بدیع و بسیار زیبایی است که سالیانه هزاران نفراز مشتاقان طبیعت و هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی را به سوی خود جلب می نماید. آبشار شیرآباد خان بی گمان یکی از زیباترین آبشارهای کشورمان است و می تواند پیشنهاد مناسبی برای طبیعت گردان باشد.

توریست و گردشگری , مکان های تفریحی و توریستی ایران , جاذبه های گردشگری

آبشار شیرآباد که به آبشار خان به بین نیز معروف است به‌ صورت‌ پله‌ای‌ می باشد و جمعاً ۱۲ آبشار کوچک‌ و بزرگ‌ را دربرمی‌گیرد.

قلعه بهستان استان زنجان , عکس قلعه تاریخی بهستان , تاریخچه قلعه تاریخی بهستان

بزرگترین‌ آبشار آن‌ با ارتفاع‌ ۳۰ متر و حوضچه‌های‌ پای‌ دیواره‌ آن‌ به‌ ترتیب‌ ۴۰ و ۸۰ متر عمق‌ دارد. این آبشارها در وسط جنگلی انبوه و زیبا واقع شده اند که زیبایی این منطقه را به اوج رسانده اند. طبیعت دست نخورده و زیبای اطراف آبشار شیر آباد این محیط را به مکانی بکر و زیبا تبدیل کرده است.

ارزان ترین تور های مسافرتی , لیست ارزان ترین تور های مسافرتی , تور ارزان برای سفر

آبشار اول قابل دسترسی بوده ولی برای رسیدن به آبشارهای بعدی به تجربه بیشتری نیاز است . در واقع هرچه از آبشار اول به سمت هفتمین آبشار حرکت می‌ کنید به مناطقی برخورد می‌کنید که بسیار بکر و دست نخورده باقی ‌مانده‌ اند. همچنین وجود جنگلهای انبوه که گونه‌ های گیاهی کمیابی را در خود جای داده از مشخصه بارز این جنگل هاست.

مکان های تفریحی آبادان , بازارهای آبادان , آثار تاریخی آبادان

گونه‌ هایی کمیاب مانند درختان سرخدار، ملچ، افراو… که به وفور در این مناطق جنگلی یافت می‌ شود. در مسیر آبشار شیرآباد از میان جنگل و روی رودخانه های زیبا رد می شود و لذت گردش شما را دو چندان می کند، نغمه زیبای بلبلان و پرندگان همواره در این جنگل طنین انداز است.

مسجد سلیمیه , مسجد سلیمیه ادیرنه , مسجد سلیمیه استانبول ترکیه

غار شیرآباد نیز یکی از غارهای مهم و جالب استان گلستان به شمار می رود که دست بشر در ساخت آن دخالتی نداشته و در نزدیکی آبشارها واقع است. این غار در ارتفاع حدود ۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و قطر دهانه آن حدود ۱۵-۹ متر است. از کف غار، آب سردی جاریست که به رودخانه شیرآباد وارد می شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو