مایکروسافت اطلاعات بیشتری از ایکس باکس نسل بعدی منتشر کرد

منبع: آسمونی

104

1398/3/20

13:50


مدتهاست شایعاتی پیرامون کنسول نسل بعدی ایکس باکس مایکروسافت منتشر می شود. کنسولی که باید آن را نمونه برجسته ای در مقایسه با نسل قبل دانست و در این بین به نظر می رسد چیزی تا عرضه این کنسول جدید باقی نمانده است.

به گزارش وب سایت آسمونی، شرکت مایکروسافت در جریان کنفرانس E3 2019 خود اطلاعاتی از ایکس باکس نسل جدید منتشر کرد. کنسولی که به اسم رمز پروژه اسکارلت شناخته شده و یکی از قوی ترین کنسول های بازی آینده خواهد بود.

مایکروسافت توضیحات این کنسول را به صورت ویدئویی که از سوی مهندسان این شرکت مطرح می شود، ارائه کرده است. به گفته فیل اسپنسر ساخت کنسول نسل جدید توسط تیم ایکس باکس وان ایکس تحت انجام است و آنها می خواهد یک دستگاهی توسعه دهند که ویژه بازی طراحی شده و می تواند عملکرد بالایی از خود نشان دهند.

براساس ویدئوی انتشاریافته، پروژه اسکارلت یا همان ایکس باکس جدید قادر است از کیفیت 8K و فریم ریت 120fps پشتیبانی کند. همچنین گفته شده قدرت آن چهار برابر بیشتر از ایکس باکس وان ایکس نسل فعلی بوده و باید آن را یک محصول ویژه به شمار آورد. همچنین نوعی SSD در این مدل به کار گرفته شده که همچون یک حافظه رم مجازی عمل کرده و سرعت بارگذاری بازیها را بسیار سریعتر خواهد کرد.

در این ویدئو گفته شده سرعت لودینگ 40 برابر سریعتر از ایکس باکس وان ایکس است. گذشته از آن پردازنده این کنسول معماری نسل جدید AMD یا همان Zen 2 خواهد بود. فناوری Navi این پردازنده یکی از بهترین نوع ها محسوب می شود. پیش از این نیز شایعاتی درباره کنسول نسل جدید مایکروسافت منتشر شده بود و انتظار می رفت مشخصات سخت افزاری قدرتمندی برای آن در نظر گرفته شود.

همچنین باید به حافظه ویدئویی GDDR6 هم اشاره کرد که آن را تنها روی بهترین لپ تاپ ها می توان بدست آورد و گذشته از آن این حافظه روی جدیدترین گرافیک ها قابل نصب است. پیش از این گفته شده کنسول های نسل بعدی مایکروسافت به اسم رمز آناکوندا و لاکهارت تحت توسعه قرار دارند و گویی مایکروسافت روی دو مدل کنسول نسل جدید مشغول کار است. گفتنیست هیچ یک از این کنسول ها برای استریم ویدئویی در نظر گرفته نشده و احتمالا تابستان امسال معرفی می شوند.

به هر حال وعده های بزرگی از سوی مایکروسافت داده شده و پیش بینی می شود با کنسول های فوق العاده از سوی مایکروسافت رو به رو شویم. شایان ذکر است که ایکس باکس جدید در تعطیلات 2020 راهی بازار می شود. این یعنی تا چندین ماه دیگر باید شاهد عرضه کنسول بازی باشیم که در نوع خود فوق العاده است.

گفتنیست که ایکس باکس جدید دارای طراحی بهبودیافته و ویژگی های سخت افزاری بزرگ است تا در مقایسه با رقبا عملکردی به مراتب بهتر از خود نشان دهد.

0/5 ( 0 نظر )
منبع : theverge

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو