آکایران : 

chocolate fandant

آکاایران: فاندانت شکلات

 

شکلات فاندانت

 

بنا : شکلات تخته ای تلخ 100 گرم  .  تخم مرغ کامل 2 عدد  .  زرده تخم مرغ 2 عدد

کره 100 گرم  .  شکر 2/3 لیوان  .  آرد 2/3 لیوان  .  پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

 

کیک

 

طرز تهیه : فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ؛ شکلات را خرد کنید و به همراه کره درون کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب ( روش بن ماری ) قرار دهید تا نرم شوند سپس پودر کاکائو را اضافه و خوب مخلوط کنید.

 

کره

 

داخل کاسه ای 2 تخم مرغ کامل ، 2 زرده تخم مرغ و شکر بریزید و با همزن بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود سپس مخلوط شکلات و کره را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شوند ، در ادامه آرد را کم کم روی مایه کیک الک کنید و با قاشق مخلوط نمایید ( مواد را زیاد هم نزنید ، در حدی که مخلوط شوند کافیست ).

 

تلخ

 

تمام سطح داخلی قالب های فنجانی را چرب کنید و آرد بپاشید ( حتی دیواره های قالب ) ، مایه کیک را درون قالب ها بریزید ( حدود 12 قالب برای این مقدار مواد لازم است ) و با حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 12 دقیقه بپزید ( قسمت بیرونی این کیک منسجم اما قسمت داخلی آن شل است).

 

فاندانت

 

کیک را سریع داخل ظرف برگردانید و به صورت داغ سرو کنید ، فاندانت شکلات را میتوان به تنهایی سرو نمود اما اغلب فاندانت به همراه بستنی ، خامه و میوه های شیرین و … سرو میشود.

 

نکته : تا 2/3 قالب را از مایه کیک پر کنید چون پس از پخت حجم ان بیشتر میشود ، در صورت تمایل میتوانید برای داشتن طعم های متفاوت پودر دارچین یا پودر قهوه فوری به آرد خود اضافه کنید ، برای طعمی بهتر و لذیذتر پیشنهاد میشود از شکلات تخته ای 70 درصد به بالا استفاده کنید.