طرز تهیه پاستیل زنجبیلی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم در خانه

منبع: آرگا

116

1398/11/22

20:33


ما در این مقاله با آموزش تهیه پاستیل زنجبیلی آشنا خواهیم شد که همواره طرفداران زیادی را به سبب پر خاصیت بودن زنجبیل به سمت خود کشانده است . در ادامه با آرگا همراه باشید.

پاستیل زنجبیلی یکی از پاستیل های خوشمزه ایی است که همواره طرفداران زیادی را جذب خود کرده است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستور درست کردن پاستیل زنجبیلی آشنا کنیم. این پاستیل خانگی خوشمزه که با ژلاتین تهیه می شود بسیار خوش طعم، مفید است و علاوه بر این روش تهیه بسیار ساده  ای دارد .

پاستیل ها جز آن دسته از خوراکی هایی هستند که مصرف آن در تمام سنین مفید می باشد و با توجه به ساختار ژلاتینی موجود در آن ، می توان از این شیرینی جهت ترمیم مواد از دست رفته مفاصل بهره گرفت و درد های استخوانی را کاهش داد. ژلاتین موجود در پاستیل دارای ساختمان پروتئینی حاوی اسید آمینه های ضروری برای بدن است.

مواد لازم

  • زنجبیل تازه : دویست گرم
  • نشاسته:  سه قاشق غذا خوری
  • پودر ژلاتین : چهار قاشق غذا خوری
  • عسل: یک لیوان
  • آب : سه لیوان

    مواد اولیه پاستیل

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی

در اولین گام، زنجبیل تازه را رنده کنید. سپس آن را در آب ریخته و اجازه دهید تا خوب حل شود. آن را از صافی رد کنید تا مایعی یک دست به وجود بیاید. شکر، آب، پودر ژلاتین و به این ترتیب مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایمی قرار دهید تا غلیظ شده و بپزند.

درست کردن پاستیل

در مرحله پایانی طرز تهیه پاستیل زنجبیلی, ته یک سینی سلفون بکشید و مواد را روی آن پهن کنید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند و بعد برش می زنیم و در آرد می غلطانیم تا چسباندگیش برود و یک روز در هوای آزاد قرار می دهیم تا کمی خشک شود.

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی

به این ترتیب پاستیل زنجبیلی ما آماده صرف کردند می باشد و باید این نکته را در نظر گرفت که این پاستیل زنجبیلی خوشمزه کمی تند است و صرف آن با چایی عالی می شود و پر از خاصیت می باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو