طرز تهیه مربای شقاقل خوشمزه و خانگی با طعم عالی

طرز تهیه مربای شقاقل خوشمزه و خانگی با طعم عالی


منبع: آرگا

214

1398/12/16

21:02


ما در این مقاله از مجله آرگا به موضوع طرز تهیه مربای شقاقل می پردازیم این مربا برای برخی افراد کمی ناشناخته می باشد پس با ما باشید تا این مربا را با بهترین روش آماده و در کنار خانواده نوش جان کنید.

طرز تهیه مربای شقاقل خوشمزه و خانگی با طعم عالی

شقاقل یکی از گیاهان مفید در رابطه با کم خونی و بیماری کلیوی و فشار خون بالا می باشد که خواص متعددی از قبیل؛ رفع انسداد مجاری عروقی، افزایش میل جنسی، مناسب برای کلیه و کبد که دارای طبع گرم و تری است. برای طرز تهیه مربای شقاقل اگر با عسل ساخته شود سردرد را کاهش می دهد. با مجله آرگا همراه باشید تا به دستور این مربای خوشمزه و لذیذ بپردازیم.

مربای شقاقل همچون مربای شلغه، مربای قیسی و مربای زغال اخته دارای طعمی منحصر بفرد است که افراد کمی در منزل اقدام به تهیه آن می کنند.

درباره طرز تهیه مربای شقاقل

مواد لازم

  • شقاقل: یک کیلوگرم
  • شکر: یک کیلو گرم
  • آب: به مقدار لازم
  • هل: یک قاشق چای خوری
  • گلاب: سه قاشق غذا خوری

پخت مربای شقاقل

طرز تهیه مربای شقاقل

در ابتدا شقاقل ها را کامل بشویید و در ظرف آب سردی بخیسانید، به مدت ۲ روز آب آن ها را روزی ۳ وعده تعویض کنید.

سپس پوست رویه شقاقل ها را با استفاده از چاقو پاک کنید و بعد آب حدود ۲ لیتر را به جوش آورده و شقاقل ها را تا ۱ ساعت درون آن بجوشانید.

بعد آب را عوض کرده و باری دیگر آب جدیدی گذاشته تا شقاقل ها پخته شود. در این هنگام از شعله گاز برداشته و دوباره به مدت ۲ روز در آب سرد خیس کنید و روزانه ۳ مرتبه ابش را عوض نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای شقاقل باید شکر را حل یا کارملی (مات) کرده و شقاقل هایی را که داخل آب هستند را بیرون آورده و در شکر بریزید. همچنین به جای شکر مات شده می توانید از عسل هم استفاده نمایید.

حدود ۱ ساعت تا ۱:۳۰ ساعت بگذارید بجوشد و سپس در پایان کار از گلاب و هل استفاده نمایید.

بعد از این که سرد شد آن ها را در ظروف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه مربای شقاقل چگونه است؟

خواص گیاه شقاقل

این گیاه همانند هویج کم رنگ می ماند که در فصل زمستان جمع آوری می شود. مغز یا ریشه شقاقل کمی دیر هضم است که اگر با عسل یا با شکر خورده شود بهبود می یابد. نقش به سزایی در کاهش اشتها دارد که با خوردن یک مرتبه تا چهار سال خواص دارویی آن در بدن ذخیره می شود. خواص شقاقل از قبیل: وجود ویتامین C، فولات، پتاسیم، ویتامین K، آنتی اکسیدان و آرامبخش خوبی می باشد که خاصیت ادرار آور و ضد روماتیسمی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو