طرز تهیه شربت زغال اخته خوش طعم و محبوب

منبع: آرگا

5

1402/7/3

18:12


شربت زغال اخته یکی از انواع شربت محسوب می شود که هم از نظر طعم خوب و دلچسب است و هم خواص بسیاری دارد. به خاطر همین مزایا است که از سوی بسیاری افراد برای تهیه انتخاب می شود. در این مطلب طرز تهیه شربت زغال اخته را آموزش می دهیم.

شربت زغال اخته یکی از شربت های خوش طعم است که اصلی ترین مواد تشکیل دهنده آن زغال اختته می باشد. رسپی این شربت بسیار ساده بوده و دارای طعمی دلچسب نیز است. زغال اخته مصارف خوراکی دیگری نیز همچون تهیه مربای زغال اخته، کیک زغال اخته، دسر زغال اخته نیز دارد. این شربت خوشمزه تابستانی یکی از بیشمار انواع شربت محسوب می شود می توانید به سادگی در منزل تهیه کرده و همراه کیک و سایر دسرها به عنوان عصرانه نوش جان نمایید. در این مطلب شما را با طرز تهیه شربت زغال اخته آشنا می کنیم.

شربت ها هنگام تشنگی یکی از انتخاب های اولیه به خصوص در فصول گرم محسوب می شوند، هرکدام از شربت ها با میوه و مواد مختلفی تهیه می گردد که بسته به طعم آن متنوع می باشد. مثلا شربت آلبالو، شربت آبلیمو، شربت پرتقال، شربت تخم شربتی و همچنین شربت زغال اخته و … که همگی آنها هم خوشمزه اند و هم دلچسب اند.

رسپی شربت زغال اخته یکی از شربت های عالی

مواد لازم

  • ۷۰۰ گرم زغال اخته
  • سه پیمانه شکر
  • به مقدار کافی و دلخواه جوهر لیمو

طرز تهیه شربت زغال اخته شربتی خوشمزه و دلچسب

ابتدا در اولین مرحله زغال اخته ها را شسته و درون آبکش بریزید تا آب زغال اخته ها کاملا کشیده گردد، درون قابلمه ای ۳ پیمانه آب بریزید و بر روی شعله بگذارید و بعد به آن شکر را بیفزایید و بهم بزنید تا شکر کاملا در آب حل گردد و زغال اخته ها را درون توری ریخته و داخل قابلمه بگذارید و مقداری منتظر بمانید تا کف نماید، کف ها را با استفاده از قاشق جدا کنید و بعد از غلیظ شدن توری را از قابلمه شکر و آب خارج کنید. اگر باز هم کفی وجود دارد، با قاشق بردارید و زمان دهید تا حرارت آن خارج شود. پس از کمی شربت زغال اخته شما آماده است، کمی از شربت را با آب مخلوط نموده و بنوشید.

طرز تهیه شربت زغال اخته خوشمزه و آسان

نکات طلایی

  • متناسب با میزان طعم ترش زغال اخته باید میزان مصرف شکر را کم یا زیاد کنید، برای این منظور ابتدا طعم آن را بچشید اگر خیلی ترش بود شکر بیشتری باید اضافه کنید و اگر خیلی ترش نبود, میزان کمتری شکر باید بیفزایید.
  • برای تهیه این شربت خوب است ظرف انتخابی شما بزرگ باشد و دارای فضای اضافه باشد.

آموزش دستور تهیه شربت زغال اخته

در مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید، طرز تهیه شربت زغال اخته را آموزش دادیم، البته که در لابلای مطالب در مورد طعم و عطر فوق العاده آن قلم زدیم، در رابطه با ارزش و خواص آن نیز باید بگوییم که خواص بسیاری دارد که از جمله آن می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل و کاهش قندخون، مفید برای کبد، مفید برای کم خونی، کنترل و کاهش قندخون اشاره داشت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو