طرز تهیه شربت رنگین کمان خوش طعم برای پذیرایی از مهمان ها

منبع: آرگا

2

1402/12/27

11:18


اگر از علاقه مندان به نوشیدنی های خانگی هستید در این بخش می توانید با طرز تهیه شربت رنگین کمان خوشمزه آشنا شوید.

اگر یک مخصوص برای پذیرایی در مهمانی های خود می خواهید در این بخش با طرز تهیه شربت رنگین کمان همراه ما باشید. این شربت خوشمزه و عالی است.

برای داشتن یک شربت خوشمزه و عالی با طعم های ویژه در ارگا همراه ما باشید. طرز تهیه شربت نارنگی و شربت زغال اخته با طعم های جادویی را در لینک مطالعه کنید.

طرز تهیه شربت رنگین کمان

مواد اولیه:

  • شربت زعفران: ۳ قاشق غذاخوری
  • تخم شربتی: ۱ قاشق غذاخوری
  • خاکشیر: ۱ قاشق غذاخوری
  • آب پنیرک: نصف استکان

طرز تهیه شربت رنگین کمان:

این شربت به دلیل خواص مهم خود خاصیت آرامش بخشی داشته و می توانید این نوشیدنی عالی را در مهمانی های خود هن سرو کنید. شکر را درون قابلمه ای ریخته و کمی گلاب، زعفران دم کرده به آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا شکر آن باز شود.

دستور شربت رنگین کمان

قابلمه را روی حرارت قرار داده تا کمی غلیظ شده و بعد از قوام آمدن شهد باید آن را از روی حرارت بردارید. حالا باید تخم شربتی و خاکشیر را کمی در آب بخیسانید.

خاکشیر را آبکشی کرده تا اگر دارای گرد و غبار است، تمیز شود. به تخم شربتی کمی آب جوش اضافه کرده تا نرم شود و حجیم شده در نهایت کنار گذاشته تا خوب حجم دار شود.

۵ قاشق گلپرک را درون آب جوش ریخته و زمان دهید تا رنگ بدهد و د‌م بکشد. اگر می خواهید یک دمنوش خوشرنگ داشته باشید حتما به آن چند قطره آب لیمو اضافه کرده تا رنگ آن تغییر کند. بعد از اینکه دمنوش شما رنگ داد نوبت به آماده کردن شربت کهکشانی می رسد.

لیوان بلند را انتخاب کرده و دو قاشق شربت شهد زعفرانی را اضافه کرده آب یخ را به آرامی روی شهد بریزید و هم نزنید. به اندازه یک قاشق از تخم شربتی و را روی آن ریخته در ادامه نیز باید گلپرک دم شده را اضافه کرده و در مرحله آخر نیز می توانید به ان‌ خاکشیر را اضافه کنید‌.

روش تهیه شربت رنگین کمان

در مرحله آخر نیز می توانید با چند قطره آب لیمو رنگ شربت را عوض نمایید. در این مرحله از طرز تهیه شربت رنگین کمان می توانید این نوشیدنی خوشرنگ را نوش جان کنید.

طرز تهیه شربت کهکشانی:

برای داشتن این شربت با رنگ های خوشمزه می توانید در لیوان های جداگانه شربت هایی با رنگ های مختلف را سرو کنید. اگر یک شربت را رنگ آبی می خواهید، باید شربت گل پنیرک را کمی شکر افزوده تا رنگی آبی داشته باشد حالا آن را درون لیوان سرو کنید.

برای شربت صورتی نیز باید کمی شکر و آب لیمو اضافه نمایید. اگر می خواهید شربت شما نارنجی رنگ شود، باید کمی زعفران به آن اضافه کرده و هم بزنید. این شربت ها را در لیوان های جداگانه سرو کرده تا یک نوشیدنی رنگی برای پذیرایی خود داشته باشید.

برای اینکه نوشیدنی چند رنگ شود. بهتر است تا نوشیدنی ها را کمی سرد سرو کنید. شربت و شهد را نیز کمی غلیظ بگیرید. می توانید روی شهد چند تکه یخ ریخته و بعد خاکشیر یا تخم شربتی را روی آن بریزید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو